Šaltinis:
Automanas.lt
REKLAMA
Pagrindinė gatvinių "performanco" automobilių bėda visada buvo kaip išgauti maksimalią galią, neaukojant patikimumo ir galimybės taupiai ir normaliai važinėti. Sąlyginai greiti galios pakėlimo būdai kaip turbo ir azoto suboksidas, kurie yra diegiami su įsiurbimo, išmetimo sistemą, velenėlių bei cilindrų ir galvų keitimu. Visa tai didina tarša ir kuro sąnaudas, ir ko gero trumpina variklio tarnavimo laiką.
Veleno pasirinkimo mįslė yra pagrindinė galios didinime. Varikliai ruošti lenktynėms turi ilgesnį įsiurbimo/išmetimo laiką, didesnį vožtuvų atidarymą, negu paprasti varikliai.
Pradedant 1989 metų Integra ir NSX Honda pradėjo realizuoti sprendimą šiai problemai, efektyviai kombinuodama kartu paprastos ir lenktyninio automobilio charakteristikas su savo unikalia VTEC sistema. Pažodžiui tai reiškia: Kintamas Vožtuvų atidarymo Laikas ir Elektroninė Pakėlimo Sistema, kaip matome iš pavadinimo VTEC‘as gali reguliuoti šiuos parametrus dirbant varikliui.
Hondos VTEC‘as buvo daug rafinuotesnis nei ankstesnės VVT (variable vavle timing) sistemos sukurtos kitu gamintojų, kurios galėjo tik keisti vožtuvų atidarymo laiką nuo išmetimo iki įsiurbimo taktų. VTEC‘as priedo gali reguliuoti ir vožtuvų atidarymą (aukštį). Paprastai montuojamas į Hondos DOHC variklius. Kiekvienas vėlenėlis turi du skirtingus režimus: 1) žemų apsukų 2) aukštų apsukų. Antrasis aktyvuojamas tik esant aukštoms apsukoms ( ~4900aps/min).
VTEC‘as pasirodė taip sėkmingai, kad rado savo kelią iš vieno į visus Honda modelius, netgi į hibridinį Civic‘ą. VTEC naudojamas ir SOHC‘uose (single-overhead camshaft), bet šitie varikliai paprastesni, VTEC sistema dirba tik ant įsiurbimo vožtuvų. Išmetimo vožtuvai dirba kaip įprastiniame variklyje. Yra ir VTEC-E, kuris sukurtas taupiems Civic‘ams. Jis sukurtas taip, kad degintų liesą mišinį. Kaip ir SOHC‘o VTEC‘as, VTEC-E dirba tik ant įsiurbimo vožtuvų.
Pats naujausias ir moderniausias yra i-VTEC ( intelligent VTEC – sumanus VTEC‘as), kuris sujungia visų senesnių modelių ypatybes. I-VTEC naudojamas Acura RSX Type S, Civic Si ir t.t.
Prie žemų apsukų įsiurbimo vožtuvai kilnojasi asimetriškai ir taip sukuria sūkurinį efektą degimo kameros viduje. Prie aukštų sūkių sistema dirba kaip ir seniau.
i-VTEC varikliuose variklio kompiuteris taip pat stebi velenėlių pozicijas, įsiurbimo kolektoriaus slėgį, ir variklio sūkius. Visa tai matydamas jis gali paankstinti arba pavėlinti velenelius. Laisvų sūkių metu velenėlis yra stipriai vėlinamas, ir taip dingsta vibracija ir mažinamos emisijos . Velenėliai yra progresyviai ankstinami pagal variklio sūkius, todėl vožtuvai atidaromi ankščiau.
Komplektuojant su pažangiomis variklių galvomis, su pažangiu kolektorių dizainu, VTEC‘ idėja leidžia kai kuriems Honda varikliams išgauti virš 93 ag/l. Taip pat atitinka aukščiausius švarumo standartus, ir yra ekonomiškas.
