• tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

REKLAMA
Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Vilniečiai ketvirtadieni išgirdo gerą naujieną, kad nuo rugpjūčio 14 d. sostinės savivaldybės sprendimu po ilgos pertraukos naktinis viešasis transportas grįžta į miesto gatves.

5

Vilniečiai ketvirtadieni išgirdo gerą naujieną, kad nuo rugpjūčio 14 d. sostinės savivaldybės sprendimu po ilgos pertraukos naktinis viešasis transportas grįžta į miesto gatves.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Naktimis viešasis transportas važinės penkiais maršrutais, kurie veda per sostinės centrą. Autobusai važiuos nuo 23.30 val. iki 3.00 val. 45–50 minučių intervalu. Naktiniuose maršrutuose galios tik iš vairuotojo pirktas bilietas, o keleiviai į transporto priemones galės įlipti tik pro priekines duris.

REKLAMA

„Susisiekimo paslaugos“ vadovė Modesta Gusarovienė tikino, kad pagal preliminarius paskaičiavimus ir pagal ankstesnių metų praktiką tikisi minimalių nuostolių.

„Vienos nakties paslaugų savikaina yra apie 1300 eurų. Mes balansavom, kad tiek miesto gyventojams būtų sudaryta galimybė naktį grįžti namo viešuoju transportu, tiek ir kad ta paslauga nedarytų didelių nuostolių miestui“, - teigė M. Gusarovienė.

REKLAMA
REKLAMA

Vadovė pasakojo, kad dabar kyla klausimų dėl maršrutų pasirinkimo, tačiau stengtasi, kad visi maršrutai važiuotų pro centrą, kuriame vyksta pagrindiniai renginiai.

„Naktinis transportas nėra būtinoji socialinė paslauga, tai yra laisvalaikiui praleisti skirtas transportas. Buvo akcentuojama į tai, kad tie maršrutai, kurie aptarnauja miegamuosius rajonus –pravažiuotų pro centrą. Taip pat pasitelkta nuo 2006 metų surinkti duomenys, kuriuose matyti, kurie maršrutai yra patraukliausi ir kokie srautai yra. Kita vertus, buvo sudaryti tvarkaraščiai, kad naktinis transportas važiuoja iki 3 val. nakties, nes net iki 90 proc. naktimis pervežtų keleivių skaičius būdavo iki tos valandos“, - tikino M. Gusarovienė.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Remiantis 2006-2009 metų duomenimis, kada naktiniai autobusai važiuodavo du kartus per savaitę, pervežamų keleivių srautas per mėnesį būdavo apie 12-13 tūkstančių.

„Jeigu mes išlaikytumėme tokį patį keleivių skaičių, tai nuostoliai nebūtų labai ženklūs. Išlaidas per mėnesį nėra sunku paskaičiuoti, tereikia padauginti 1300 eurų iš 8 ir gaunasi 10 tūkst. 400 eurų“, - skaičiavo vadovė.

REKLAMA

Naktiniuose autobusuose negalios visi įprastiniai bilietai, o galios tik iš vairuotojo įsigyti bilietai. „Tam ir yra iš vairuotojo bilietas ir įlipimas tik per priekines duris, kad vairuotojas galėtų sukontroliuoti, kad visi važiuotų su bilietėliais“, - tikino pašnekovė pridurdama, kad naktimis važiuos tik nauji autobusai, kuriuose yra sumontuotos vaizdo kameros. Tai naudinga tiek keleivių saugumui tiek vairuotojų. Tuose autobusuose yra net keleivių skaičiavimo sistema, kurių pagalba bus galima kontroliuoti apkrovimus ir koreguoti maršrutų trasas.

„Susisiekimo paslaugos“ vadovė Modesta Gusarovienė nuogąstavo, kad kol kas galima tik spėlioti kokie bus srautai ir kokius nuostolius ar pelnus atneš šie naktiniai autobusai.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų