„Šiandien Šeštokus pasiekė traukinys (iš Ukrainos – BNS) su grūdų kroviniu. Šeštokuose krovinys bus perkeltas ant 1520 mm vėžės ir vežamas į Klaipėdą. Šio traukinio kelionę iš Ukrainos per Lenkiją organizavo „Lotos Kolej“, o nuo Lenkijos sienos iki Šeštokų ir Klaipėdos – „LTG Cargo“, – BNS sakė LTG atstovė Laura Gabrilavičiūtė.
Pasak jos, šią savaitę iš Ukrainos į Lietuvą turėtų pajudėti dar du traukiniai su Ukrainos grūdais ir kitais produktais.
„Planuojame, kad šią savaitę iš Ukrainos pajudės du „LTG Cargo“ organizuojami traukiniai su žemės ūkio produkcija (aliejus, kukurūzai, grūdai). Kada tiksliai koks traukinys atvyks, pasakyti galėsime tada, kai turėsime žinių, jog jie yra pakrauti ir pradeda kelionę“, – sakė LTG atstovė.
Praėjusią savaitę pirmą kartą LTG istorijoje iš Ukrainos į Lietuvą aplenkiant Baltarusiją atvyko traukinys su 50 konteinerių, atgabenęs maždaug 1 tūkst. tonų gyvulių pašarams skirtą priedą liziną. Jį nuo Ukrainos ir Lenkijos pasienio gabeno LTG antrinė bendrovė „LTG Cargo Polska“, o Lietuvoje – „LTG Cargo“.
Maršrutas išbandytas tik siaurąja europine vėže – nuo Kauno per Lenkiją iki Ukrainos pasienyje esančio terminalo.
LTG vadovas Egidijus Lazauskas penktadienį teigė, kad apie 60 tūkst. eurų į Ukrainą ir atgal kainavęs bandomasis krovinių vežimas pasiteisino. Anot jo, reisų dažnumą lems ne tik įmonių poreikis pervežimams, bet ir konkurencija su kitais vežėjais.
Dėl Rusijos pradėto karo Ukraina negali per savo uostus išvežti maždaug 20 mln. tonų pernykščio derliaus grūdų ir paprašė Europos Sąjungos pagalbos.