Atsiuntė Robertas
Pagrindinė gatvinių "performanco" automobilių bėda visada buvo kaip išgauti maksimalią galią, neaukojant patikimumo ir galimybės taupiai ir normaliai važinėti. Sąlyginai greiti galios pakėlimo būdai kaip turbo ir azoto suboksidas, kurie yra diegiami su įsiurbimo, išmetimo sistemą, velenėlių bei cilindrų ir galvų keitimu. Visa tai didina tarša ir kuro sąnaudas, ir ko gero trumpina variklio tarnavimo laiką.
Veleno pasirinkimo mįslė yra pagrindinė galios didinime. Varikliai ruošti lenktynėms turi ilgesnį įsiurbimo/išmetimo laiką, didesnį vožtuvų atidarymą, negu paprasti varikliai.
Pradedant 1989 metų Integra ir NSX Honda pradėjo realizuoti sprendimą šiai problemai, efektyviai kombinuodama kartu paprastos ir lenktyninio automobilio charakteristikas su savo unikalia VTEC sistema. Pažodžiui tai reiškia: Kintamas Vožtuvų atidarymo Laikas ir Elektroninė Pakėlimo Sistema, kaip matome iš pavadinimo VTEC‘as gali reguliuoti šiuos parametrus dirbant varikliui.
Hondos VTEC‘as buvo daug rafinuotesnis nei ankstesnės VVT (variable vavle timing) sistemos sukurtos kitu gamintojų, kurios galėjo tik keisti vožtuvų atidarymo laiką nuo išmetimo iki įsiurbimo taktų. VTEC‘as priedo gali reguliuoti ir vožtuvų atidarymą (aukštį). Paprastai montuojamas į Hondos DOHC variklius. Kiekvienas vėlenėlis turi du skirtingus režimus: 1) žemų apsukų 2) aukštų apsukų. Antrasis aktyvuojamas tik esant aukštoms apsukoms ( ~4900aps/min).
VTEC‘as pasirodė taip sėkmingai, kad rado savo kelią iš vieno į visus Honda modelius, netgi į hibridinį Civic‘ą. VTEC naudojamas ir SOHC‘uose (single-overhead camshaft), bet šitie varikliai paprastesni, VTEC sistema dirba tik ant įsiurbimo vožtuvų. Išmetimo vožtuvai dirba kaip įprastiniame variklyje. Yra ir VTEC-E, kuris sukurtas taupiems Civic‘ams. Jis sukurtas taip, kad degintų liesą mišinį. Kaip ir SOHC‘o VTEC‘as, VTEC-E dirba tik ant įsiurbimo vožtuvų.
Pats naujausias ir moderniausias yra i-VTEC ( intelligent VTEC – sumanus VTEC‘as), kuris sujungia visų senesnių modelių ypatybes. I-VTEC naudojamas Acura RSX Type S, Civic Si ir t.t.
Prie žemų apsukų įsiurbimo vožtuvai kilnojasi asimetriškai ir taip sukuria sūkurinį efektą degimo kameros viduje. Prie aukštų sūkių sistema dirba kaip ir seniau.
i-VTEC varikliuose variklio kompiuteris taip pat stebi velenėlių pozicijas, įsiurbimo kolektoriaus slėgį, ir variklio sūkius. Visa tai matydamas jis gali paankstinti arba pavėlinti velenelius. Laisvų sūkių metu velenėlis yra stipriai vėlinamas, ir taip dingsta vibracija ir mažinamos emisijos . Velenėliai yra progresyviai ankstinami pagal variklio sūkius, todėl vožtuvai atidaromi ankščiau.
Komplektuojant su pažangiomis variklių galvomis, su pažangiu kolektorių dizainu, VTEC‘ idėja leidžia kai kuriems Honda varikliams išgauti virš 93 ag/l. Taip pat atitinka aukščiausius švarumo standartus, ir yra ekonomiškas.
Atsiuntė Robertas