• tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

REKLAMA
Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Ingredientų sąrašo ant ledų pakuotės neradęs vyras judina valstybines įstaigas. Sudėtis turi būti aiškiai matoma ant kiekvieno produkto pakuotės. Vyras pasakoja, kad net pateikus skundą atsakingoms tarnyboms, ant ledų pakuočių naujas sudėties ženklinimas neatsirado, o valstybinės įstaigos aiškina padariusios viską, ką gali.

Ingredientų sąrašo ant ledų pakuotės neradęs vyras judina valstybines įstaigas. Sudėtis turi būti aiškiai matoma ant kiekvieno produkto pakuotės. Vyras pasakoja, kad net pateikus skundą atsakingoms tarnyboms, ant ledų pakuočių naujas sudėties ženklinimas neatsirado, o valstybinės įstaigos aiškina padariusios viską, ką gali.

REKLAMA

Naujienų portalo tv3.lt redakciją pasiekė skaitytojo Arūno skundas. Vyras yra nepatenkintas Valstybinės maisto ir veterinarijos tarnybos (VMVT) darbu. Jo teigimu, tarnyba visiškai negeba komunikuoti, ilgai ir netinkamai tiria skundus, o veiksmus, kurių tarnyba turėtų imtis, turi pasiūlyti patys žmonės.

Apie vieną Arūno skundą VMVT jau rašėme. Dar pavasarį vyras nusipirko nekokybiškų bulvių, tačiau, jo teigimu, VMVT savo darbo tinkamai neatliko. Netrukus vyras į naujienų portalo tv3.lt žurnalistus kreipėsi su kita problema.

REKLAMA
REKLAMA

Nerado sudėties

Šįkart Arūnas norėjo nusipirkti ledų. Kaip pats vyras pasakoja, jam svarbi kiekvieno produkto sudėtis, tad ingredientų sąrašą jis skaito visuomet.

REKLAMA

„Pirkdamas ledus, kaip ir visus maisto produktus, visada noriu pasižiūrėti jų sudėtį“, – apie savo nuotykių pradžią pasakoja Arūnas.

Sudėties vyras, deja, iš karto nerado.

„Apvarčius visą ledų pakuotę, aprašymo apie produkto sudėtį nebuvo įmanoma rasti. Teko pačiam išmąstyti – pasirodo reikia atplėšti užklijuotą juostelę ir tik tada galima pamatyti lietuvišką ledų sudėtį“, – naujienų portalui tv3.lt pasakoja Arūnas.

REKLAMA
REKLAMA

Reikalauja pašalinti ledus iš prekybos

Vyro teigimu, taip maisto produktų gamintojai elgtis negali. Produktų sudėtis turi būti aiškiai ir akivaizdžiai matoma kiekvienam pirkėjui.

„Pasidomėjau, tai yra įstatymų pažeidinėjimas – aprašymas turi būti aiškiai matomoje vietoje. Atsibodo toks gamintojų sukčiavimas ir kreipiausi į tarnybą“, – sako vyras.

Arūno teigimu, VMVT į skundą pažiūrėjo atmestinai, o ledai iš prekybos pašalinti nebuvo.

„Rašiau tarnybai, kad produkto sudėtis paslėpta ir kad jos viršutinė dalis susiraukšlėjusi. Nesimato pirmo aprašymo sakinio. Tarnyba atsiuntė atsakymą, kad buvo patikrintas gamintojas. Gamintojas paaiškino, kad susiraukšlėjimas atsirado neteisingai užlydant pakuotę. Sutiko, kad tai jų problema.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Laiškuose tarnyba kaip ir patvirtino, kad tokios pakuotės yra netinkamos ir kad gamintojas spręs šią problemą, tačiau dar vakar žiūrėjau parduotuvėje – ledai su tokiomis pačiomis blogomis pakuotėmis“, – pasakoja Arūnas.

VMVT teigimu, buvo atliktas neplaninis gamintojo patikrinimas. Jo metu buvo nustatyta, kad dėl techninių problemų pakavimo metu galimai netinkamai buvo užlenktos pakuotės. Gamintojui buvo nurodyta pašalinti pakuočių defektus.

REKLAMA

Tarnyba sako, kad net ir nustačius tam tikrus pakuočių trūkumus, vienu atveju maisto produktų iš parduotuvių šalinti nereikia.

