Tęsiame pasakojimą apie saugiausias pasaulio oro linijas.
Pirmąją pasakojimo dalį galite rasti čia. Taip pat skaitykite apie pavojingiausias pasaulio oro linijas.
5. „Finnair“ oro linijos
Suomių „Finnair“ gali pasigirti puikia skrydžių saugumo reputacija: paskutinis incidentas jos veiklos istorijoje nutiko beveik prieš pusšimtį metų (1963-aisiais). „Finnair“ tapo žinoma 1953-aisiais, tačiau kompanijos užuomazgos siekia dar 1920-uosius metus. Įdomu tai, jog per antrąjį pasaulinį karą ji, padėdama suomiams kautis, prarado pusę savo orlaivių flotilės.
„Finnair“ ne tik vienos iš seniausių, iki šiol veikiančių oro linijų, bet ir išsiskiria tuo, jog į Aziją iš Europos skrenda per arktinį regioną, taip sutrumpindama skrydžio trukmę. Šiuo metu jos siūlo skrydžius į 55-is tarptautinius oro uostus ir kasmet aptarnauja per 10 mln. žmonių.
Primename, jog neseniai rašėme apie tai, kad „Finnair“ pakeitė bagažo vežimo taisyklės.
4. „Qantas“ oro linijos
Nepaisant to, jog pastaruoju metu spaudoje buvo eskaluojami dviejų „Qantas“ lėktuvų gedimai, ši kompanija puikuojasi sėkminga 90-ies metų skrydžių istorija, o paskutinė aviakatastrofa ją sukrėtė 1951-aisiais – daugiau nei prieš šešiasdešimt metų. Nuo to laiko bendrovė sėkmingai atliko daugiau nei 2.5 mln. skrydžių.
Šiuo metu „Qantas“ skraido 182-iomis kryptimis 44 pasaulio valstybių, o oro linijų pasiekimus vertinanti „Skytrax“ ją daugelį metų apdovanoja įvairiais prizais.
3. „All Nippon Airways“ oro linijos
Antros pagal dydį japonų oro linijos „All Nippon Airways“ nuo 1975-ųjų neturėjo nė vieno tragiškai pasibaigusio incidento. Šiuo metu jos kasmet aptarnauja kelis milijonus keleivių, skraidindamos juos į 35 skirtingas šalis.
1952-aisiais įsikūrusi bendrovė yra nuolat apdovanojama už punktualumą. Savo tinklalapyje ji rašo, jog pirminis jos tikslas – saugumas, kuo nėra sunku patikėti. Beje, bendrovė stebina ir kitomis iniciatyvomis: ne per seniausiai rašėme apie tai, jog ji visų savo keleivių prieš skrydį prašė apsilankyti tualete, tuo prisidėdama prie aviacinio benzino sąnaudų mažinimo skrydžio metu. Taip pat „All Nippon Airways“ savo lėktuvuose pradėjo siūlyti alų iš bačkos ir įrengė tualetus vien moterims.
2. „Air Canada“ oro linijos
1936-aisias įsteigta kanadiečių „Air Canada“ nuo paskutinės nelaimės, įvykusios 1983-aisiais, spėjo atlikti 4.84 milijonus skrydžių. Gal ir keista sąrašo pradžioje matyti, palyginus neseniai, tragišką katastrofą patyrusią bendrovę, tačiau tam yra logiškas paaiškinimas: ji yra milžiniška kompanija, kiekvienais metais pervežanti 35 mln. keleivių, todėl ir laimingai pasibaigusių skrydžių atliko kur kas daugiau, nei kitos aviakompanijos.
1. „British Airways“ oro linijos
„British Airways“ spaudoje dėl įvairių savo sprendimų susilaukia nemažai kritikų strėlių, tačiau visiems jiems reikėtų nulenkti galvą prieš bendrovės skrydžių saugos statistiką: „British Airways“ paskutinė nelaimė įvyko 1976-aisiais, o nuo to laiko ji sėkmingai įvykdė šešis milijonus skrydžių.
Beje, 2009-aisiais šios avialinijos atšventė savo 90-ies metų veiklos jubiliejų, todėl galime drąsiai teigti, jog ji ne tik saugiausia, bet ir – seniausiai iki šiol veikianti oro bendrovė, kiekvienais metais skraidinanti 30 – 40 mln. keleivių.