Nors žiniasklaidoje dipolio Vilnius–Kaunas konceptas šmėkščioja vis dažniau, tačiau reali miestų sąsaja ir bendri dviejų Lietuvos kultūrinių, dvasinių bei ekonominių centrų siekiai vis dar kybo teorinių idėjų lygmenyje. Tačiau dipolio įvaizdį kartkartėmis atgaivina ir palaiko menininkai, siekiantys bendradarbiauti ir dalytis patirtimi.
Šįkart sopranas Asta Krikščiūnaitė, Čiurlionio kvartetas ir Kauno styginių kvartetas, pasigavę dipolio idėją, suskubo veikti ir įgyvendinti ją savaip. Jų programa „Muzikinis dipolis“ skambės šį sekmadienį, gruodžio 9 d., 16 val. Taikomosios dailės muziejuje. Filharmonijos rengiamame koncerte dalyvaus ir pianistė Audronė Kisieliūtė bei arfininkė Joana Daunytė.
„Muzikinis dipolis“ – tai dviejų Lietuvos miestų ir jų atlikėjų muzikinė bičiulystė, skirtingų patirčių ir pažiūrų samplaika (koncertas gruodžio 8 d. įvyks ir Kaune, M. Žilinsko galerijoj). Projekte dalyvauja du kvartetai: vienas išradingiausių, ekspresyviausių ir techniškai pažangiausių kvartetų Vilniuje – Čiurlionio kvartetas; bei Kauno styginių kvartetas, apie kurį Ona Narbutienė yra rašiusi: „Man imponuoja šio kolektyvo pastangos išlaikyti rimtojo meno „ambasadorių“ Kaune poziciją“. Vis dėlto, didžiausias dėmesys čia tenka sopranui Astai Krikščiūnaitei, kurios orbitoje tą popietę suksis ne tik kvartetai, bet ir dažna vokalistės partnerė pianistė Audronė Kisieliūtė bei arfininkė Joana Daunytė.
Žymus estų bosas Matis Palmas po vieno Astos Krikščiūnaitės rečitalio rašė: „Šios dienos koncertas buvo tokio lygio, kokio aš seniai nebuvau girdėjęs. Jis man priminė kamerinio dainavimo įžymybes Luis Marchall, Iriną Archipovą. <…> Labai subtiliai, be pigių efektų sudaryta programa, nuostabus solistės Astos Krikščiūnaitės ir Audronės Kisieliūtės kūrybinis ansamblis. Dainininkė puikiai jaučiasi kamerinėje scenoje, ir kiekvienas jos atliekamas kūrinys virsta maža poema. Kamerinė muzika padeda atsiskleisti geriausioms A. Krikščiūnaitės interpretacinėms savybėms – subtilumui, jautrumui, muzikalumui ir vokalinei kultūrai. Tai buvo aukšto lygio koncertas.“
Dainininkė išradinga: kiekviena jos programa įdomi, nestokojanti rečiau skambančių kūrinių. Toks šiame koncerte – iš Korėjos kilusio vyresnės kartos amerikiečių kompozitoriaus ir pianisto Earlo Kimo ciklas (Lietuvoje atliekamas pirmą kartą) arba Vidmanto Bartulio kūrinys „I like Marlene Dietrich“. Pasak A. Krikščiūnaitės, šios programos tematinė gija – amžina meilės problema, antai Gabrielio Fauré vokaliniame cikle „Vienos dienos poema“, pasakojama vienos dienos romano istorija.
LNF inf.