„Akivaizdu, kad šalyje įsigali naujoji švietimo paradigma, akcentuojanti edukacinėmis technologijomis praturtintą mokymąsi kaip visą gyvenimą trunkantį procesą. Šiame kontekste kinta švietimo sistemos, mokyklos ir pedagogų veiklos situacija“, - būtinybę reaguoti į pokyčius akcentuoja viena diskusijos organizatorių MRU profesorė dr. Valdonė Indrašienė.
Pedagogo technologinis raštingumas – viena opiausių šiandienos temų, liečiančių mokyklą, sako V. Indrašienė. MRU Edukologijos ir socialinio darbo instituto direktorė pastebi, kad neretai besimokantieji kaip skaitmeninio pasaulio čiabuviai pranoksta savo ugdytojus įvairiose technologijų taikymo srityse. „Todėl būtina nuo tradicinių aplinkų kūrimo ir klasikinių veiklų pereiti prie laisvojo ugdymo paradigmos realizavimo, siekiant kryptingo holistinio asmenybės formavimo“, - naujus metodus ir mokytojų rengimo gaires aptarti kviečia V. Indrašienė. - „Juk be technologijų išmanymo ir panaudojimo mokymasis dabar tiesiog neįmanomas, todėl būtina įgyti edukacinių technologijų valdymo gebėjimus“.
Kita svarbi tema, kuri bus paliesta diskusijoje - teisinis švietimas ir teisinės sąmonės ugdymas. Lietuvoje plėtojama mokyklų savarankiškumo ir lyderystės kultūra suponuoja poreikį skatinti šiandieninio mokytojo asmeninę lyderystę. Mokytojas turi tapti ne tik puikiu savo srities žinovu, gebančiu mokyti kitus, bet ir savarankiška, aukštos kultūros asmenybe, norinčia lavintis, naudotis naujausiais mokslo pasiekimais bei visapusiškai ugdyti kiekvieną besimokantįjį – modernios, tvarios visuomenės kūrėją. Esminė šio siekio realizavimo sąlyga – mokytojo gebėjimas kurti saugią mokyklą – kūrybingą, ugdymui palankią ir multikultūrę aplinką, kurioje visi bendruomenės nariai žino ir geba atsakingai naudoti savo laisves ir teises, - teisinio švietimo svarbą pabrėžia MRU profesore dr. V. Indrašienė.
Pedagogai teigia, kad jaunimo teisinis, finansinis, verslumo pagrindų mokymas yra visos valstybės problema ir uždavinys. Todėl taip pat diskutuotina, kad aukštosios mokyklos turėtų rengti ne tik tradicinius atskirų dalykų mokytojus, bet ir naujų profesijų pedagogus, pvz., pedagogus-teisininkus, pedagogus-finansininkus.
Apskritojo stalo diskusija „Koks turėtų būti šiandienos mokytojas“ vyks birželio 4 d. 13 val. Mykolo Romerio universitete I-414 auditorijoje.
Diskusijoje dalyvauti ketina Moksleivių parlamento nariai, Tėvų forumo, Seimo, Švietimo ir mokslo bei Teisingumo ministerijos, Ugdymo plėtotės centro, Švietimo centrų asociacijos, Švietimo centrų atstovai, mokyklų direktoriai, mokytojai ir pedagogus rengiančių aukštųjų mokyklų atstovai.