Lietuvos susisiekimo ministras Algirdas Butkevičius ir Lenkijos transporto ministras Jerzy Polaczekas (Jerži Polačekas) memorandumą dėl europinės geležinkelio vėžės "Rail Baltica" Lietuvos-Lenkijos sienos kirtimo taško ir sienos kirtimo atkarpos turėtų pasirašyti kovo 9 dieną Vilniuje.
Tai A.Butkevičius žurnalistams patvirtino trečiadienį per spaudos konferenciją.
Anot susisiekimo ministro, sausio 22 dieną Lenkijoje vykusiame posėdyje buvo pasiūlyta nustatyti sienos kirtimo atkarpą Marijampolė-Lenkijos-Lietuvos siena-Suvalkai.
"Mes labai patenkinti, kad Lietuva ir Lenkija susitarė dėl sienos kirtimo. Lietuva ir Lenkija tą susitarimą turi pasirašyti, kiek įmanoma greičiau. Tačiau mes negalime nurodyti, kur joms rinktis pasienio punktą, tai šalių sprendimai", - kalbėjo "Rail Baltica" projekto koordinatorius Pavelas Telička.
Pasak A.Butkevičiaus, po praėjusių metų pabaigoje patvirtintos galimybių studijos "Rail Baltica" projektas pradėjo judėti labai sparčiai.
"Belieka per artimiausius dvejus metus įgyvendinti projektavimo darbus, o 2009-aisiais nuo Lenkijos sienos pradėti statybas", - kalbėjo susisiekimo ministras.
Baltijos šalis, Suomiją ir Lenkiją sujungsiančios geležinkelio vėžės "Rail Baltica" projekto pirmo etapo įgyvendinimui Lietuva numačiusi skirti 500 mln. litų - už juos būtų nutiesta geležinkelio linija nuo Varšuvos iki Kauno.
Danijos konsultacijų bendrovės "Cowi" vertinimu, Baltijos šalys gali rinktis iš trijų "Rail Baltica" vėžės projektų. Pirmasis jų, pats pigiausias, kainuotų 979 mln. eurų (3,38 mlrd. litų), o atkarpa Lietuvoje - 2,088 mlrd. litų.
Kiek brangesnis variantas vertinamas 1,546 mlrd. eurų (5,34 mlrd. litų), Lietuvoje - 2,099 mlrd. litų. Abu jie numato, kad nuo Kauno iki Talino išliks vadinamoji rusiška geležinkelio vėžė.
Trečiasis, pats ambicingiausias projektas kainuotų 2,369 mlrd. eurų (8,18 mlrd. litų), o Lietuvoje - 2,84 mlrd. litų ir per visas Baltijos šalis driektųsi europinio standarto geležinkelio vėžė.
Kurį iš "Cowi" siūlomų variantų pasirinkti, turėtų apsispręsti Baltijos šalys. "Rail Baltica" yra prioritetinis Europos Sąjungos projektas. Svarstoma galimybė Lietuvoje inicijuoti jo pripažinimą valstybinės svarbos projektu.
Europos Sąjungos 2007-2013 metų finansinėje perspektyvoje 30 transeuropinio transporto tinklo projektų, tarp kurių patenka ir "Rail Baltica", bus skirta 8 mlrd. eurų (27,62 mlrd. litų).