„Nustačius maisto saugos reikalavimų ar šiurkščių ženklinimo pažeidimų, pavyzdžiui, nepateikta informacija apie produkto sudedamąsias dalis ir panašiai, prekyba tokiu maisto produktu draudžiama arba sustabdoma įstatymų nustatyta tvarka. Nustačius mažareikšmių pažeidimų, įmonei teikiami nurodymai trūkumus pašalinti, tačiau rinkos ribojimo priemonės produktui nėra taikomos“, – rašoma naujienų portalui tv3.lt atsiųstame VMVT viešųjų ryšių skyriaus atsakyme.

REKLAMA

Kaltina atmestinu darbu

Arūno nuomone, VMVT negeba tinkamai atlikti savo darbo ir jį ignoruoja jau kurį laiką.

„Valstybinėse tarnybose pasilikusi sovietinė sistema, kai užtekdavo tik atmestinai atlikti savo darbą ir viskas. Tiksliau, imituoti darbą. Manau jose dirba ne kompetentingi darbuotojai, o kažkieno giminės, draugai“, – širsta vyras.

VMVT ginasi ir sako, kad į šį vyro skundą buvo sureaguota tinkamai.

„Į visus paklausimus vartotojui buvo atsakyta per maksimaliai trumpiausią įmanomą laiką. Galbūt nepasitenkinimą lemia tai, kad specialistų išvados ne visada atitinka vartotojo lūkesčius. Tačiau kiekviena išvada formuojama remiantis objektyviais patikrinimo metu nustatytais faktais, ūkio subjekto paaiškinimais ir vadovaujantis teisės aktais, o vartotojas turi teisę atsakymą skųsti teisės aktų nustatyta tvarka“, – komentuoja VMVT.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Arūnas teigia, kad nusivylęs VMVT darbu, jis kreipėsi į tarnybos vadovą, o vėliau bandė susisiekti ir už šią tarnybą atsakinga Žemės ūkio ministerija.

VMVT sako, kad atsakyti į gyventojų klausimus turi už konkrečius skundo klausimus atsakingi asmenys.

„Į kiekvieną vartotojo paklausimą yra reaguojama. Taip pat ir šiuo atveju gautas paklausimas buvo perduotas atsakyti kompetentingiems specialistams, o atsakymas pateiktas per trumpesnį nei įstatyme nustatytą terminą“, – rašoma tarnybos atsakyme žurnalistams.

REKLAMA

Arūnas pasakoja, kad jokio atsakymo iš Žemės ūkio ministerijos taip pat nesulaukė.

Žemės ūkio ministerija VMVT vertina gerai

Naujienų portalui tv3.lt Žemės ūkio ministerija atsakymus apie VMVT darbą atsiuntė raštu.

„Su VMVT vyksta konstruktyvus dialogas, galima sakyti, pakankamai sklandus darbinis procesas. Žinoma, keistinų dalykų yra, su jais dirbama, atsižvelgiant į visuomenės poreikius ir tarnybos galimybes, bet iš esmės ministerija VMVT darbą vertina gerai“, – rašoma laiške.

REKLAMA

Žemės ūkio ministerija dar priduria, kad VMVT neturi teisės ignoruoti jokių skundų ir yra įgaliota visus juos spręsti.

„Kiekvienas valstybinė institucija ar tai būtų Valstybinė maisto ir veterinarijos tarnyba, ar bet kuri kita gautus skundus privalo registruoti, įvertinti ir į jį atsakyti vadovaujantis Viešojo administravimo įstatymu bei Prašymų ir skundų nagrinėjimo ir asmenų aptarnavimo viešojo administravimo subjektuose taisyklėmis.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Jei reaguojant į skundą turi būti atliekamas patikrinimas, jis atliekamas nedelsiant, bet ne vėliau kaip per 3 darbo dienas, įvertinus skundo turinį, galimo pažeidimo pobūdį, riziką ir pan. Bendras skundo nagrinėjimas gali užtrukti ir ilgiau“, – sako Žemės ūkio ministerija.

Vadovaujantis Viešojo administravimo įstatymu, administracinė procedūra turi būti baigta ir administracinės procedūros sprendimas priimtas per 20 darbo dienų nuo jos pradžios. Kai dėl objektyvių priežasčių per šį terminą administracinė procedūra negali būti baigta, procedūrą pradėjęs viešojo administravimo subjektas gali ją pratęsti, bet ne ilgiau kaip 10 darbo dienų.

VMVT įgaliojo ledus gaminančią įmonę ledų pakuotes pakeisti, tačiau ledų senomis pakuotėmis iš prekybos išimti nenurodė.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų