VOLVO
Pagrindine „Volvo“ naujiena tapo naujos kartos „V60“ universalas. Talpus, stilingas, saugus – visas „Volvo“ vertybes atspindintis universalas.
„Volvo Cars“ yra paskelbę, kad nuo 2019 metų visus jų automobilius bus galima įsigyti ir su elektros pavara, tad naująjį „Volvo V60“ bus galima įsigyti su dviem iš tinklo įkraunamomis hibridinėmis jėgainėmis – 340 AG T6 „Twin Engine AWD“ arba 390 AG T8 „Twin Engine AWD“ iš tinklo įkraunamais benzininiais hibridais.
Taip pat galima rinktis ir modelius su T5 arba T6 benzininiu varikliu ir versijas su D3 arba D4 dyzeliniu motoru.
Metai iš metų „Volvo Cars“ vadinamas saugiausių automobilių gamintoju, tad, ko gero, niekas nenustebs sužinojęs, kad naujasis „Volvo V60“, turėdamas itin ilgą standartinės saugumo įrangos sąrašą, sustiprina lyderio pozicijas šiame segmente. Naujajame švedų gaminyje įdiegtos pažangiausios vairuotojo pagalbos sistemos, panaudotos ir „Volvo XC60“ bei kituose 90-osios serijos modeliuose.
„City Safety“ sistema su automatiniu stabdymu ir pavojaus aptikimu padeda vairuotojui išvengti galimo susidūrimo ir yra vienintelė rinkoje, galinti atpažinti pėsčiuosius, dviratininkus ir stambius gyvūnus. Taip pat „City Safety“ aktyvuoja stabdžius, siekiant išvengti galimo susidūrimo.
„Volvo“ atstovai teigia, jog naujos kartos „V60“ kainuos nuo 39 700 eurų.
KIA
Korėjietiškų automobilių gamintoja tarptautinėje parodoje pademonstravo ilgai lauktą naujos kartos „Ceed“ hečbeką, kuris žaidžia itin konkurencingame segmente. Segmente, kuris labai dažnai vadinamas tiesiog „Golf“ klasė, ir taip yra sakoma dėl labai geros priežasties.
Tad ką mes galime papasakoti apie naująjį „Ceed“? Visų pirma, pradėkime nuo automobilio išvaizdos. Naujos kartos modelis tapo platesnis, ilgesnis, solidesnis ir atletiškesnis. Apvalias kėbulo formas pakeitė lygesnės ir tuo pačiu aštresnės kėbulo linijos.
Automobilio viduje taip pat netrūksta malonių, bet ne radikalių pokyčių. Akivaizdu, jog „Kia Ceed“ stengsis sukurti solidesnio automobilio įspūdį. Tai padaryti padės geresnės apdailos medžiagos ir konservatyvesnis interjero apipavidalinimas. Tiesą sakant, žvelgiant į automobilio vidų apima įspūdis, jog sėdime vokiškame ratuotyje – prietaisų išdėstymas, ergonomika – viskas labai preciziška, aišku ir tvarkinga.
Techninė automobilio pusė – pati įdomiausia, nes naujos kartos „Ceed“ buvo sukurtas ant naujutėlės platformos. Ji leido inžinieriams pakeisti daugybę parametrų (pavyzdžiui 20 milimetrų praplatinti kėbulą) ir tuo pačiu išlaikyti tokį patį ratų bazės ilgį – 2650 milimetrus.
Dėka naujos platformos ir platesnio kėbulo, erdvė gale sėdintiems keleiviams padidėjo 34 milimetrais, o bagažinės tūris padidėjo iki 395 litrų.
Kadangi „Kia Ceed“ buvo sukurtas Europoje, nenuostabu, jog variklių gamoje pamatysime mažo darbinio tūrio benzininius ir dyzelinius motorus. „Kia Ceed“ galės būti komplektuojamas su 1 litro 120 arklio galių arba 1,4 litro 140 arklio galių benzininiais jėgos agregatai.
