Artėjant naujų mokslo metų pradžiai Seime surengta konferencija „Švietimas Lietuvos ateičiai“, kurioje dalyvavo švietimo ir mokslo ministras Gintaras Steponavičius, Seimo pirmininkė Irena Degutienė, Seimo narys Valentinas Stundys. Į konferenciją atvyko šalies savivaldybių atstovai bei socialiniai partneriai, bendradarbiaujantys su švietimo sektoriuje veikiančiomis organizacijomis, valstybinėmis ugdymo įstaigomis.
Kalbėdama apie artėjančių mokslo metų tikslus, I. Degutienė akcentavo, kad mokykla turi ne tik suteikti žinių, bet ir ugdyti asmenybę. Seimo pirmininkės įsitikinimu, turi būti sudarytos tokios sąlygos, kad vaikai mokyklose jaustųsi psichologiškai saugiai.
Seimo kultūros ir švietimo komiteto pirmininkas V. Stundys konferencijoje akcentavo, kad naujoji strategija „Lietuva 2030“ padės pasiekti itin ambicingų tikslų: „Jei šiandien nė vienas mūsų universitetas nepakliūva į geriausių pasaulio universitetų 500 sąrašą, tad naujos strategijos siekis, kad bent vienas lietuviškas universitetas atsirastų geriausiųjų 300-uke.“
Konferencijoje pristatydamas 2011–2012 mokslo metų prioritetus ir veiklos kryptis, ministras G. Steponavičius sakė: „Norėtume matyti tęstinumą darbuose. Svarbiausiu iššūkiu išlieka švietimo kokybė. Pagal tarptautinius tyrimus, atrodome pakankamai vidutiniškai. Norėtųsi turėti daugiau laiko diskusijoms, bet būtina, kad kuo greičiau atsirastų mechanizmai, leidžiantys užkoduoti kokybiškos sistemos veikimą. Ne švietimo reforma, o demografinė situacija atveda mus prie tam tikrų sprendimo. Ne dėl reformos mokytojai netenka darbo – pažvelkime į paskutinių metų demografines tendencijas ir bus aišku.“
Ministras akcentavo, kad smarkiai mažėja mokinių skaičių šalies mokyklose, tad mažėja klasių komplektacija ir mokytojų krūviai. „Kritimo tendencijos šiek tiek stabilizuojasi, šiemet į mokyklas ateis daugiau pirmokų nei pernai“, – teigė G. Steponavičius.
Kalbėdamas apie tai, kuo naujasis švietimo įstatymas pakeis švietimo situaciją, ministras sakė: „Pasiekti kompromisai dėl mokyklų tinklo tvarkymo, įtvirtintas progimnazijos statusas, įvardytos regioninės mokyklos bei toliau vykdomas lituanistinio švietimo stiprinimas.“
Ministras pasidžiaugė, kad jau nuo šių metų pradedama išmėginti neformaliojo švietimo krepšelio sistema, kuomet kiekvienam vaikui popamokinei veiklai skiriama šimtas litų. Kol kas šis projektas vykdomas tik dalyje šalies mokyklų.
G. Steponavičius konferencijos metu akcentavo, kad itin svarbu mokytojų kvalifikacijos kėlimas, kuris turėtų būti orientuotas ne pažymėjimų gavimą, bet savo gebėjimų stiprinimą ir viena iš tai padėsiančių padaryti priemonių – kas aštuonerius metus mokytojas galės išeiti kūrybinių atostogų, išvykti į stažuotę.
Seimo narys Vidas Gedvilas domėjosi, ar šiandien švietimo kokybė gerėja ir kokie mokymosi rezultatai atsiskleidžia tarptautiniuose projektuose. Į jo klausimą G. Steponavičius atsakė: „Kokybės tendencijas vertiname, kaip negerėjančias. To geriausias patvirtinimas – penkiolikmečių gabumų tyrimas, esame tarp 35–40 vietos Europoje.“ Ministras akcentavo, kad imtasi priemonių, jog situacija gerėtų, bet rezultatai priklauso nuo bendrų pastangų, be to, švietimas nėra ta sritis, kurioje virsmai ir pokyčiai vyksta greitai.