2009 metais pasirodęs „Polo Typ 6R“ žengė didelį žingsnį į priekį nuo savo pirmtako – ketvirtosios kartos „Polo“. Šis modelis pasirodė su visiškai naujais tiek dyzeliniais, tiek benzininiais varikliais, jis buvo didesnis, tačiau tuo pačiu ir 7.5% lengvesnis.
2010 metais, penktos kartos „Volkswagen Polo“ net devyniose šalyse bei žurnaluose pelnė „Metų automobilio“ apdovanojimą, o 2011 metais Japonijoje dar kartą buvo apdovanotas šiuo titulu. Šis „Polo“ yra itin populiarus pasirinkimas įvairių įmonių ir prekinių ženklų tarpe kaip darbinis automobilis, o tai jau šį tą pasako apie šį „Volkswagen“ modelį. Prieinamas, paprastas, patikimas ir išvaizdus – šios priežastys lemia tokį „Polo“ populiarumą ir sėkmę.
Variklis
Visgi, įmonės renkasi vieną silpniausių – trijų cilindrų 1.2l benzininį varilį, o mes apžvelgsime dažnesnį pasirinkimą paprastų žmonių tarpe – 1.6l TDI varikliu aprūpintą „Volkswagen Polo“. 90 arklio galių turintis keturių cilindrų variklis yra itin ekonomiškas, todėl taps puikiu pasirinkimu kiekvienam, siekiančiam taupiai važinėti tiek mieste, tiek keliaujant. Žinoma, ekonomiškumas priklauso ir nuo vairavimo įpročių, tačiau perlipti vidutines 7 litrų sąnaudas 100 kilometrų bus itin sunku. Nors variklis ir yra turbo dyzelinis, tačiau jis mėgsta žemus apsisukimus, tačiau net ir stipriau paspaudus akceleratoriaus pedalą, turbinos veikimas yra sunkiai juntamas, todėl atrodo, lyg turbinos po kapotu nė nebūtų. 90 arklio galių gerokai virš tonos sveriančiam automobiliui nėra daug, todėl mėgstantiems agresyvesnį vairavimą, derėtų pasižvalgyti į galingesnius „Volkswagen“ siūlomus variklius arba, turint galvoje, kad tai visgi yra turbodyzelinis variklis, investuoti į kompiuterio perprogramavimą. O, liaudyje vadinamą čipavimą, šie varikliai mėgsta.
Patirtis parodė, kad šių variklių galingumą saugiai galima pakelti iki 132 arklio galių, o su tiek jau galima tikėtis pamatyti ir didesnę šypseną vairuotojo veide. Visgi, paprastam vairuotojui standartiškai siūlomo „Polo“ galingumo pilnai pakaks kasdieniam naudojimui, o pilnas kuro bakas leis nuvažiuoti apie 600 kilometrų važinėjant mieste arba apie 1000 kilometrų važiuojant užmiestyje. Tokios kuro sąnaudos ir įveikiami atstumai tikrai džiugina.
Išorė ir vidus
Važinėjant kasdien džiugins ir tylus variklio darbas bei puiki garso izoliacija. Mygtukais ir pigiu kietu plastiku neperkrautas vidus yra malonus akims ir naudojimui. Renkantis „Polo“ kaip kasdienį automobilį, vertėtų investuoti ne į pačios pigiausios komplektacijos automobilį.
„Volkswagen“ siūlo keturių lygių komplektacijas: „Trendline“, „Comfortline“, „Hightline“ ir „Highline Plus“. „Trendline“ yra pati pigiausia komplektacija, kurioje nerasite oda aptraukto vairo bei bėgių svirties ir galinių elektra valdomų langų. Autopiloto čia taip pat nerasite. Norintiems pastarosios funkcijos, reikės ieškoti „Highline“ arba „Highline Plus“ komplektacijomis aprūpintų automobilių. Ir, nors „Volkswagen Polo“ yra žinomas kaip mažas miesto automobiliukas, tačiau viduje vietos apstu.
