DIZAINAS
Išskirtinė išvaizda – vienas svarbiausių atributų, dėl kurių kompaktiški SUV yra perkami ir geidžiami. Tai, lyg Kanye West sukurti sportbačiai, kurie kainuoja kelis kartus daugiau už mažiau juostelių turinčius analogus. Stilius ir išskirtinumas šių automobilių pirkėjus veža, todėl šiek tiek keista, jog „Volkswagen“ dizaineriai nepasinaudojo proga visus nustebinti.
Tai – vis dar „Volkswagen“. Labai lengvai atpažįstamas, puikiai derantis šalia kitų šeimos narių ir nebandantis išsišokti. Nebent tai būtų mūsų bandytoji versija su „R-Line“ kėbulo apdailomis ir 18 colių ratlankiais. Tuomet jis atrodo taip kaip ir turi atrodyti žavus miesto krosoveris – žaismingai, jaunatviškai ir stilingai.
Vis dėlto, pigesnės „T-Cross“ versijos labai greitai praranda savo žavesį. Net ir kitos ryškios kėbulo spalvos nesugeba panaikinti įspūdžio, jog bandote priversti 50-metį užsidėti suplėšytus džinsus, „Ko Pikta“ marškinėlius ir naujausią „Nike“ sportbačių porą. Tai – tiesiog nyku ir neskoninga.
Liūdniausia yra tai, jog didžioji dauguma „T-Cross“ pirks negalvodami apie jo tikrąją paskirtį. Ant kiekvieno kampo netrukus matysite mažytės sofos ratus turinčius egzempliorius, kurių savininkai pašykštėjo didesnio biudžeto patrauklesnei automobilio išvaizdai.
Vertinimo kriterijus | Volkswagen T-Cross R-Line |
Išskirtinumo faktorius | 6 balai |
Interjero dizainas | 8 balai |
Eksterjero dizainas | 6 balai |
Ilgis (mm) | 4108 |
Plotis (mm) | 1760 |
Aukštis (mm) | 1584 |
Ratų bazės ilgis (mm) | 2551 |
INTERJERAS
Daugiau technologijų, mažiau minkštų, malonių liesti apdailos medžiagų. Tai – tendencija, kurią kompaktinės klasės automobilių matome pastaruosius keletą metų, bet tuo labai stipriai stebėtis ar piktintis nereikėtų.
„Volkswagen“ norėdama gauti maksimalų „Euro NCAP“ saugumo įvertinimą, bazinėje modelio versijoje privalo montuoti kuo daugiau išmanių pagalbininkų geresnių apdailos medžiagų sąskaita, bet jas pastebėsite tik po kurio laiko, nes šis „visureigis“ sugeba sukurti gerą pirmąjį įspūdį. Viskas labai... „Volkswageniška“. Visi prietaisai savose vietose, viskas ten kur ir turi būti – praktiškai ten pat, kur buvo pastaruosius 10 metų.
„Volkswagen“ specialistus reikėtų pagirti už nepriekaištingą ergonomiką, kuris daugeliui vairuotojų retkarčiais leis užmiršti kaip reikia įjungti vieną ar kitą funkciją. Visus judesius „T-Cross“ viduje atlieki intuityviai. Apskritai, interjero stilistika nekelia didžiulių emocijų. Vietoj to, kaip ir minėjome anksčiau, ji – funkcionali.
Daugiausiai pagyrų nusipelno naujo dizaino vairas, kuris netrukus užkariaus ir kitus „Volkswagen“ modelius. Tai – vis dar trijų stipinų įrankis, tačiau dabar jis tapo storesnis, o jo skersmuo tapo mažesnis.
