Kvalifikuotais stiuardais pirmiausiai bus stengiamasi aprūpinti Lietuvos bendroves, sako Klaipėdos Pauliaus Lindenau mokymo centro direktorius Egidijus Skarbalius.
„Jų poreikis šiuo metu yra visame pasaulyje, tačiau mes pirmiausiai norėtume aprūpinti laivus, plaukiojančius su Lietuvos vėliava arba besišvartuojančius čia, – tai keltų linijos“, – BNS sakė jis.
Tarptautinės laivybos ir logistikos įmonės DFDS atstovas teigia, kad bendrovė su mokymo centru bendradarbiavo ruošiant šių specialistų rengimo programą.
„Laivybos rinkoje jaučiamas didelis tiek jūrininkų, tiek keleivius aptarnaujančių darbuotų poreikis. Stiuardų poreikį mūsų laivuose mokyklai esame išsakę gerokai anksčiau ir tai, manau, prisidėjo prie sprendimo parengti šios specialybės mokymo programą. Mes savo įžvalgomis ir patarimais prisidėjome ir prisidėsime prie stiuardų ir kitų mokymo programų vystymo“, – BNS sakė DFDS įgulų valdymo skyriaus vadovas Baltijos šalims Mindaugas Alekna.
Stiuardo profesiją įgyti gali ir pagrindinį, ir vidurinį išsilavinimą įgiję mokiniai, kandidatams keliami fizinės ištvermės reikalavimai, įgijus kvalifikaciją suteikiami jūriniai dokumentai, kurie atveria kelius įsidarbinti laivuose visame pasaulyje bei jūros inžinerijos statiniuose.
„Svarbu, kad žmonės būtų su europietišku mąstymu. Jeigu kitų jūrinių specialybių trūkumą galima kompensuoti prisikvietus pigios darbo jėgos iš trečiųjų šalių, tai tie žmonės, kurie turi tiesioginį kontaktą su keleiviais, natūralu, kad tikimasi aukštesnės kultūros, geresnio aptarnavimo“, – sakė centro vadovas E. Skarbalius.
Vienintelė šalyje mokymo programa grindžiama praktinių įgūdžių formavimu, kad stiuardas gebėtų priimti, registruoti, apgyvendinti ir išlydėti laivo keleivius, teikti jiems ir įgulai informaciją ir nesudėtingas paslaugas, dirbti laivo parduotuvėse ir maitinimo įstaigose, apskaityti prekes.
Anot E. Skarbaliaus, su tokiais gebėjimais galima dirbti ir stiuardais lėktuvuose: „Nenustebčiau, kad mūsų absolventai vieną dieną pradės dirbti ir lėktuvuose“.
Tikimasi, kad rudenį bus surinkta pilna stiuardo profesiją įgyti norinčių studentų grupė.
„Mes sutiktume su tokiu netikėtumu, kaip didžiulis ažiotažas, dėtume pastangas visus norinčius priimti, nors kvotos yra ribotas“, – sakė E. Skarbalius.
Laivų savininkus vienijantys tarptautiniai laivybos rūmai skelbia, kad 2021 metais visame pasaulyje trūko apie 26 tūkst. aukštos kvalifikacijos jūrininkų, o eilinių jūreivių buvo maždaug 40 tūkst. daugiau nei darbo vietų.