Dar kartą atnaujinta „Optima“
Daugelis gamintojų tam tikrus modelius stengiasi atnaujinti kas 3 - 4 metus. Tuo tarpu „Kia“ vadovai nusprendė, jog prieš porą metų pristatyta naujos kartos „Optima“ privalo į Europą sugrįžti truputėlį atsinaujinusi, truputėlį patobulėjusi. Visomis prasmėmis.
Vizualiai atnaujintas modelis mažai kuo skiriasi nuo iki šiol gaminto sedano ar universalo. Į smulkmenas kreipiantys automanai pastebės, jog parodoje eksponuojama „Optima“ pasižymi naujo dizaino priekiniu ir galiniu buferiu. Truputėlį atnaujintais priekiniais bei galiniais žibintais.
Didžiausi pokyčiai slypi automobilio viduje. Bent jau parodoje eksponuotas modelis gali pasigirti pakankamai aukštos kokybės apdailos medžiagomis ir europietiškiems automobiliams būdinga surinkimo kokybe. Automobilio interjeras atrodo solidžiai, kaip ir priklauso tokio tipo ratuočiui.
„Kia“ kompanijos atstovų, didžiausia naujovė slypi po variklio gaubtu. Nuo šiol 1,7 litro dyzelinį motorą keičia mažesnio tūrio, efektyvesnis – 1,6 litro darbinio tūrio širdis, gebanti išvystyti 177 arklio galias. Automaniškų pojūčių ieškantys vairuotojai galės pasirinkti 245 arklio galias išvystančią „Kia Optima GT“ versiją su 2 litrų turbobenzininiu motoru.
JAGUAR
Ženevos automobilių parodoje „Jaguar“ pristatė ilgai lauktą „I-Pace“ – pirmąjį kompanijos elektromobilį, kuris mes iššūkį „Tesla Model X“. Nors „Jaguar I-Pace“ nėra tiesioginis „Model X“ konkurentas, tačiau britai tikisi, jog jiems pavyks suvilioti esamus ir būsimus „Model X“ vairuotojus.
Nevyniokime žodžių į vatą ir iškart pereikime prie svarbiausių dalykų – jėgainės pajėgumo, įkrovimo laiko ir nuvažiuojamo atstumo. Britiškas „SUV“ segmento automobilis bus komplektuojamas su 90 kWh galingumo baterijomis, kurių dėka „Jaguar I-Pace“ galės nuvažiuoti iki 480 kilometrų distanciją. Be to, visi „I-Pace“ savininkai galės automobilio baterijas įkrauti iki 80% per 85 minutes naudojant 50 kW pajėgumo „DC“ įkroviklį. Jeigu įsigysite 100 kW galingumo įkroviklį, tuomet tinginiavimo laikas sutrumpės iki vos 40 minučių.
„I-Pace“ bus galima įkrauti ir trečiu būdu – naudojant 7 kW galingumo įkrovimo stotelę, kuri baterijas iki 80% įkraus per maždaug 10 valandų.
„Jaguar“ kompanijos atstovai teigia, jog „I-Pace“ išskirtinumas – markės inžinierių sukurti elektros motorai, kurie yra kompaktiškesni ir našesni negu bet kurie analogai esantys rinkoje. Be to, 400 arklio galių ir 696 Nm sukimo momentą išvystantys motorai suka ne galinius, ne priekinius, bet visus keturis ratus.
Pirmasis kompanijos elektromobilis iki 100 km/val. galės įsibėgėti per 4,5 sekundės – tai nėra tas rodiklis, kuris priblokš „Tesla“ gerbėjus ar savininkus, tačiau „Jaguar“ užtikrina, jog visose kitose srityse „I-Pace“ yra pranašesnis. Tiek akustiniu komfortu, tiek surinkimo kokybe, tiek valdymo savybėmis.
MAZDA
Japoniškų automobilių gamintoja tęsia subtilią „Mazda 6“ modernizaciją. „Mazda“ nenorėdama atsilikti nuo savo pagrindinių konkurentų į Ženevą atsivežė kukliai atnaujintą „6“ sedaną ir universalą.