Bene didžiausias „T-Cross“ pranašumas – praktiškumas. Nepriklausomai nuo pasirinktos „T-Cross“ versijos, kiekvienas egzempliorius gaus galines slankiojančias sėdynes. Vienos svirtelės patraukimu galines sėdynes galėsite pastumti 14 centimetrų ir tokiu būdu bagažinės tūrį padidinsite nuo solidžių 385 litrų ir kompaktinę klasę pranoksiančių 455 litrų. Jeigu dar ir to nebus gana, nulenksite galines sėdynes ir gausite 1281 litro talpos furgonėlį. Vaiko vežimėlis, televizorius ar net miniatiūrinis konstruktorius iš „IKEA“ prekybos centro jame tilps, o tai – didžiulis privalomas tiems, kas nori surasti svarią priežastį, dėl kurios reikėtų pirkti „T-Cross“, o ne analogišką „Polo“.
Vertinimo kriterijus | Volkswagen T-Cross R-Line |
Interjero erdvė | 8 |
Interjero apdailos medžiagos | 6 |
Surinkimo kokybė | 8 |
Ergonomika | 9 |
Matomumas | 9 |
Prietaisų skydelio informatyvumas | 10 |
Daiktas skirtų dėtuvių kiekis ir jų funkcionalumas | 8 |
Multimedijos sistema | 10 |
Technologijų ir pagalbinių sistemų veikimas | 9 |
Bagažinės tūris (l) | 385 litrai |
DINAMIKA
Trys cilindrai ir 115 arklio galių – štai ką mums pasiūlė ryškia spalva nusidažęs „Volkswagen T-Cross“. Jeigu dabar norite pradėti žiovauti – pirmyn, bet kai užbaigsite tai padaryti, norime iškart šiek tiek pradžiuginti.
Šis dovanų dėžutės dydžio variklis puikiai tinka šiek tiek daugiau nei 1200 kilogramų sveriančiam „visureigiui“. Nustebote tai išgirdę? Mes taip pat.
„Volkswagen“ neslepia, jog „T-Cross“ bus perkamas tų, kurie visuomet savo keliones atlieka mieste arba priemiestyje. Atsižvelgiant į daugelio europiečių kelionių trukmę ir vairavimo įpročius, didžioji dauguma vairuotojų malasi mieste bandydami pagreitėti iki 60 km/val. arba palaikydami automobilio greitį tarp 20 - 50 km/val. Dar kartą atsižvelgiant į tai, mažam ir kompaktiškam krosoveriui nėra būtinas milijoną arklio galių išvystantis motoras. „T-Cross“ už ausų puikiai patemps ir štai šis – 1 litro, 3 cilindrų benzininis variklis su turbina.
Motorolerio garsą skleidžiantis variklis nėra vienas iš tų, dėl kurio norėtųsi iššokti pro langą iš antro aukšto. Anaiptol. Jis džiugina 200 Nm sukimo momentu, kurį jis išvysto 2000 - 3500 sūkių diapazone, o mikliai veikianti „DSG“ – dvigubos sankabos pavarų dėžė puikiai „T-Cross“ variklio silpnybes paverčia pranašumu.
Žinoma, jeigu turite gerą humoro jausmą, visuomet galėsite įjungti „Sport“ režimą, kuris sukuria įspūdį, jog „T-Cross“ gali ir nori važiuoti greičiau, bet didesnis variklio skleidžiamas urzgimas pradeda juokinti. Toks mažas, o toks piktas ir nepatenkintas kitais eismo dalyviais.
Variklių gamoje taip pat rasite silpnesnį, 95 arklio galių analogą, ir 1,6 litro dyzelį. Vis dėlto, pastarasis šiame automobilyje neturi absoliučiai jokios prasmės, o 95 AG versija yra skirta tik kavamalėms, tad iš tiesų, jūs liekate tik su vienintele versija. Šia.
Galų gale, jeigu turite kantrybės, palaukite, kai variklių gamoje atsiras 1,5 litro, 150 arklio galių, keturių cilindrų širdis. „Polo“, „Golf“ ar kituose didesniuose „Volkswagen“ matomas variklis turėtų „T-Cross“ suteikti daugelio norimą dinamikos šuolį.
