„Paradoksalu, bet žaislas, kurio idėja buvo padėti suaugusiems įveikti stresą, socialinių tinklų dėka tapo itin geidžiami vaikų“, – sako Ernestas Kačerauskas, „Pigu“ prekybos centro internete rinkodaros vadovas. Anot jo, „Pop it“ epidemija kilo pavasarį ir nors buvo prognozuojama, kad ji truks 3–4 mėnesius, bet populiarumo banga nepraėjo iki šiol.
„Nors kalėdinių pardavimų pikas dar neprasidėjo, silikoninių žaislų banga jau dabar didesnė nei suktukų. Vaikai perka po antrą, trečią, penktą „Pop it“ žaislą, kolekcionuoja skirtingas formas, spalvas, dydžius“, – pasakoja E. Kačerauskas. Jis neabejoja, kad žaismingo dizaino silikoniniai žaislai bus tarp populiariausių dovanų Kalėdų laikotarpiu.
Įdomu tai, kad praėjusiais metais „Pop it“ net nebuvo perkamiausių žaislų sąrašuose. Šiandien jie Lietuvoje užima pirmąsias šešias populiariausių žaislų pozicijas, Latvijoje ir Estijoje – pirmąsias dvi perkamiausių žaislų pozicijas.
Baltijos šalių pirkėjų įpročiai skiriasi
„Pigu.lt“ pardavimų duomenimis, žaislų pirkimo įpročių skirtumai tarp Baltijos šalių nėra dideli, bet gana matomi.
E. Kačerausko teigimu, lietuviai ir estai Kalėdų dovanomis pradeda rūpintis dviem–trimis savaitėmis anksčiau negu latviai. Štai 2020 metais žaislų pardavimų augimas Lietuvoje ir Estijoje prasidėjo 46–ąją, o Latvijoje – 48–ąją savaitę. „Lygiai taip pat vėluoja ir pardavimų pikas, jis Lietuvoje ir Estijoje fiksuojamas 50–ąją, o Latvijoje jau po Kalėdų šventės, 51-ąją savaitę“, – pastebi rinkodaros vadovas.
Visose trijose šalyse 2020–2021 metais tarp daugiausiai parduodamų dovanų pirmauja kaladėlės ir konstruktoriai. „Antrojoje populiariausiųjų vietoje visose trijose valstybės įsitaisę paspirtukai, tačiau trečiojoje vietoje jau pamatysime skirtumus. Lietuvoje ir Estijoje populiariausi stalo žaidimai ir galvosūkiai, Latvijoje – žaislai kūdikiams“, – aiškina rinkodaros vadovas.
Žvelgiant dar žemiau, Estijoje gerokai populiaresnės elektroninės mašinytės vaikams, o Lietuvoje – dėlionės. Latvijoje ir Estijoje daugiau žaislų nuperkama mergaitėms, o Lietuvoje – berniukams.
Ką savo mažyliams dovanosime šiemet?
Žaislų rinkos žinovai neabejoja, kad 2021–aisiais kaip ir kiekvienais metais „Lego“ konstruktoriai išliks tarp geidžiamiausių prekės ženklų įvairaus amžiaus kategorijose visose trijose Baltijos šalyse.
Pasak E. Kačerausko, berniukams vis dar įdomios „City“ ir „Minecraft“ serijos, mergaitėms – „Friends“, „Harry Potter“, mažiesiems daug naujienų pasiūlys „Duplo“. Įdomu ir tai, kad „Technic“ ir „Creator“ serijas perka suaugusieji, kurie modelius kolekcionuoja.
„Karantino metais visame pasaulyje išaugęs stalo žaidimų ir dėlionių populiarumas lėmė tai, kad gamintojai nespėjo su keliskart padidėjusiu poreikiu. Kurį laiką buvo jaučiamas stalo žaidimų trūkumas, tačiau, panašu, kad gamintojai šiam sezonui jau puikiai pasirengę“, – pranešime spaudai žada rinkodaros vadovas.
Anot jo, tendencijos liudija, kad mergaitėms vis dar perkami klasikiniai lėlių namai ir virtuvėlės. Kasmet auga medinių žaislų, saugesnių ir mažiau kenksmingų aplinkai populiarumas, todėl pardavėjai siūlo ypač platų medinių namų ir virtuvėlių asortimentą. Taip pat, tarp geriausiai perkamų dovanų mergaitėms išlieka minkšti interaktyvūs žaislai, pavyzdžiui, „Smiki“ pudelis.
„Kaip mergaitėms – lėlės ir minkšti žaislai, taip berniukams klasikine dovana išlieka mašinos ir garažai joms“, – šypsosi E. Kačerauskas. Tarp „Smiki“ produktų mergaitėms visose Baltijos šalyse pirmauja lėlių vežimėlis, o berniukams Lietuvoje ir Estijoje – autobusas su garsais ir šviesomis, Latvijoje – pulteliu valdomas automobilis.