Gale esančių sėdynių neteks naudoti kaip kankinimo priemonės nemėgstamam draugui – vietos keleiviams ten pakankamai, net kai vairuoja aukštesnis žmogus. Bagažinės taip pat pakanka įprastiniam naudojimui, o ir visame automobilyje apstu vietos pasidėti vandens buteliukams, užrašų knygutėms ar kavos puodeliams.
Vidus erdvus, o išorė nėra pernelyg išpūsta. Vairuojant paprasta suprasti, kur yra kiekvienas automobilio kampas, o ir pats „Polo“ yra pakankamai mažas, kad pavyktų lengvai visur tilpti judriose miesto gatvėse ar ankštose aikštelėse. Automobilis yra išvaizdus ir tikrai nebūtų galima jo priskirti prie per daug moteriško ar vyriško. Ganėtinai agresyvus automobilio priekis traukia akį, tačiau nėra perdėtai piktas ir tikrai nebando teigti, jog yra pikčiausias ir greičiausias automobilis kelyje, kai iš tikrųjų toks ir nėra.
2014 metais „Volkswagen“ atnaujino penktos kartos „Polo“. Didesnius pokyčius patyrė tik „GTI“ modelis, kuriam buvo suteikta mechaninė pavarų dėžė vietoj automatinės.
„Polo 6r“ (2009-14) ir „Polo 6c“ (2014-17) išvaizda daug nesiskiria – atnaujintas „Polo“ turi porą atšvaitų galiniame buferyje, šiek tiek platesnes priekinio buferio groteles, o viduje šiek tiek daugiau chromuoto plastiko ir vairą plokščia apačia.
Automobilis kelyje
Automanams, skaitantiems automobilio apžvalgą, svarbus klausimas yra koks automobilis yra kelyje ir kaip jis priverčia jaustis. „Polo“ važiuoklė yra minkšta, tačiau nesijausite atjungtas nuo kelio paviršiaus – galėsite puikiai suprasti, kas vyksta po automobilio ratais. Automobilis lengvai valdomas, tikslus ir puikiai atlieka kasdienines funkcijas. Visgi, 90 arklio galių ir minkšta važiuoklė nekelia didesnių emocijų, nuspaudus akceleratoriaus pedalą ar užmiestyje užtikus vingiuoto kelio atkarpą.
Vertėtų paminėti, jog iki 100km/val. šis modelis įsibėgėja vos per 11.5 sekundės. Norintiems labiau įtraukiančio „Polo“ varianto, vertėtų rinktis atnaujintą „GTI“ versiją su mechanine pavarų dėže. Visgi, mieste ar ramiai važiuojant užmiestyje dyzelinis „Polo“ puikiai atlieka savo funkciją kaip draugiškas vairuotojui automobilis. Beje, ir saugus! Penktosios kartos „Polo“ saugumo bandymuose pelnė penkias žvaigždutes.
Priežiūra
„Polo“ yra puikus pasirinkimas norintiems gerai atrodančio ir didelių išlaidų nereikalaujančio automobilio. Kurui nereiklus automobilis stebina ir savo nedideliais priežiūros kaštais:
- Oro filtras ~ €10
- Alyvos filtras ~ €10
- Stabdžių diskas ~ €25
- Stabdžių trinkelių rinkinys ~ €35
- Rato guolio komplektas ~ €45
- Amortizatorius ~ €30
Nedaug kainuojantis išlaikymas tikrai traukia, tačiau visuomet gali atsirasti papildomų išlaidų, jei atsitiktų kažkas neplanuoto. Tokia netikėta problema dažniausiai tampa kietųjų dalelių filtras. Šis pradeda kimštis ir kompiuteris ima nuolatos apie tai pranešinėti vairuotojui. Sprendimas – išsivalyti šį „DPF“ filtrą, tačiau tai gali tapti tik laikinu sprendimu, todėl gali tekti jį vėl valyti ar keisti visą filtrą. Taip pat buvo užfiksuoti keli atvejai, kuomet „Polo“ savininkai pranešė apie iš niekur įsijungusią oro pagalvių lemputę. Jos išjungti niekaip nepavyksta net labiausiai įgudusiems meistrams, todėl tenka keisti pačias oro pagalves, o tai gali kainuoti nemažai. Visgi, mažai tikėtina, kad tokia problema užpuls Jūsų „Polo“.
