Maskvos modeliai ir influenceriai apkaltino kompaniją „rusofobija“, kai „Chanel“ paskelbė, jog traukiasi iš Rusijos rinkos.
„Chanel“ taip pat paprašė rusų, vykstančių apsipirkti į užsienį, pasirašyti pasižadėjimą, kad jie nedėvės ir nedemonstruos šio prekės ženklo Rusijoje.
Rankines karpo žirklėmis
Vis dėlto, turtingoms rusėms susirūpinimo nekelia tūkstančiai žuvusių ir sužeistų ukrainiečių ar Rusijos karių, dėl ko šalis ir sulaukė sankcijų. Dabar jie įnirtingai skelbia, kad draudimas įsigyti „Chanel“ gaminių yra „rusofobija“, rašo dailymail.co.uk.
Televizijos laidų vedėja, viešųjų ryšių specialistė ir aktorė Marina Ermoškina (28) išreiškė pasipiktinimą savo 299 999 sekėjams, kad užsienio „Chanel“ parduotuvėse rusių moterų prašoma prasirašyti pasižadėjimą, kad jos nedėvės ir nedemonstruos šio prekės ženklo Rusijoje.
„Nė vienas daiktas ar prekės ženklas nėra vertas mano meilės tėvynei ir pagarbos sau“, – sakė ji, karpydama rankinę pramoninėmis žirklėmis.
„Aš esu prieš rusofobiją ir prieš rusofobiją palaikančius prekės ženklus. Jei turėti „Chanel“ reiškia išduoti savo tėvynę, man „Chanel“ nereikia“, – sakė ji.
Reikalaudama, kad kitos moterys sektų jos pavyzdžiu, ji paskelbė: „Mums, rusėms, turėti „Chanel“ nėra svarbu. Būtent mes buvome šio prekės ženklo veidas.
Nuo vaikystės svajojome įsigyti šias rankines. Bet kokia rankinė ar dar kas nors nėra aukščiau nei mano meilės tėvynei, nei mano savigarbos.“
Ji sakė: „Chanel“ yra tiesiog aksesuaras, kuris tam tikru momentu nusprendė pažeminti mano tautiečius. Ir diskriminuoti juos dėl tautybės. Aš to netoleruosiu.“
Prašymas pasirašyti dokumentą atrodo žeminantis
39 metų didžėjė Katya Guseva, turinti 587 tūkst. sekėjų, sakė: „Sakau „ne“ „Chanel“. Jie verčia mane pasirašyti žeminantį dokumentą, verčia atstumti savo tėvynę jų prekės ženklo naudai.
Aš esu prieš rusofobiją ir skirstymą pagal tautybes. Norėdama parodyti, jog nejuokauju, aš tiesiog sukarpysiu savo rankinę. Man to daugiau nereikia. Iki pasimatymo, „Chanel“.
Ji sakė savo sekėjams: „Mes, rusės, esame nuostabios, nepaisant to, ar turime „Chanel“ – mes tai žinome, „Chanel“ tai žino, visas pasaulis tai žino.“
Monake gyvenanti manekenė, verslininkė ir influencerė Victoria Bonya (42), turinti 9 milijonus sekėjų, angliškai pasakė:
„Turiu pasakyti, jei „Chanel House“ negerbia savo klientų, kodėl mes turime gerbti „Chanel“? Iki.“
Ji „niekada nematė, kad prekės ženklas elgtųsi taip nepagarbiai savo klientų atžvilgiu“.
Moteris palaikė Rusijos emigrantų kelionių tinklaraštininkė, turinti 239 999 sekėjų, Sharli Prokopif, kuri pasakė: „Aš esu rusė, gyvenu Europoje ir atsisakau dėvėti „Chanel“.
Protestą prieš prekės ženklą išreiškiančių vaizdo įrašų bumas surengtas po to, kai pagrindiniai Rusijos visuomenės veikėjai anksčiau šią savaitę pabrėžė Dubajaus draudimą prekiauti rusų mėgstamais prekių ženklais.
Kaltina rusofobija
Dainininkė ir pirmaujanti televizijos madų šou vedėja Anna Kalašnikova (37) taip pat pasipiktino po to, kai „Chanel” jai uždraudė nusipirkti auskarus ir rankinę Dubajuje. Ji aiškino, kad parduotuvės vadybininkas jai pasakė:
„Žinome, kad esate Rusijos įžymybė. Žinome, kad pirkinius vešite į Rusiją, todėl negalime parduoti savo prekės ženklo prekių“.
Ji rašė: „Pagalvojau „ups“. Tada prisiminiau, kad Coco Chanel buvo ne tik nacių karininko meilužė, bet ir vokiečių žvalgybos agentė.
Taigi šis prekės ženklo veiksmas tikrai priverčia mane prisiminti jos biografiją. Taip žema remti fašizmą ir rusofobiją.“
Maksovje gyvenanti muzikos šou prodiuserė, olimpinio dailiojo čiuožimo čempiono Aleksandro Pliušenko žmona, įtakingoji 47 metų Yana Rudkovskaja buvo pasibaisėjusi, tačiau nekaltino V. Putino, kad dėl jo neteko savo mėgstamiausio prekės ženklo.
Bėgant metams, ji „Chanel“ prekėms išleido ne vieną milijoną eurų, todėl draudimas pirkti jų produkciją, kaip įvardija, buvo „šiek tiek žeminantis“.
Maskvos užsienio reikalų ministerijos atstovė Marija Zacharova apkaltino „Chanel“ prisijungus prie „rusofobiškos kampanijos“, kura siekiama „pažeminti Rusiją“.