Iš pirmo žvilgsnio, automobilis atrodo identiškai tiems, kurie prieš porą savaičių stovėjo „Mazda“ atstovybėje Lietuvoje. Vis dėlto, jeigu atkreipsite dėmesį į smulkmenas, pastebėsite naujo dizaino priekinius ir galinius žibintus. Interjero apipavidalinimas taip pat nežymiai pasikeitė.
Nuo šiol atnaujintame modelyje netrūks aukštesnės kokybės apdailos medžiagų, automobilyje bus diegiama atnaujinta informacijos ir pramogų sistema su 8 colių ekranu. Be to, atnaujinta 6-iukė bus komplektuojama su naujomis, platesnėmis sėdynėmis, kurios pasižymi didesniu komfortu.
Variklių gamoje taip pat nežymūs pakeitimai. Visi motorai pasižymės didesne galia, mažesnėmis emisijomis ir kuro sąnaudomis. Pavyzdžiui, pats galingiausias dyzelis dabar išspaudžia 184 arklio galias ir 445 Nm sukimo momentą. Silpniausias benzininis motoras išvystys 145 arklio galias.
PEUGEOT
Tarptautinėje Ženevos automobilių parodoje „Peugeot“ demonstravo tris naujienas: „Rifter“, „Rifter 4x4“ ir naujos kartos „508“. Pastarajam šį kartą ir suteiksime daugiau dėmesio.
Kaip pasakytų „Peugeot“ kompanijos atstovai, naujos kartos „508“ dizainas yra galingas ir savimi pasitikintis. Koncepcinių automobilių įkvėptas „508“ dizainas buvo kuriamas su mintimi, jog galėtų šokiruoti tuos, kuriems nusibodo tos pačios kėbulo linijos, tos pačios formos ir tie patys atspalviai.
Nesvarbu iš kurios pusės pažiūrėsi į naujos kartos „Peugeot 508“ sedaną, visuomet norisi pasakyti – „Automobilis atrodo nerealiai!“ Tą patį galima pasakyti ir apie automobilio interjerą, kuris ne tik atrodo įspūdingai. Kokybine prasme jis lenkia visus savo konkurentus. Pradedant „Ford Mondeo“ ir baigiant populiariuoju „Volkswagen Passat“.
TOYOTA
„Toyota“ stendo kampe stoviniavo naujos kartos „Auris“ hečbekas – „Golf“ dydžio ir klasės automobilis, kurio kūrėjai stengiasi įrodyti, jog „Toyota“ gali atrodyti įdomiau negu eilinė skalbimo mašina. Bent jau parodoje eksponuojamas modelis pasižymi agresyviomis kėbulo linijomis, kurios niekuomet nebūdavo „Toyota“ vizitinė kortelė.
Apart kardinaliai pasikeitusios išvaizdos, naujos kartos modelis bus siūlomas tik su benzinu varomais motorais. Variklių gamoje bus viena turbininis variklis ir dvi hibridinių jėgainių modifikacijos. Silpniausias motoras bus 1,2 litro darbinio tūrio ir išvystys 116 arklio galių. Tuo tarpu hibridinės jėgainės turės 1,8 arba 2 litrų darbinio tūrio, keturių cilindrų variklius. Priklausomai nuo to kurią hibridinę jėgainę pasirinksite, jos pajėgumas sieks 122 arba 180 arklio galių.
„Toyota“ atstovai užtikrintai pasakoja, jog „Auris“ nuo šiol taps tuo automobiliu, kuris suteiks didesnį vairavimo malonumą. Trumpai tariant – dinaminėmis savybėmis savo pirmtaką pranoks keliais šviesmečiais. Tuo mes net neabejojame, nes pranokti iki šiol gamintą „Auris“ galėtų net ir 7-os ar 8-os kartos „Honda Civic“.
HYUNDAI
„Kia“ markės giminaitė – „Hyundai“ į Europą atvyko su dvejomis pasaulinėmis premjeromis: elektra varomu „Kona“ ir naujos kartos „Santa Fe“ visureigiu.
Pradėkime nuo didesnio ir daugeliui Lietuvių aktualesnio modelio – „Santa Fe“ visureigio, kuris sieks pratęsti pakankamai sėkmingo modelio karjerą.
