Siekdami išryškinti skirtumus tarp trijų versijų, iš pradžių pakalbėkime apie pačią svarbiausią ir įdomiausią – „GTI“. 8-oji „Golf GTI“ modelio karta bus komplektuojama su atnaujintu 2 litrų, 4 cilindrų benzininiu varikliu, kuris standartinėje versijoje išvystys 245 arklio galias ir 370 Nm sukimo momentą. Priklausomai nuo jūsų poreikių, šis variklis galės būti suporuotas su 6 laipsnių mechanine arba su 7 laipsnių, dvigubą sankabą turinčia automatine pavarų dėže.
Džiaugsmą kelia faktas, jog nuo šiol „Golf GTI“ standartinės įrangos dalimi bus elektroninis riboto praslydimo diferencialas bei didesnio skersmens stabdžių diskai. Priedai, kurie anksčiau būdavo tik „Golf Performance“ versijos standartinės įrangos dalimi. Vienintelis priedas, kurį tikrai norėsite pažymėti papildomos įrangos kataloge – tai „Akrapovič“ išmetimo sistemą.
Tuo tarpu „GTD“ versija, bent jau techniškai, nepasižymės pokyčiais, kurie privers pasakyti – Vau! Dyzelinė versija naudos 2 litrų, 200 arklio galių ir 400 Nm sukimo momentą išvystantį motorą, kuris bus gaminamas tik su 7 laipsnių „DSG“ pavarų dėže. Nors šie parametrai neatrodo įspūdingai, tačiau bendrovės atstovai tikina, jog atnaujintas motoras išmes kelis kartus mažiau CO2 ir NOx emisijų, o kuklios kuro sąnaudos padės su pilnu degalų baku įveikti bent jau 800 kilometrų. Ir tai, panašu, yra gerokai svarbesnės savybės negu maksimalus greitis.
„GTE“ raidėmis pažymėta versija labiausiai patiks tiems, kas ieško tarpinio varianto tarp elektromobilio ir normalaus automobilio. Hibridinę pavarą turinti „GTE“ versija naudos 1,4 litro, elektros motoro bei 13,3 kWh talpos baterijų kombinaciją. Ši konfigūracija leis automobiliui naudojant tik elektros energiją nuvažiuoti 60 - 70 kilometrų distanciją.
Jei baterija įkrauta užtektinai, „Golf GTE“ užvedamas elektriniu „E-MODE“ režimu. Į hibridinį režimą automobilis persijungia išsekus baterijai arba viršijus 130 km/val. greitį. Jei kelionėje vadovaujamasi automobilio navigacijos sistema, ši įvertina ir kelio bei topografinius duomenis tam, kad baterija įsikrautų iki bus pasiektas kelionės tikslas.
Vizualiniai pokyčiai tarp visų trijų modelių, kaip ir buvo galima tikėtis, išliko minimalūs. Bene ryškiausi pokyčiai matyti galinėje dalyje. „Golf GTI“ versija turi du išmetimo vamzdžius skirtingose pusėse, „GTD“ – vienoje pusėje, o „GTE“ – išmetimo sistemą siekia paslėpti.
Verta paminėti, jog visos trys versijos iškart gaus 18 colių skersmens ratlankius bei „Bridgestone Potenza S005“ padangas, kurios padės užtikrinti, jog automobiliai kelyje elgtųsi kaip jiems ir pridera.
Patraukus durų rankeną ir įžengus į „GTI“, GTD“ ar „GTE“ vidų, ten išvysite labai mažai pokyčių. Vienintelis šių versijų išskirtinumas – sėdynės,kurios pasižymės geresniu šoniniu prilaikymu. Likusieji elementai – visiškai identiški standartinėms „Golf“ versijoms. Tą patį galima pasakyti ir apie technologijų kiekį. Visos trys versijos turės du skaitmeninius ekranus, vienas iš jų – lietimui jautrus.
„Volkswagen“, deja, pristatydama naujos kartos „GTI“, „GTE“ ir „GTD“, neatskleidė šių modelių kainų. Vis dėlto, vargu ar Vokietijos automobilių pramonės gigantas nuspręs kardinaliai pakeisti šių modelių kainodarą, tad galite tikėtis, jog 8-oji „GTI“ karta kainuos nuo maždaug 34 tūkst. eurų. Tuo tarpu „GTD“ ir „GTE“ versijų kainos bus keliais tūkstančiais eurų didesnės.
Sportiškų „Golfų“ gama netolimoje ateityje pasipildys dar dviem modeliais. „Volkswagen“ inžinieriai pluša prie išlengvintos „Clubsport“ modelio versijos, kuri netgi turės atskirą – „Nürburgring“ važiavimo režimą. Ir be abejonės, greitų „Golfų“ modelių gamos viršūnėje stūksos „Golf R“, su keturių varančiųjų ratų pavara.