„Kol vyks derinimai, kol vyks vertinimai, lentelės gali būti pakabinamos. (...) Nemanau, kad čia didelis veiksmas pakabinti ir nuimti“, – antradienį Žinių radijui sakė J. Narkevičius.
Penktadienį įsigaliojo Transporto kompetencijų agentūros parengta žaliųjų lentelių įrengimo metodika – nustatyti nauji reikalavimai, kada galima grąžinti rodykles. Tai sukėlė savivaldybių pasipiktinimą, nes derinimas dėl lentelių grąžinimo gali užtrukti ir tris mėnesius.
Reaguodamas į Vilniaus vicemero Vytauto Mitalo komentarus, jog sostinės savivaldybė nenori „pirmyn-atgal kabinėjimo“, o nori „greitai ir aiškiai susitarti“, susisiekimo ministras sakė, kad reikia elgtis „sąžiningai vairuotojų atžvilgiu“.
„Manau, reikėtų sąžiningai elgtis vairuotojų atžvilgiu. Net jei mėnesį bus naudingiau vairuotojams naudotis, tai galėtų ir vieną mėnesį būti pakabintos“, – komentavo ministras.
„Reikia įvertinti, kur reikia pakabinti. Jei tas įvertinimas bus geras, tai nereikės nukabinti“, – pridūrė jis.
Naikinti žaliąsias rodykles Susisiekimo ministerija pasiūlė dar 2014-aisiais, remdamasi Kaune kelerius metus vykdytu tyrimu. Jis, pasak ministerijos, parodė, kad sankryžose su žaliosiomis rodyklėmis kyla daugiau avarijų, per kurias žūva ar sužalojami žmonės.
Rodyklės panaikintos nuo sausio, tačiau savivaldybėms pasipiktinus dėl išaugusių transporto spūsčių, Vyriausybė sprendimą atšaukė.
Žaliosios rodyklės leidžia automobiliams sukti į dešinę ir degant raudonam šviesoforo signalui, prieš tai sustojus prie sankryžos ir įsitikinus, kad tai netrukdo pėsčiųjų, kitų transporto priemonių eismui ir saugumui.