Su šiuo pakeitimu spalį buvo pateiktas ir siūlymas draudikams spręsti dėl techninių eismo įvykių kaltininkų, tačiau klausimas dar svarstomas Seimo komitetuose.
Abu siūlymai buvo pateikti Vidaus reikalų ministerijos (VRM) iniciatyva, siekiant pareigūnams sumažinti biurokratinę naštą.
Praėjusiais metais didžiagabaritės transporto priemonės buvo lydimos 538 kartus, o 827 procese dalyvavę pareigūnai jame praleido daugiau per 3 tūkst. valandų.
Priimtais pakeitimais atsisakyta reikalavimo lydėti didžiagabarites transporto priemones policijos automobiliu, kai jų plotis su kroviniu ar be jo yra didesnis kaip keturi metrai, ilgis – 24 metrai.
Nuo šiol didelius krovinius gabenančias transporto priemones lydės patys krovinius vežantys ar krovinių lydėjimo paslaugas teikiantys subjektai automobiliais su įjungtais oranžiniais žybčiojančiais švyturėliais, po vieną priekyje ir gale.
Pasak VRM, pakeitimai sumažins administracinę naštą, paskatins verslą greičiau organizuoti krovinių pervežimą, mažinant logistines sąnaudas ir gerinant tiekimo grandines. Pastebima, kad atsisakius policijos palydos, sumažės transporto vėlavimai, kroviniai galės greičiau pasiekti paskirties vietas.
Policijos pareigūnai, užtikrindami eismo saugumą, kaip ir iki šiol, toliau eskortuos oficialias delegacijas ir saugomus asmenis, transporto priemones, kuriomis vežami keleiviai, masiniai ir kitokių renginių dalyviai, o esant neįprastam transporto priemonių srautui ir poreikiui – skirs pajėgų tam tikrų ruožų ar sankryžų kontrolei.
Tuo metu siūlymu įpareigoti draudikus spręsti dėl techninių eismo įvykių kaltininkų tikimasi sumažinti policijos pareigūnams nagrinėjant tokius įvykius tenkančią administracinę naštą ir skirti resursus rimtesniems Kelių eismo taisyklių pažeidimams, kitiems nusikaltimams aiškintis.
Šiuo metu jei eismo įvykio dalyviai nesutaria dėl jo aplinkybių, į įvykio vietą atvykę pareigūnai turi sudaryti incidento schemą, fotografuoti, paimti parodymus.
Draudimo verslo ir vartotojų atstovai sako, jog policijai nustojus nagrinėti bylas dėl eismo įvykių, kils daugiau ginčų dėl kaltininkų, situacijos keltų interesų konfliktus. Tuo metu policija pabrėžia, kad tai sumažintų naštą pareigūnams bei sutaupytų mokesčių mokėtojų lėšų.
Praėjusiais metais policija tyrė ir įformino 21 tūkst. 390 tokių eismo įvykių, per šių metų aštuonis mėnesius – 13 tūkst. 456.