Sąvininko įspūdžiai
Arminas
Esu „Polo“ savininkas nuo 2017 metų birželio. Per šį keturių mėnesių laikotarpį nuvažiavau šiek tiek virš 10 tūkst. kilometrų. Daug važinėju ne tik mieste, bet ir ilgesnius atstumus tarp miestų, todėl jau spėjau susidaryti savo visapusišką nuomonę apie šį „Volkswagen“ automobilį. Esu studentas, todėl man vienas svarbiausių aspektų automobilyje – ekonomiškus. Šis „Polo“ tikrai pasižymi šia savybe. Vasarą teko apsilankyti Latvijoje su savuoju „Polo“.
Neviršijant leistino greičio, tačiau ir per daug nesistengiant taupyti kiekvieno dyzelino lašo, pavyko pasiekti 4,3l/100km kuro sąnaudas. Reikėtų paminėti, jog tai nebuvo vien užmiesčio keliai, o taip pat ir miesteliai, todėl ilgesnėse kelionėse vien užmiesčio keliais, būtų galima važiuoti dar ekonomiškiau. Šios ilgesnės kelionės metu nesusidūriau su jokiais gedimais ar nepatogumais. Netgi priešingai – kelionė buvo patogi ir nekelianti jokio streso. Šios, kelių dienų, kelionės daiktai lengvai tilpo į automobilį, sėdynės neišvargino, o ausis džiugino tikrai nebloga standartinė garso sistema.
Šis „Polo“ yra labai paprastas ir aiškus. Lengvai valdomas. Visgi, kiek per silpnas. Vilniuje, kur eisme visi lekia ir negalvoja apie kitus, kartais būna sunku įsilieti į eismą iš lėtėjimo juostos. Dėl šios priežasties jau kurį laiką galvoju apie kompiuterio perprogramavimą. Taip pat svarstau ir apie gražesnius lietus ratlankius, tačiau kitaip, nei daugelis naujų VAG koncerno automobiliu, „Polo“ nėra aprūpintas 5x112 skylėmis, o dalinasi 5x100 skylėmis su ketvirtos kartos „Golfu“ ir kitais to laikotarpio „VAG“ koncerno automobiliais. Tai reiškia, jog sunku rast gražesnius standartinius ratlankius, kurie stiliumi tiktų naujesnių metų automobiliui, o gerų firmų lieti ratlankiai kainuoja tikrai nemažai ir kartais užtrunka nemažai laiko, norint rasti tinkantį ir patinkantį komplektą. Todėl, norintiems išsiskirti iš minios savuoju „Polo“, teks skirti nemažai pinigų arba apsišarvuoti kantrybe laukiant tinkamo ratlankių komplekto. Visgi, kitos vizualinės modifikacijos (buferiai, salonas) yra lengvai randamos ir nekainuoja pernelyg daug, o žeminančių spyruoklių ar sportinių amortizatorių pasirinkimas taip pat nemažas.
Esu patenkintas savuoju „Volkswagen Polo“. Žinoma, tai nėra automobilis, su kuriuo norisi važiuoti į trasą, tačiau ir nebuvo pirktas tokiu tikslu. O savo paskirtį kaip kasdieninis automobilis jis atlieka puikiai.
Papasakokite apie savo kasdieninį automobilį ir kaip jums sekasi jį eksploatuoti. Kiekvieną atsiliepimą ateityje pridėsime prie konkretaus automobilio straipsnio, tad jūs iš dalies galite pagelbėti žmogui perkant „BMW“, „Mercedes Benz“, „Alfa Romeo“ ar dar kokią nors kitą mašiną. Savo istoriją atsiųskite mums el.paštu :
[email protected].