2009 m. balandžio 29 d., trečiadienį, 16 val. Šiaulių „Aušros“ muziejaus Aušros alėjos rūmuose (Aušros al. 47, Šiauliai) atidaroma Šiaulių suaugusiųjų dailės studijos „Auksinė ochra“ tapybos darbų paroda.
Joje pristatomi aštuoniolikos studijos narių įvairiomis technikomis sukurti darbai. Suaugusiųjų dailės studijai vadovauja dailės pedagogė, tapytoja Birutė Kuicienė. Atidaryme dalyvaus parodos autoriai.
Paroda veiks iki 2009 m. birželio 27 d.
Tapyba aliejiniais, akriliniais dažais ant drobės ir kartono, akvarelė, koliažas – šiomis technikomis darbus sukūrę parodos autoriai yra ne dailininkai profesionalai, o meninius gabumus savyje pajutę Šiaulių suaugusiųjų dailės studijos nariai. Kiekvienas jų savo kasdienybėje randa laiko pasimėgauti tapyba. Šių šiauliečių kūrybinius įgūdžius lavina studijos vadovė dailininkė B. Kuicienė. Paroda neatsitiktinai pristatoma Šiaulių „Aušros“ muziejaus Aušros alėjos rūmuose – šiose patalpose veikia ir pati studija.
„Kiekvienas menas gimsta iš žmoniškumo esmės, kada jis ryžtasi daiktų pasaulyje kurti vaizdus ir pavidalus. Todėl menas ir nieko kito negali skelbti kaip žmoniškumą“, – yra pasakęs Vydūnas. Šia filosofija studijos veiklos tikslus grindžia ir jos vadovė B. Kuicienė. Pasak jos, studijos tikslas yra meninis žmogaus ugdymas, laisvos, dvasingos, atviros pasaulio kultūrai asmenybės puoselėjimas. Meninis ugdymas žadina asmenybės kūrybines galias ir gebėjimus gyventi visuomenėje, analizuoti įvairius gyvenimo reiškinius ir orientuotis materialinėse bei dvasinėse vertybėse: meno kūrinys – sielos išraiška.
Studijos programą sudaro praktinė dailės veikla ir jos pažinimas. Nesiekdami tapti dailininkais profesionalais, studijos nariai pirmiausia mokosi ugdyti savo vaizduotę. Kūrybiškumo užtaisą, įgimtų gabumų turi beveik kiekvienas, tačiau vienpusiškai ugdant daugelis gabumų lieka nepažinti, neatskleisti.
Praktinėje veikloje studijos nariai, kurių daugiausia yra moterys, įgyja žinių apie plokštumą ir formą, liniją ir erdvę, spalvą, natūros transformavimą plokštumoje, šviesotamsą ir tonus, dinamiką ir statiką, judesį, kontūro išnykimą. Jie stengiasi perprasti šviesos ir tamsos žaismą, įtampą paveiksle, kompozicijos psichologinį poveikį, meninius dėsnius ir jų nepaisymą.
Dirbdami studijoje muziejuje, jos nariai turi galimybę matyti čia saugomą lietuvių liaudies paveldą, etninę ir meninę tautos kultūrą. Tokiu būdu ugdomas žmonių atsakomybės jausmas už kultūros vertybių likimą ir jų tąsą.
Daugiausiai dėmesio studijoje skiriama ne kūrybos rezultatams, o jos įtakai žmogui. Darbai aptariami, analizuojami, interpretuojami. Vis dėlto galutinis praktinės veiklos rezultatas – įvertinimas parodose. Šioje parodoje pristatomi darbai įvairiomis temomis: „Tiltas“, „Peizažas“, „Natiurmortas“, „Moteris raudonais rūbais“, „Šokis“, „Tyla“, „Triukšmas“ ir t. t.
„Auksinės ochros“ plakatas