„(Svarstoma – BNS), kad nacionaliniai pasiekimų vertinimai, kurie vyksta ketvirtoje ir aštuntoje klasėje, taptų privalomais, kad būtų vertinami rezultatai, bet ne tik tam, kad tiesiog – šiandien jie yra neprivalomi, labai didelės išlaidos galbūt nėra daromos. Tai norisi, kad mokiniams būtų teikiama pagalba ir parama išlaikius tuos egzaminus“, – žurnalistams prieš Vyriausybės posėdį trečiadienį teigė ministrė.
Didžiosios dalies mokomųjų dalykų skirstymo į bendrąjį (B) ir išplėstinį (A) kursus, anot J. Šiugždinienės, norima atsisakyti, nes dažnai tai tėra „tik formalumas“, tačiau pabrėžė, kad Lietuvių kalbai ir literatūrai bei matematikai šis profiliavimas išliktų.
„Iš esmės vaikai ruošiasi egzaminams tiems dalykams, kuriuos jie yra pasirinkę A lygiu. Mes nenorime atsisakyti matematikos ir lietuvių kalbos ir literatūros A ir B lygiu, šiuos du paliktumėme A ir B lygiu. Tačiau kitų dalykų atsisakytumėme B lygio, dėl to, kad manome, kad mokytis turime susitelkę į dalyką ir tai neturėtų būti kažkoks žemesnis ar aukštesnis lygis“, – sakė ji.
Anot jos, dar svarstoma, kaip galėtų keistis egzaminų tvarka – anot jos, siekiama tarpiniais vertinimais „ne kontroliuoti ar testuoti, bet padėti pasirengti brandos egzaminams“. Moksleiviams, anot jos, būtų skirtos papildomos konsultacijos.
J. Šiugždinienė taip pat užsiminė, kad diskutuojama ir apie kaupiamojo balo įvedimą gimnazinėse klasėse, kuris sudarytų dalį brandos įvertinimo.