„Hyundai“ kompanijos atstovai kalbėdami apie „Santa Fe“ prasitarė, jog visureigis bus komplektuojamas ne tik su tradiciniais vidaus degimo varikliais, bet ir su hibridine jėgaine. Kol kas, apie ją žinoma nedaug, bet hibridinis modelis „Santa Fe“ šeimą turėtų papildyti 2019 metais.
Tuo tarpu mažiausiai kantrybės turintys pirkėjai galės „Santa Fe“ įsigyti su 2 litrų dyzeliu, išvystančiu 150 arba 182 arklio galias. Šis motoras bus poruojamas su 6 laipsnių mechanine arba 8 laipsnių automatine. Dyzelių gamoje taip pat bus 2,2 litro, 197 arklio galias išvystantis agregatas.
Variklių gamoje taip pat bus 2,4 litro benzininis motoras.
Antroji „Hyundai“ naujiena – elektra varomas krosoveris „Kona“, kurio gamintojas sieks pavergti elektromobilių entuziastus.
Europoje šis modelis bus siūlomas su dvejomis skirtingomis versijomis: bazinis modelis turės 135 arklio galias išvystantį elektros motorą, kuriam energiją tieks 39,2 kWh galingumo baterija. Šis modelis turėtų įveikti bent 300 kilometrų distanciją iki tol, kol prietaisų skydelyje išvysite pranešimą, jog atėjo metas įkrauti išsikrovusią bateriją.
Antroji versija turės 204 arklio galias išvystantį elektros motorą. Jį maitins 64 kWh galingumo baterija, leidžianti nuvažiuoti net iki 470 kilometrų distanciją.
„Hyundai“ teigia, jog nepriklausomai nuo to, kurią versiją pasirinksite, norint automobilius pakrauti iki 80% jums reikės palaukti maždaug 55 minutes (naudojant 100 kW galingumo „DC“ įkroviklį).
Automobilis kainuos nuo 35 000 eurų.
CITROEN
Prancūziškų automobilių gamintojas, net ir labai norėdamas, negalėjo atsisakyti krosoverių, madingų „visureigių“, kurie susuka galvas vis daugiau europiečių. „Citroen“ norėdama pasiūlyti racionalią, praktišką alternatyvą, tarptautinėje Ženevos automobilių parodoje pristatė naujos kartos „Citroen Berlingo“.
„Citroen Berlingo“ yra vienas populiariausių markės modelių, kuris yra gaminamas daugiau nei 20 metų. Nors daugeliui „Berlingo“ asocijuojasi su ištvermingu ir pigiai eksploatuojamu darbiniu arkliuku, tačiau „Berlingo“ visuomet turėjo ir dar vieną paskirtį. Tai universalus ir itin patogus šeimos automobilis.
„Citroen Berlingo“ dėl daugybės priežasčių yra pranašesnis už panašaus dydžio universalą ar krosoverį. Pirmoji priežastis – interjero erdvė yra neapsakomai didžiulė. Antroji priežastis – jį galima naudoti kaip keleivinį arba krovininį automobilį. Trečioji priežastis – jis yra lengvai valdomas ir pigiau eksploatuojamas negu analogiškas krosoveris.
Nuo šiol „Berlingo“ bandys įrodyti, jog važiavimo savybėmis ir komfortu jis nenusileidžia analogiškiems universalams ar populiariems krosoveriams.
Priklausomai nuo Jūsų poreikių, automobilis galės pasiūlyti penkias ar septynias sėdimas vietas, variklius, kurių pajėgumas svyruos nuo 75 iki 130 arklio galių. Be to, automobilis bus komplektuojamas su naujausiomis saugumo technologijomis. Jų tarpe net 19 pagalbinių sistemų!
Per daugiau nei 20 metų „Citroen“ pardavė virš 3,3 mln. „Berlingo“ vienetų. Daugiau nei pusę pardavimų sudarė keleivinės „Berlingo“ versijos.