Vertinimo kriterijus | Volkswagen T-Cross R-Line |
0 - 100 km/val. (gamintojo/mūsų užfiksuotas laikas) | 10,2 sekundės / 10,5 sekundės |
60 - 100 km/val. | 4,9 sekundės |
80 - 120 km/val. | 7,5 sekundės |
Degalų sąnaudos testo metu (mieste/užmiestyje/greitkelyje) | 8,1 litro / 6,1 litro / 6,8 litro |
Su pilnu baku nuvažiuosite | ~ 600 kilometrų |
VALDYMAS
Vikrumas ir manevringumas – pagrindinės savybės, kuriomis turi pasižymėti bet kuris tokio dydžio krosoveris. Jeigu dar tarp jų įsimaišytų patenkinamas komforto lygis – vuolia, ir mes turime laimėtoją.
Didžiausia problema yra ta, jog daugelis gamintojų ieškodami idealios pakabos kombinacijos sugebėjo prašauti pro šalį. Vieni – per standūs ir grubūs, it nuo laiptų kristum su taburete, o kiti – pernelyg minkšti, bandantys sudaryti įspūdį, jog sklendžiate ant debesėlio.
„Volkswagen“ su „T-Cross“ bando sukurti savo nišą, kurioje ryškiomis raidėmis šviečia užrašas – „Optimalu“. Nei per kietas, nei per minkštas. Nei per stipriai kratantis, nei per stipriai linguojantis. Visai kaip „Polo“ ar „Golf“, kurie džiugina puikiu balansu. Ir tai mes sakome išbandę modelį su 18 colių skersmens ratlankiais. Jeigu komfortas ir automobilio gebėjimas nepastebimai sugerti kelio nelygumus yra vienintelis ir pagrindinis kriterijus, tuomet neišvaizdūs „skardinukai“ arba 16 colių tabletės bus geriausi jūsų draugai.
Šiek tiek daugiau džiaugsmo suteikia tai, jog išvažiavus į užmiestį jis netampa absoliučiai beviltišku. Važiuodamas net ir didesniu greičiu, pavyzdžiui, 130 km/val. jis nesimėto į šonus ir nebando padaryti kūlvirsčio. Kaip ir kiti „Volkswagen“ šeimos nariai jis išlieka stabilus ir visuotinės klasės standartais – pakankamai tylus. Žinoma, jis jautriau reaguoja į stiprų šoninį vėją, bet būtume labai nustebę, jeigu būtų buvę kitaip, nes „T-Cross“ turi visas reikalingas sudedamąsias dalis: trumpą ratų bazę, aukštą ir siaurą kėbulą.
Vertinimo kriterijus | Volkswagen T-Cross |
Pakabos suteikiamas komfortas | 7 balai |
Stabilumas posūkiuose ir važiuojant didesniu greičiu | 7 balai |
Manevringumas | 9 balai |
Stabdžių sistemos efektyvumas | 8 balai |
Triukšmo lygis | 7 balai |
EKSPLOATACIJA
Vakarų Europoje „Volkswagen T-Cross“ laukia stulbinanti sėkmė dėl kelių priežasčių: automobilio dydžio, jame tūnančių technologijų, įsigijimo kainos ir be abejo – mažų eksploatacijos kaštų.
Bent jau Lietuvoje šis „Volkswagen“ krosoveris kainuoja nuo 15 990 eurų arba vos 157 eurais daugiau negu pigiausias „Polo“ hečbekas. Vis dėlto, pati pigiausia „T-Cross“ versija turėtų būti įdomi tik automobilių nuomos kompanijoms.
Automobilį sau perkantys vairuotojai turėtų dairytis bent jau į „Life“ komplektacijos lygį, kuriame jau bus lengvo lydinio ratlankiai, priekinių sėdynių aukščio reguliavimas, parkavimo jutikliai ir neprasta garso sistema. Dar pridėkite „Komforto paketą“ už 1151 eurą ir vadybininko atsiųstame pasiūlyme matysime 20 146 eurus siekiančią sumą. O tai – dar nėra taip blogai.
Krūptelėti šiek tiek privertė išvydus mūsų bandytojo modelio kainą, kuriame, kaip įprasta, praktiškai visi įmanomi privalumai. Tad pasiruoškite – štai šis dailus krosoveris buvo įkainotas 28 310 eurų suma. Daugokai? Daugokai, nes tai jau „T-Roc“ ir „Tiguan“ automobilių teritorija.
