Bet yra žmonių, kurie nori itin išsiskirti. Tada jie ieško tokių variantų apie kuriuos daugelis net nesusimąstytų.
Kaip reaguotumėte, jeigu jums pasiūlytų įsigyti 1930-1950 metų gamybos transporto priemonę? O tokių pasiūlymų, nors ir nedaug, bet yra ir Lietuvoje.
Tik nesitikėkite, kad tokių istorinėmis vertybėmis vadinamų transporto priemonių kaina bus įkandama. Toli gražu! Priešingai, kaip mėgsta sakyti tokių automobilių savininkai – šios transporto priemonės yra kaip vynas ar konjakas, kuris su metais tampa vis vertingesnis.
Pradžiai siūlome skaitytojams įvertinti, kokie senoviniai automobiliai šiuo metu parduodami Lietuvoje. Ir atkreipiame dėmesį, kad daugeliu atveju, reikės skirti rimtas pinigų sumas, jog šie atliktų tiesioginę savo funkciją – važiuotų.
Tėvo palikimas
1949 metų gamybos „Moskvich 401“ parduodantis Donatas Medelis naujienų portalui tv3.lt pasakojo, jog šią transporto priemonę prieš daugybę metų įsigijo jo tėvas.
„Taip, prieš daug metų šį automobilį nusipirko mano tėtis. Nuo tų laikų keitėsi mados, keitėsi automobiliai, atsirado žiguliai, kitos mašinos. Bet šio modelio neskubėjome parduoti. Tėvukas norėjo man perleisti šį automobilį. Sakė, kad bus iš kartos į kartą“, - pasakojo Donatas.
Vyras prisiminė, kad buvo dar visiškai vaikas, kai tėtis namo grįžo su „Moskvich‘iu“.
„Kartu su tėčiu smagiai važinėjomės. Ir į kaimą, ir į sodą, ir prie ežero. Teko ir pavairuoti kaime. Bet vos puse medinės trobos nenugriovėme. Vairas juk be stiprintuvo. Tad vaikui sunku buvo pasukti, bet situaciją išgelbėjo tėtis. Daugiau taip ir nebevairavau“, - su šypsena kelių dešimtmečių senumo įvykius prisimena tv3.lt pašnekovas.“
Vyras pasakojo, kad norint vėl priversti burgzti šį „Moskvich‘ių“, reikia įdėti nemažai darbo: „Ne, jis nebuvo numestas kažkur, paliktas likimo valiai. Mes su tėvuku paruošdavome jį žiemai, saugojome, kad nesurūdytų. Laikėme garaže, o persikėlėme į namą, kartu persivežėme. Šis automobilis yra kaip konjakas ar kaip vynas – su metais jo vertė tik auga.“
Donatas atskleidė, kodėl parduodamo „Moskvich“ kaina nėra itin didelė (1700 eurų – aut. past.).
„Šis automobilis nėra visiškai originalus. Vien variklio originalaus jau tėvukui jį perkant nebuvo. Tam tikros detalės naujoviškesnės taip pat buvo surinktos. Dėl to ir kaina tokia. To autentiškumo daug nelikę. Bet pats kėbulas – išlikęs“, - pabrėžė D. Medelis.
Pašnekovas pripažino, kad rimtai susidomėjusių žmonių skambučių dar nėra sulaukęs, bet per daug dėl to neišgyvena: „Norėčiau, kad jį prikeltų naujam gyvenimui, o ne „paleistų“ dalimis. Tik tiek. Jei ir neparduosiu, tai tikrai nenusivilsiu. Žinote, kad iš tikrųjų kažkiek net gaila būtų jį parduoti. Nėra tokie jau dideli pinigai, kad norėčiau, kuo greičiau surasti pirkėją. Tad jei niekas nenupirks, tai ir toliau laikysiu bei brandinsiu kaip gerą konjaką.“
„Kosminės“ kainos
Senoviniais automobiliais prekiaujantis Aurimas pasakojo, kad „vyriausias“ jų garaže turimas automobilis yra beveik 100 metų senumo.
„Turime tokį „Dodge“ markės automobilį. Dabar tiksliai nepasakysiu, bet jis pagamintas 1918-1922 m. laikotarpyje. Dar su emblema „Dogde Brothers“. Mes šiuo metu jį kapitaliai restauruojame.
Tikrai įspūdingas projektas. Jo ratai yra mediniai, o viršus – guminis. Visas detales esame išardę. Automobilis atkeliavo iš JAV. Ten jis „gyveno“ pas kažkokį senolį, jo daržinėje“, - pasakojo Aurimas.
Naujienų portalo tv3.lt pašnekovas patikino, kad iš senovinių automobilių ekonomiškumo tikėtis neverta. Bet tie, kurie gali tokius automobilius įpirkti, jiems kuro sąnaudos tikrai mažiausias galvos skausmas.
„Senovinio automobilio kaina priklauso nuo įvairių komponenčių. Svarbu, už kiek nusipirkai ir ką su juo padarei. Jei tik parvežei ir nieko nedarei, tada gali bandyti parduoti su kelių tūkstančių eurų antkainiu.
Bet dauguma pirkėjų nori jau restauruotų, važiuojančių automobilių. Tokiu atveju kaina yra tikrai beprotiška. Gali nupirkti tokį automobilį už 5 tūkstančius dolerių. Jos sutvarkymas gali kainuoti ir 50-70 tūkst. eurų. O pardavinėji, savaime suprantama, dar brangiau. Taip, Lietuvoje tik labai retas perka. Užsienyje senovinių automobilių paklausa yra žymiai didesnė.“
Už kiek parduoda?
„Opel Kadett E Coupe“, 1939 m., 3 tūkst. eurų
„Cadillac“, 7.0 l., sedanas, 11 tūkst. eurų
„Moskvich 401“, hečbekas, 1949 m., 1700 eurų
„Chrysler“, 5.3 l., hečbekas, 9 tūkst. eurų
4.6 l., hečbekas, 6,5 tūkst. eurų
„Cadillac“, 4.6 l., hečbekas, 13 tūkst. eurų