Keliems šimtams lietuvių pastarąsias dvi naktis minkštas lovas pakeitė Vokietijos Frankfurto miesto Hahno oro uosto grindys ir suoliukai. Pigių skrydžių bendrovės „Ryanair“ lėktuvas, turėjęs parskraidinti tautiečius į Kauną, grįžo... tuščias. Apie tai - penktadienio "Respublikos" straipsnis.
Į Lietuvą grįžo, keleivius paliko
Bergždžiai užvakar Kauno oro uoste kelias valandas lūkuriavo iš Vokietijos turėjusių atskristi savo giminių ir draugų keliasdešimt žmonių. Dešimtą valandą vakare turėjęs pasirodyti lėktuvas į Kauną atskrido jau po vidurnakčio. Tačiau be keleivių.
Nesulaukę artimųjų, daugelis žmonių puolė į paniką. Vienam jų, Šarūnui Svitojui, taip ir nesulaukusiam savo uošvio, tik vakar pavyko su juo susisiekti.
Vyras pasakojo, kad 180 žmonių galintis skraidinti „Ryanair“ lėktuvas turėjo būti beveik visiškai užpildytas, tačiau vietoj skrydžio žmonės sulaukė pažeminimo - kelias valandas vis dar tikėjęsi išskristi į namus, keleiviai netrukus sužinojo, kad liks kalnuose įsikūrusio Hahno oro uoste. Neribotam laikui.
Viešbutį pakeitė grindys ir suoliukai
Kas nutiko lėktuvui, keleiviams niekas taip ir nepaaiškino. Naktį daugiau nei šimtas lietuvių praleido snūduriuodami ant Hahno oro uosto suoliukų ir grindų.
„Žmonės buvo apimti panikos ir pykčio. Jokių viešbučių „Ryanair“ atstovai Vokietijoje žmonėms taip ir nepasiūlė. Kai kurie visgi sugebėjo į Lietuvą parskristi per Londoną“, - „Respublikai“ pasakojo Š.Svitojus.
Turėjo skristi į Kauną - leisis Rygoje
Vakar, įpusėjus dienai, daugeliui keleivių, likusių Vokietijoje, jau buvo nebeįmanoma prisiskambinti - išsikrovus mobiliesiems telefonams svečioje šalyje jie liko ne tik be pagalbos, tačiau ir be jokio ryšio.
Tiesa, pasirodę „Ryanair“ atstovai pažadėjo pasirūpinti keleiviais „rytoj“ (šiandien - red. past.).
Pasak Š.Svitojaus, naujausiais duomenimis, visus likusius keleivius aviakompanija pažadėjo parskraidinti. Tačiau ne į Kauno, bet į Rygos oro uostą. Kelione iš Latvijos į Lietuvą keleiviams teks pasirūpinti patiems.
„Žinojo, su kuo skrenda“
Kauno oro uosto, kuriame leidžiasi „Ryanair“ lėktuvai, darbuotojai vakar buvo nekalbūs. Jie tvirtino turį nedaug informacijos apie Vokietijoje įvykusį incidentą ir paliktus ne tik „Ryanair“, bet ir jų pačių klientus.
Pasak Kauno oro uosto informacijos centro darbuotojų, skrydis buvo atidėtas dėl blogų oro sąlygų. Tiesa, kaip blogomis oro sąlygomis lėktuvas be keleivių pasiekė Kauno oro uostą, niekas negalėjo paaiškinti.
„Keleiviai žinojo, su kuo skrenda“, - reziumavo Kauno oro uosto informacijos centro darbuotoja.
Keleiviai - „Ryanair“ rūpestis
Frankfurto Hahno oro uosto atstovės spaudai Christinos Kronenberger teigimu, dėl prastų oro sąlygų užvakar vakare oro uosto darbas buvo sustabdytas vienai valandai. Lėktuvai oro uoste nei kilo, nei leidosi.
„Dėl prastų oro sąlygų lėktuvas, skrendantis iš Pizos, negalėjo nusileisti mūsų oro uoste. Tikriausiai dėl tos pačios priežastis oro kompanijos „Ryanair“ lėktuvas neišskrito į Kauną. Kas nutiko su neišskridusiais keleiviais, aš pasakyti negaliu, nes jais turi rūpintis oro kompanija“, - teigė Ch.Kronenberger.
Pasiekiami tik raštu
Informacija apie neišskridusį lėktuvą ir žmones, likusius nakvoti oro uoste, vakar Lietuvos ambasados Vokietijoje nepasiekė. O jei ir būtų pasiekusi, ambasados darbuotojų teigimu, mažai kas būtų pasikeitę. Vieninteliai galintys padėti šioje situacijoje - tai pigių skrydžių bendrovė „Ryanair“, turinti išmokėti kompensacijas ir apnakvindinti neišskridusius keleivius.
Į Airiją prisiskambinti nepavyko - kompanijoje įjungtas atsakiklis informavo, kad linija yra užimta, ir buvo pasiūlyta parašyti elektroninį laišką. Beje, tą patį patarimą davė ir Kauno oro uosto darbuotojai.
„Bandykite skambinti puslapyje nurodytu numeriu, bet dažniausiai įsijungia faksas - tad geriau rašykite laiškus, jie paprastai atrašo“, - sakė jie.
Komentarai
Alvydas ŠUMSKAS, Civilinės aviacijos administracijos direktoriaus pavaduotojas:
„Ryanair“ turėjo iš karto pasiūlyti alternatyvą - aprūpinti viešbučiu, jei keleivis sutinka, pasiūlyti kitą skrydį, jei atsisako - sumokėti kompensaciją. Europos Sąjungos reglamentas dėl kompensacijos už atsisakymą vežti veikia jau pakankamai daug laiko, kad apie jį būtų žinoma ir jo būtų laikomasi. Matyt, „Ryanair“ ir vėl sulauks kokių nors sankcijų iš Europos Komisijos - lygiai taip pat kaip ir už neva pigius bilietus, kai sakoma, kad bilietas kainuoja 10 litų, o kai priskaičiuoja visus mokesčius, tai bilietas kainuoja šimtus.
Feliksas PETRAUSKAS, Vartotojų teisių apsaugos tarnybos direktorius:
Tai yra smarkus pažeidimas. Žmonės pirmiausia turėtų kreiptis į organizaciją, kuri turėjo skraidinti - „Ryanair“ turi priimti sprendimą. Tačiau manau, kad ši oro kompanija vilkins visus procesus, todėl siūlau kreiptis į mūsų tarnybą. Tuomet mes kreipsimės į Europos vartotojų centrą ir jie tirs šį atvejį - tai ne pirmas toks skundas dėl šitų oro linijų. Šioms oro linijoms gresia didelės nuobaudos. Jei lėktuvas neišskrido, keleiviams pirmiausia turėjo suteikti nakvynę, maistą, gėrimus, net ir galimybę nemokamai pasinaudoti mobiliaisiais telefonais, kad galėtų paskambinti giminaičiams, o jau tik paskui siūlyti alternatyvius skrydžius.
Sergejus TICHOMIROVAS, Agnė VAITASIŪTĖ