JEEP
Nedaug automobilių gamintojų gali pasigirti jų pavadinimo transformacija į bendrinį žodį. Tiksliau, tuo pasigirti gali tik vienas – „Jeep“. Kaip ir kasmet, šio legendinio SUV automobilių gamintojo ekspozicija Ženevoje traukė naujovėmis.
Didžiausia premjera – naujas „Wrangler“. Tai jau ketvirta automobilio karta, kurio neprilygstamas puikaus elgesio bekelėje ir komforto kasdienybėje derinys įvertinamas įvairiuose rinkimuose. Automobilių rinka tai taip pat vertina: „Jeep Wrangler“ nuolat užima vieną pirmųjų pozicijų „Forbes“, „Kelley Blue Book“ ir kitų leidinių sudaromuose geriausiai vertę išlaikančių modelių sąrašuose.
Naujasis „Wrangler“ – tikras bekelės čempionas. Priklausomai nuo modelio versijos, į visureigį montuojamos dvi pažangios 4x4 sistemos: „Command-Trac 4x4“ su 2,72:1 palėtintos pavaros perdavimo santykiu ir „Rock-Trac 4x4“ su 4:1 santykiu bei „Tru-Lok“ blokuojamais diferencialais. Pirmoji sistema jau standartiškai montuojama „Sport“ ir „Sahara“ modeliuose.
Visureigis išlaikė klasikinę išvaizdą, tačiau jame montuojamos naujausios FCA koncerno technologijos – iki 8,4 colių skersmens lietimui jautrus ekranas, navigacinė sistema, „Apple CarPlay“ ir „Android Auto“ jungiamumas, aklos zonos stebėjimo ir kitos pažangios elektroninės saugumo sistemos.
HONDA
Nauji „Honda“ automobiliai į Europą keliauja žymiai ilgiau negu į vieną didžiausių gamintojo rinkų – Jungtines Valstijas. Visgi, geriau vėliau negu niekada, ar ne?
Visiškai naujas CR-V gali pasigirti šiek tiek didesniais gabaritais nei jo pirmtakas bei ilgesne ir platesne ratų baze, užtikrinančia erdvesnį saloną. Naujos, dviejų padėčių bagažinės grindys užtikrina lygų paviršių didesniems daiktams pakrauti, o bagažinės dangtis valdomas elektra ir gali būti programuojamas, kad neliestų žemų lubų. Salono salono universalumą padidina trijų režimų centrinė dėtuvė. Be to, nauja, vienu judesiu nulenkiama į priekį ir santykiu 60:40 padalijama antra sėdynių eilė užtikrina greitesnį ir patogesnį pakrovimą.
Pirmą kartą „Honda“ Europai pasiūlys SUV automobilius su hibridine technologija. Visiškai naują CR-V bus galima pasirinkti su „Honda Intelligent Multi Mode Drive“ (i-MMD) hibridine sistema, kurią sudaro 2,0 litrų i-VTEC Atkinsono ciklo benzininis variklis ir du elektriniai motorai, užtikrinantys efektyvumą ir nesudėtingą vairavimą. „i-MMD“ sistema nenaudoja įprastos pavarų dėžės – vietoj jos sumontuotas kompaktiškesnis mazgas, turintis nekeičiamą pavarų skaičių, sukuriantį tiesioginį ryšį tarp judančių komponentų ir sklandžiau perduodamo sukimo momento.
Taip pat galima pasirinkti 1,5 litro VTEC turbobenzininį variklį, kurio galią ratams perduoda šešių laipsnių mechaninė pavarų dėžė arba papildomai pasirenkama CVT automatinė pavarų dėžė.
Abiem atvejais varomi priekiniai ratai, bet, abiem atvejais, galima pasirinkti naujausią „Honda“ visų varančiųjų ratų pavaros technologiją – „Real Time AWD with Intelligent Control System“, suteikiančią CR-V galimybę važiuoti bet kokiu reljefu. Visiems CR-V variantams prošvaista padidėjo 38 mm, o AWD benzininio modelio prošvaista dabar siekia 208 mm.
Planuojama, kad pirmieji „Honda CR-V“ su 1,5 litro varikliais pasieks pirkėjus 2018 m. rudenį, o hibridinis modelis – 2019 m. pradžioje.