Pažvelgus į pagrindinių konkurentų teritoriją, pavyzdžiui, netrukus į pensiją išeinančių „Renault Captur“ ar „Peugeot 2008“ (kitąmet pasirodys visiškai naujos kartos modeliai) dabar atiduodami praktiškai už dyką. Už vidutinės „T-Cross“ modelio komplektacijos kainą „Renault“ pasiūlys pilniausios komplektacijos versiją su pačiu galingiausiu motoru. „Peugeot“ barikadų pusėje situacija panaši. Tokį patį vaizdą pamatysite žvelgdami ir į kitų gamintojų langus: „Citroën“, „Toyota“, „Opel“ ir netgi „Fiat“.
Vertinimo kriterijus | Volkswagen T-Cross R-Line |
Pigiausio modelio kaina | 15 990 eurų |
Bandyto modelio kaina | 28 310 eurų |
Papildomos įrangos pasirinkimas ir kaina | 6 balai |
Standartinė garantija | 5 metų / 100 000 kilometrų |
Numatoma išliekamoji vertė po 5 metų | ~ 40% nuo automobilio įsigijimo kainos |
Išlaidos planiniams aptarnavimams 100 000 kilometrų | 677 eurai |
Atstovybių tinklas | Vilniuje, Kaune, Klaipėdoje, Šiauliuose, Panevėžyje, Alytuje |
Panašu, kad „T-Cross“ bus vienas iš tų modelių, dėl kurio pames galvą ne tik ilgamečiai „Volkswagen“ klientai, bet ir tie, kurie ieško solidaus, kompaktiško, aukštesnę kėbulo prošvaisą turinčio automobilio.
Kompaktiškų SUV automobilių segmentas buvo vienintelė žaidimų aikštelė, kurioje „Volkswagen“ dar nebuvo apsilankiusi, todėl nenuostabu, jog Vokietijos automobilių pramonės gigantas savo mažiausią SUV kūrė gerokai ilgiau negu kiti, bet kaip pasakytų liaudies išmintis – „Geriau vėliau negu niekada“.
Net neabejojame, kad „Volkswagen T-Cross“ pasirodymas turėtų priversti sunerimti šios klasės lyderius: „Renault Captur“ ir „Peugeot 2008“, kurie kelis metus iš eilės džiaugėsi neturėdami pakankamai stipraus konkurento, o karu turėtų pradžiuginti „Volkswagen“ atstovybes, kurios savo rankose turės dar vieną bestselerį. Per pirmuosius „T-Cross“ pasirodymo mėnesius „Volkswagen“ mūsų šalyje pardavė 65 mažojo krosoverio vienetus, o tai (mūsų šalies mastu) – pagirtinas rodiklis. Iki „T-Roc“ ir „Tiguan“ reikės dar paaugti, bet gera pradžia – pusė darbo.
MUMS PATIKO
- Automobiliui tinkantis benzininis variklis
- Šauni „Volkswagen“ multimedija
- Technologijų maniakams patiksiantis priedų sąrašėlis
- Stebėtinai erdvus ir praktiškas
- Suręstas kaip ir bet kuris kitas „Volkswagen“
- Vikrumas ir manevringumas
- Stabilumas važiuojant didesniu greičiu
- Atsižvelgiant į automobilio klasę ir dydį – garso izoliacija
- Jautriai veikiantys parkavimo davikliai išgelbės nuo aukštesnio šaligatvio bortelio
MUMS NEPATIKO
- Kitos „T-Cross“ versijos atrodo niūriai ir neįdomiai
- Už „R-Line“ modelio kainą galima įsigyti „Polo GTI“
- Apdailos medžiagos nepatiks tiems, kas automobilius vertina pagal tai, ką jaučia pirštai
- Sėdynės ilgesnėje kelionėje gali išvarginti
- Nepaisant aukštesnės prošvaisos ir aukštesnės sėdėjimo pozicijos, tuos pačius agregatus turintis „Polo“ atrodo kaip gerokai racionalesnis pasirinkimas