• tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

REKLAMA
Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Lietuvoje išaugus dėl neblaivių vairuotojų kaltės žuvusiųjų keliuose skaičiui, viešojoje erdvėje pasipylė siūlymai, kaip reikėtų atgrasyti lietuvius sėsti prie vairo išgėrus. Susisiekimo ministerija (SM) savo ruožtu neragina skubėti įvesti 0 promilių reikalavimą. Valdininkai ragina imtis kitos priemonės – vairuotojų blaivumą tikrinti visiems sustabdytiems vairuotojams privalomai.

2

Lietuvoje išaugus dėl neblaivių vairuotojų kaltės žuvusiųjų keliuose skaičiui, viešojoje erdvėje pasipylė siūlymai, kaip reikėtų atgrasyti lietuvius sėsti prie vairo išgėrus. Susisiekimo ministerija (SM) savo ruožtu neragina skubėti įvesti 0 promilių reikalavimą. Valdininkai ragina imtis kitos priemonės – vairuotojų blaivumą tikrinti visiems sustabdytiems vairuotojams privalomai.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

SM duomenimis, Lietuvoje praėjusiais metais pastebėtas eismo įvykiuose dėl neblaivių vairuotojų kaltės žuvusiųjų skaičiaus padidėjimas: 2010 m. dėl neblaivių vairuotojų kalės žuvo 35 eismo dalyviai, 2011 m. – 32, 2012 m. – 33, 2013 m. – 33, 2014 m. – 47.

REKLAMA

Ministerija atkreipia dėmesį, kad pernai taip pat gerokai išaugo dėl vairuotojų, kurių nustatytas girtumas prie vairo viršijo 1,5 prom. (viršytas lengvas girtumo laipsnis), žuvusiųjų eismo dalyvių skaičius: 2010 m. dėl minėtų vairuotojų kaltės žuvo 11 eismo dalyvių, 2011 m. – 14, 2012 m. – 15, 2013 m. – 11, o 2014 m. – 32.

REKLAMA
REKLAMA

Siūlo pūsti visiems

Portalo tv3.lt kalbintas SM Kelių transporto ir civilinės aviacijos politikos departamento Saugaus eismo skyriaus vedėjas Vidmantas Pumputis teigė, kad žuvusiųjų eismo dalyvių dėl neblaivių vairuotojų kaltės keliuose statistika verčia galvoti apie įvairiausias prevencijos priemones. Specialistas siūlo tam tikrą laiką numatyti privalomą vairuotojų blaivumo tikrinimą.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

„Skandinavijos šalys taiko tokią praktiką, kad visais atvejais patikrinant sustabdytą transporto priemonę, paimant dokumentus pradžioje tikrinamas vairuotojo blaivumas. Galbūt Lietuvoje yra toks trūkumas, kad vairuotojas žino, kad galbūt patikrins, galbūt nepatikrins.

REKLAMA

Paprastas siūlymas būtų suorganizuoti pusę metų ar vienerius metus – tarkime, paskelbti kad kitus metus – truksiantį vairuotojų privalomą blaivumo tikrinimą, tai yra sustabdomas pareigūnų vairuotojas ir tikrinamas jo blaivumas, pavyzdžiui, vykdant pareigūnų akciją dėl diržų užsisegimo ar panašiai.

REKLAMA

Kodėl tai yra gera priemonė? Kaip Skandinavijos šalių praktika parodė, vairuotojai policijos pareigūnams dėkoja, pasikeičia požiūris į pareigūnus. Vairuotojai žinotų, kad, jeigu policijos pareigūnas moja lazdele, tai pirmas žingsnis bus tikrinti jo blaivumą, o po to kiti pažeidimai ar dar kažkas“, – aiškino V. Pumputis.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Dėl 0 promilių reikalavimo siūlo neskubėti

Pernai nutarta, kad 0 promilių leistiną alkoholio koncentraciją kraujyje įtvirtinti pradedantiesiems vairuotojams, taksi automobilių, mopedų, motociklų, triračių, lengvųjų keturračių, keturračių, galingųjų keturračių, transporto priemonių, kurių didžiausioji leidžiamoji masė didesnė kaip 3,5 t arba kurios turi daugiau kaip 9 sėdimas vietas, arba kurios veža pavojinguosius krovinius, vairuotojams.

REKLAMA

V. Pumputis tikino, kad metų ar pusės metų trukmės akcijos, kurių metu vairuotojų blaivumas būtų tikrinamas privalomai, būtų efektyvesnė priemonė negu 0 promilių blaivumo reikalavimas absoliučiai visiems transporto priemonių vairuotojams.

REKLAMA

„Jeigu vertintume bendrai Europos Sąjungos šalių politiką ir Europos ekonominės erdvės šalių politiką, tai iš 31 šalių tik 5 šalys yra įvedusios 0 promilių reikalavimą ir tos šalys yra postsovietinės – Čekija, Vengrija, Rumunija, Bulgarija ir Slovakija.

Esmė ta, kad tos šalys neapsižymi aukštais avaringumo rodikliais ir žemu alkoholio suvartojimu. Tų šalių specialistai pripažįsta, kad yra efektyvesnis būdas – geriau dažnesnė kontrolė, aukštas neišvengiamumo lygis, leidimas 0,2 promilės alkoholio, o ne visiškas 0, nes dažnai tada vairuotojas pagalvoja, kad „jeigu visiškai negalima, tai geriau aš rizikuosiu“. Taigi, geriau stipriau kontroliuoti ir ribą neblaivumo nustatyti 0,2 ar 0,4 negu įvesti visišką 0“, – aiškino ministerijos atstovas.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Policija nesipriešina

Vilniaus Kelių policijos valdybos viršininkas Vytautas Černevičius portalui tv3.lt sakė, kad SM siūlymas vairuotojų blaivumą tikrinti privalomai yra diskutuotinas.

„Teoriškai gal ir neblogai, bet, jeigu mes aiškiausiai matome, kad asmuo bus blaivus, tai pas mus gali būti daug įsižeidžiančių.

REKLAMA

Kai buvo akcija Minsko plente, tai ko tik mes neturėjome. Tikrinome visų vairuotojų blaivumą. [...] Aišku, eismas sustojo, susitrukdė, bet, jeigu girtas būtų lėkęs ir užmušės ką nors, tai visi trimituotojai vėl buvo rėkę“, – kalbėjo V. Černevičius.

Jis pripažino, kad privalomas visų kelyje sustabdytų transporto priemonių vairuotojų blaivumo tikrinimas sugaišintų policijos pareigūnus, tačiau tokia prevencinė priemonė galėtų išgelbėti gyvybes.

REKLAMA

„Geriau sugaištas laikas negu vėliau nusineštos gyvybės“, – sakė V. Černevičius.

Sostinės Kelių policijos vadovas patikino, jog vis dėlto efektyviausia priemonė kovoje su neblaiviais vairuotojais būtų 0 promilių nuostatos įteisinimas.

„Manau, kad reikia pradėti nuo 0 promilių visiems, nes dabar dažnai išgeria, svarsto, ar bus kvapas, ar nebus, kiek bus promilių. Būtų 0 promilių visiems ir būtų aišku visiems“, – akcentavo policijos pareigūnas.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų