Automobilių vairuotojai vis dar nesupranta kai kurių motociklininkų elgesio. Dažna situacija – vairuotojas nei matė, nei girdėjo motociklo, bet paskutinę akimirką jis prašvilpė pro šalį. Kodėl taip nutinka?
„Vairuojant automobilį ar motociklą visi turi būti budrūs. Tarp motociklininkų yra taisyklė važiuoti pirmiau automobilio ir tai nebūtinai susiję su greičio viršijimu. Vienas dalykas yra laisvė, kitas dalykas – saugiau: yra švarus kelias, važiuoji pirmiau eismo. Nereikia nusižengimų daryti, kad taip atsitiktų“, – „Žinių radijo“ laidoje „Žalia rodyklė“ sako motociklininkas Karolis Mieliauskas.
Jo teigimu, avarinių situacijų galima išvengti – tereikia komunikuoti su kitais eismo dalyviais.
„Jei atsitiko taip, kad esame spūstyje ar važiuoja daugiau automobilių, bent jau aš iš galo šiek tiek pamanevruoju, kad įsitikinčiau, jog automobilio vairuotojas mane mato. <...> Tada du variantai: mane mato, bet automobilio vairuotojas niekaip nereaguoja – viskas tvarkoj, jo pasirinkimas. Kiti pasitraukia šiek tiek į šoną“, – pasakoja K. Mieliauskas.
Motociklininkas pastebi paradoksą – sėsti ant motociklo ryžtasi vis daugiau lietuvių, nors keliuose siautėjančių kolegų Karolis dar pamato. Tad ir su kelių „ereliais“ jis pataria elgtis kiek kitaip.
„Motociklininkų kultūra auga – jų ženkliai daugėja kiekvienais metais. Kultūra auga, tiek dviračių, tiek keturračių [transporto priemonių] prasme, bet kartais dar galime pamatyti, kai atlekia būrys motociklininkų – „velniauja“. Tokiais atvejais reikėtų nekeisti trajektorijos. Kodėl? Jei per kairįjį veidrodį pamačiau, jog motociklas lįs, ir aš traukiuosi į dešinę, gali būti, kad kitas vairuotojas lenks dešiniau. Tai nepateisinama, bet vyksta“, – kalba K. Mieliauskas.
Kai kuriuos vairuotojus stebina ir motociklininkų aprangos pasirinkimas. Keliuose vis dar galima pamatyti žmones, prazvimbiančius su šortas ar šlepetėmis. Tačiau motociklininkui apranga – ne tik dėl mados, todėl ir išsirinkti tinkamą ne visada paprasta.
„Mėgstu sakyti, kad apsauga ir komfortas yra tai, ko reikia. Nes yra daug komfortiškų pasirinkimų (važiuoti su šortais ir šlepetėmis), bet apsaugos nėra. Tuo metu motokrose važiuojančio apranga saugi, bet su ja jautiesi šiek tiek robotas. Tada lieka ne tiek jau daug aprangų gamintojų“, – pastebi K. Mieliauskas.
Prieš renkantis aprangą motociklininkas pataria apgalvoti, ko kiekvienam reikia, kokios trukmės ir sudėtingumo kelionės nusimato. Taip pat reikėtų atsižvelgti ir į universalumą – apranga turi ir pasaugoti nuo lietaus, ir praleisti orą, kad žmogus nekaistų.
„Reikia atsakyti, ko aš nenoriu, kad man atsitiktų smūgio metu, čiuožimo metu, per lietų ir pan.?“ – primena K. Mieliauskas.
„Visi rūbai turi būti to lygmens, su kuriais važiuoji „ kaip kambary“, – priduria jis.
Visas pokalbis – „Žinių radijo“ laidoje „Žalia rodyklė“