• tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

REKLAMA
Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Sostinės gatvėse vis dažniau siaučia pavežėjai, atvykę iš trečiųjų šalių ir neturintys teisės vairuoti. Policija kartu su pasieniečiais rengia reidus ir tokius nelegalus gaudo, mat dažnu atveju jie neturi ne tik teisių, bet ir leidimo gyventi Lietuvoje.

Sostinės gatvėse vis dažniau siaučia pavežėjai, atvykę iš trečiųjų šalių ir neturintys teisės vairuoti. Policija kartu su pasieniečiais rengia reidus ir tokius nelegalus gaudo, mat dažnu atveju jie neturi ne tik teisių, bet ir leidimo gyventi Lietuvoje.

REKLAMA

Migracijos departamento vadovė Evelina Gudzinskaitė pripažįsta, kad situacija išties sudėtinga, mat atvykėliai piktnaudžiauja dabartine tvarka ir netekę leidimo gyventi Lietuvoje vis tiek pasilieka ir dirba nelegaliai.

Susisiekimo ministerija užsimojo pavežėjus įpareigoti išsilaikyti vairuotojo teises Lietuvoje ar kitoje Europos Sąjungos šalyje.

Daugiau apie tai – TV3 žiniose. 

Per policijos ir pasieniečių surengtą reidą Vilniuje įkliuvo net septyni užsieniečiai. Šeši iš jų nelegaliai gyveno ir dirbo pavežėjais, maisto kurjeriais. 

REKLAMA
REKLAMA

Ir tokių atvejų, kai policijai įkliūna iš trečiųjų šalių atvykę migrantai, dirbantys pavežėjais, tačiau neturintys ne tik vairuotojo teisių, bet ir leidimo gyventi Lietuvoje, vis daugėja.

REKLAMA

„Praėjusiais metais naujai atvyko ar naujus leidimus gavo virš 80 tūkstančių. Šių metų pradžioje mes turėjom virš 220 užsieniečių, gyvenančių Lietuvoje, ir tas skaičius nuolat auga, tad natūraliai tas piktnaudžiavimų skaičius nuolat auga“, – pasakoja migracijos departamento vadovė Evelina Gudzinskaitė. 

Piktnaudžiauja esama tvarka

Užsieniečiai, pasak migracijos departamento, piktnaudžiauja esama tvarka: netekę leidimo gyventi šalyje, kreipiasi į teismą. O kol šis nagrinėja bylą, dar pusę metų migrantai iš trečiųjų šalių gyvena Lietuvoje ir toliau dirba nelegaliai. 

REKLAMA
REKLAMA

„Atvyksta teisėtai su leidimu gyventi, bet leidimas gyventi nustoja galioti, o jie vis dar lieka Lietuvoje ir leidimui gyventi pasibaigus, vis dar dirba pavežėjais, nes dirbant pavežėju užtenka turėti individualios veiklos pažymą“, – teigia E. Gudzinskaitė. 

Kalbinti vilniečiai sako patys ne kartą susidūrę su pavežėjais iš trečiųjų šalių, kurie vairavo atmestinai, pažeidinėjo kelių eismo taisykles. Tad mano, kad valdžia išties privalo imtis veiksmų:

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

„Gal net visokių avarijų sumažėtų ar kažko tai, prisitaikytų prie mūsų eismo.“

„Dažniausiai būna problemų, kai reikia paprašyti, kad kažkur paleistų.“

„Dažniausiai slepia mokesčius ir panašiai, tai, manau, kad tikrai praverstų reformos.“

„Mano nuomone, ir informacija tam tikra, jie dauguma be teisių važinėja po miestą, laksto, nesilaiko kelių eismo taisyklių.“

REKLAMA

Turės išlaikyti teises Lietuvoje

Su nelegaliais pavežėjais kovoti bando Susisiekimo ministerija, kuri Seimo pavasario sesijai teikia pasiūlymus. Šie numato naujus reikalavimus pavežėjams, taksi vairuotojams. Vienas iš jų – vairuotojai privalėtų išlaikyti vairuotojo teises Lietuvoje ar kitoje Europos Sąjungos šalyje.

Mat dabar iš trečiųjų šalių atvykę užsieniečiai vairuoja su savo šalyje įgytomis teisėmis, kurios neatitinka europinio standarto. 

REKLAMA

„Jiems reikės nustatyta tvarka išlaikyti egzaminą „Regitroje“ – tai yra teorinis ir praktinis egzaminas. Kiek žinau, yra sudaryta galimybė tuos egzaminus laikyti su vertėjais, jeigu asmuo nemoka lietuvių ar anglų kalbos“, – sako Susisiekimo ministerijos atstovas Gintaras Aliksandravičius.

„Iki šiol buvusi situacija yra laikytina nenormalia, kai iš užsienio atvykęs asmuo, kur eismas, galbūt, vyksta tik kaire kelio puse, kur sniegas yra, staiga atvažiuoja čia ir nuo pirmos dienos gali pradėt vykdyti veiklą“, – komentuoja kurjerių ir vairuotojų asociacijos pirmininkas Dalius Rudokas. 

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Vairuotojai nemoka mokesčių

Susiekimo ministerija tikina, kad nauja tvarka ne tik padėtų palaikyti eismo bei keleivių saugumą, bet ir skatintų pavežėjus susimokėti mokesčius.

„Viena iš priežasčių, kodėl buvo imtasi tobulinti esamą tvarką, tai būtent mokesčių sumokėjimas, nes siekiai buvo eismo saugumas, keleivių saugumas, paslaugos kokybė“, – teigia G. Aliksandravičius. 

REKLAMA

„Dažnu atveju sužinom, kad jie nemoka mokesčių. Už praeitus metus, kiek matėm, kad viešai iškomunikuota – apie 8,5 mln. pajamų buvo nedeklaruota užsieniečių“, – kalba D. Rudokas. 

Pasak „Bolt“ vadovo Lietuvoje, įmonė neturi jokių įrodymų ir nemano, kad saugumas priklauso nuo tautybės ar vairuotojo pažymėjimo kilmės šalies.

„Įvertinimų vidurkis ar skundų kiekis nėra priklausomas nuo žmogaus kilmės“, – sako „Bolt“ vadovas Lietuvoje Andrius Pacevičius. 

Seimui pritarus, šie pasikeitimai įsigaliotų nuo 2025 m. gegužės 1 d. 

Daugiau sužinokite vaizdo reportaže, esančiame straipsnio viršuje. 

tv3.lt

Visuomenė turi rodyti pilietiškumą:
1. Boikuotokit džihad taksi paslaugas
2. Vertinkite 1 visus alkaida ir hamas, kad blokuotu anketas.
3. Skatinkite pažistamus atsisakyti paslaugų kurie remia islamistus.
Bukime vieningi, nes kartu mes stiprus.
Islamistai 3 šalių piliečiai būtent ir sugriovė eismą. Reik sakyti tiesa apie tautybe. Kur alkaida už vairo virtinė pažeidimų, įžūlus ellgesys. Šalyje kur jie yra viskas skesta kraujo klane.
tautieciai tik per krepsinio rungtynes, o po ju visa vienybe baigiasi. Nepastovi uz save ar tuo labiau uz kitus niekur. O va tie islamistai vieningi.
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų