• tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

REKLAMA
Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Šiandien, spalio 8 dieną, Vilniaus m. savivaldybės tarybai bus teikiamas projektas, atversiantis kelius sostinės viešojo transporto privatizavimui: ketinama perleisti dalį miesto maršrutų privačiam vežėjui. Eidama šiuo keliu, savivaldybė nuskriaus vilniečius, mat kyla pavojus, kad neliks nuostolingų, bet socialiai jautrių maršrutų, gali kilti važiavimo Vilniaus mieste kainos.

REKLAMA
REKLAMA

„Vilniaus tarybos politikus raginu nedaryti strateginės klaidos ir nepradėti UAB “Vilniaus viešasis transportas” (VVT) privatizavimo. Maršrutų perleidimas privačiam vežėjui dar labiau sumažins VVT pajamas ir galimybes atnaujinti autoparką bei teikti geresnes paslaugas. Tokiais veiksmais atveriamas kelias viso VVT privatizavimui, kuomet vežimo mieste paslaugas teiks viena įmonė, galėsianti manipuliuoti savivaldybe, be kompensacijų atsisakydama važiuoti nuostolingais maršrutais,“ – teigia buvęs savivaldybės administracijos direktorius, socialdemokratų kandidatas į Vilniaus merus Gintautas Paluckas.

REKLAMA

Anot G. Palucko, maršrutų privatizavimas nieko nekeis, nes vežėjas turės užtikrinti tą pačią socialinę funkciją, t.y. važiuoti ir nuostolingais maršrutais. O nuostolius reikės kompensuoti savivaldybei.

UAB „Vilniaus viešasis transportas“ Vilniaus m. savivaldybė skolinga per 100 mln. Lt. Tokia situacija – politinis miesto valdžios pasirinkimas. Šiuo metu VVT studentus ir pensininkus veža su nuolaida, kurią bendrovei turėtų kompensuoti savivaldybė, tačiau to nedaro ir pinigus leidžia kitiems poreikiams.

REKLAMA
REKLAMA

Kandidatas į Vilniaus mero postą G. Paluckas siūlo kitą išeitį – reformuoti atsiskaitymo ir kompensavimo tvarką už VVT teikiamas paslaugas. Keleiviai vežėjui mokėtų už paslaugą tiek, kiek ji kainuoja, o pensininkams ir studentams, kurie šiuo metu važiuoja pigiau, savivaldybė skirtų kompensacijas.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

„Toks sprendimas išspręstų politinę problemą: VVT gautų savo pinigus ir nepriklausytų nuo sostinės politikų geranoriškumo ar piktnaudžiavimo, o šie būtų suinteresuoti išmokėti kompensacijas tiems, kuriems jos priklauso, nes tai yra jų rinkėjai,“ – siūlymo privalumus dėsto G. Paluckas. Tokia praktika šiandien šalyje taikoma atsiskaitant už šildymo ir vandens tiekimo paslaugas bei jas kompensuojant.

REKLAMA

Miesto valdžios mėginimas privatizuoti savivaldybės funkcijas nėra pirmas: dar prieš pusmetį svarstyta parduoti UAB „Vilniaus vandenys“ akcijų dalį, kiek anksčiau sudaryta daugiamilijoninė UAB „Vilniaus gatvių apšvietimo elektros tinklai“ atnaujinimo sutartis su privačiais investuotojais.

Tačiau istorija byloja, kad sostinės valdžios patirtis bendradarbiaujant su privačiu sektoriumi nėra gera. Vertėtų prisiminti Vilniaus šilumos tinklų nuomą, ne itin sėkmingus šviesoforų sistemos atnaujinimo bei greičio matuoklių projektus.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų