Dėl to į KT kreipėsi grupė Seimo narių.
Jie prašė ištirti, ar Konstitucijoje įtvirtintai teisei gauti teisingą atlyginimą neprieštarauja Vidaus tarnybos statuto nuostata, jog pareigūnų priemokos dydį nustato jį į pareigas skiriantis asmuo, o priemoka už papildomas užduotis ir didesnį darbo krūvį negali viršyti 50 proc. pareiginės algos.
Papildomai, pareigūnui gali būti skiriama viena iš šių priemokų: už darbą kenksmingomis sąlygomis, už gyvūnų priežiūrą arba už darbą, kuris tiesiogiai susijęs su saugomų asmenų fizine apsauga. Tokia priemoka negali viršyti 20 proc. pareiginės algos.
Taip pat KT skundžiama tai, kad statute nenustatyti didžiausi pareigūnų pareiginių algų koeficientų dydžiai atskiroms pareigybėms.
Anot skundo autorių, Vidaus tarnybos statute įtvirtinta bendro pobūdžio nuostata, jog pareigūno pareiginės algos didžiausias koeficientas negali viršyti statutinės įstaigos vadovo pareiginės algos didžiausio koeficiento, tačiau ši norma, Seimo narių teigimu, neprilygsta koeficientų atskiroms pareigybėms nustatymui.
Be to, pasak jų , statute niekaip neapibrėžta ir jame įtvirtintų kriterijų, į kuriuos turi būti atsižvelgiama nustatant pareiginės algos koeficientus arba jų intervalus atskiroms pareigūnų pareigybėms, įtaka pareigūnų darbo užmokesčio dydžiui.
„(...) statutinių įstaigų vadovams įstatymu suteikus diskreciją nustatyti didžiausius pareiginių algų koeficientus atskiroms pareigūnų pareigybėms, gali susiklostyti labai skirtinga priklausomai nuo institucijos, nenuosekli vidaus tarnybos pareigūnų darbo apmokėjimo sistema, taip pat gali nebūti užtikrintas hierarchinę vidaus tarnybos pareigūnų sistemą atitinkantis pareigūnų atlyginimų dydžių diferencijavimas“, – tvirtino Seimo narių grupė.
Pareiškėjų teigimu, priėmus naują Vidaus tarnybos statutą pabloginta ir pareigūnų situacija, skaičiuojant tarnybos stažą – didžiausias leidžiamas priedas už stažą nustatytas mažesnis, negu buvo iki ginčijamo teisinio reguliavimo. Pasak Seimo narių grupės, tokiu būdu pažeidžiamas teisėtų lūkesčių apsaugos principas.
Seimas Vidaus tarnybos statuto pakeitimus priėmė 2023 metų gruodį. Juos inicijavusi Vidaus reikalų ministerija tvirtino, kad pakeitimai leis sumažinti darbo užmokesčio netolygumus tarp statutinių įstaigų bei leis mokėti didesnes algas pradedantiesiems pareigūnams.
Prieš pataisas protestavo dalis pareigūnų profsąjungų. Jie teigė, kad įstatymas neišsprendžia pagrindinių vidaus tarnybos problemų, o nuo reformos nukentės patyrę pareigūnai.