Ši idėja yra kilusi iš vienos Jungtinės Karalystės kelionių bendrovės pranešimo spaudai, kuriuo iš esmės buvo siekiama parduoti daugiau atostogų, teigiama, kad dėl šaltesnių žiemos naktų ir finansinio nuosmukio po Kalėdų, šis pirmadienis oficialiai tapo nelaimingas.
Ši diena įsitvirtino visos šalies rinkodaros pranešimuose, skatinančiuose žmones išlaidauti vadinamąją liūdniausią metų dieną.
Paaiškino, kaip ši diena atsirado
Pavadinimą sugalvojo psichologas ir gyvenimo treneris Klifas Arnalas (Cliff Arnall), kuris paskelbė, kad mėlynasis pirmadienis yra labiausiai slegianti metų diena.
Ši idėja buvo paskelbta 2005 m. dabar jau neegzistuojančios Jungtinės Karalystės kelionių bendrovės „Sky Travel“ pranešime spaudai, kuri teigė, kad šiai datai apskaičiuoti naudojo lygtį. Atrodo, kad pirminį pranešimą parašė Arnallas, Kardifo universiteto Mokymosi visą gyvenimą centro dėstytojas.
Iš pradžių tai buvo reklaminė rinkodaros priemonė, skirta paskatinti žmones užsisakyti atostogas, rašo indy100.com.
Mokslininkai šią idėją atmetė
Nepaisant to, kad trūksta mokslinių įrodymų, patvirtinančių mėlynojo pirmadienio teoriją, manoma, kad ši sąvoka pagrįsta aplinkos veiksniais po Kalėdų.
Teigiama, kad tai yra blogo oro, ilgesnių naktų ir finansinio nuosmukio, prasidėjusio po gruodžio mėnesio švenčių, pasekmė.
Mokslininkai šią idėją atmetė kaip „nesąmonę“.
Pasak Kardifo universiteto Psichologinės medicinos ir klinikinės neurologijos skyriaus dėstytojo daktaro Deano Burnetto, yra daugybė priežasčių manyti, kad „Mėlynojo pirmadienio lygtis“ yra nesąmonė.
„Pirma, ši lygtis buvo ne kokios nors psichologinės studijos, atliktos patikimoje laboratorijoje, rezultatas, o ją atliko kelionių kompanija, kuri paskui ieškojo psichologo, kuris prie jos prirašytų savo pavardę, kad ji atrodytų patikima. Joje sujungti dalykai, kurių neįmanoma kiekybiškai įvertinti.“