2012 metų pabaigoje pasirodęs modelis su trenksmu sugrįžo į kompaktiškų hečbekų olimpą ir net nesiruošia užleisti karaliaus sosto vis stiprėjantiems Korėjiečių gamintojams. Vos tik pasirodęs septintos kartos „Golf“ sugebėjo iškovoti „Europos metų automobilio“ ir „Lietuvos metų autombilio titulus“. Nors jis ir buvo kritikuojamas dėl konservatyvios išvaizdos, tačiau žmonėms, kuriems reikia talpaus, komfortiško, dinamiško automobilio, jiems neliko nieko kito tik keliauti į „Volkswagen“ atstovybių salonus.
Šį rudenį mūsų šalį pasiekė ir pati praktiškiausia „Golf“ modifikacija universalo kėbulu. Pati talpiausia ir praktiškiausia versija pakeis iki šiol nemažai populiarumo sulaukusį šeštos kartos „Golf“ universalą.
„Golf“ universalai niekados nebuvo patys gražiausi automobiliai, ypač šeštos kartos modelis, kuris atrodė kaip užmirštas „Golf“ ir „Jetta“ nesantuokinis vaikas. Kuriant naująjį universalą, vokiečiai šį kartą įdėjo šiek tiek daugiau pastangų, nes universalas neprarado veržlių hečbeko linijų. Vis dėlto, mums asmeniškai, nepatiko „Volkswagen“ sprendimas pasinaudoti „Passat“ genais ir galinius žibintus pasiskolinti iš „Passat“ universalo. Stebint iš tolo gali pasirodyti, kad artėjate prie didesnio „Passat“, o ne prie visiškai naujo „Golf“ universalo.
Viduje prie ko nors prikibti sunku, labai sunku. Minkštos ir malonios liesti apdailos medžiagos, pavyzdinė surinkimo kokybė, malonūs akiai prietaisai ir protingai išdėstyta centrinė konsolė, kuri yra šiek tiek pakreipta į vairuotoją.
Universalas vizualiai yra identiškas hečbekui. Skiriasi tik C ir D statramsčio, ir stogo linija. Šio universalo dizaineris Klausas Bischoffas tikina, kad norėjo sukurti pakankamai išvaizdų šeiminį automobilį. Dėl padidėjusių išmatavimų, D statramstyje dizaineris nupiešė papildomą langą, kuris važiuojant atbuline eiga pagerina matomumą.
Kadangi didžiausi prioritetai buvo skiriami praktiškumui, universalo pirkėjai bus pamaloninti įvairiausiomis smulkiomis dėtuvėmis ir talpia 605 litrų dydžio bagažine. Nulenkus galines sėdynes, bagažinės tūris išaugs iki net 1620 litrų. Bagažinės anga talpi, plati - be priekaištų.
Universalas siūlomas su tais pačiais benzininiais ir dyzeliniais varikliais kaip ir hečbekas. Variklių gama prasideda nuo 1.2 litro benzininio ir baigiasi ties 2 litrų dyzelinio. Mūsų bandytas automobilis turėjo 1.6 litro dyzelinį agregatą, kuris galią perdavinėjo per „DSG“ dvigubos sankabos pavarų dėžę.
105 arklio galias išvystantį motorą turėjome galimybę išbandyti naujos kartos „Seat Leon“. 250 NM sukimo momentą turintis variklis puikiai tinka kasdieninėms reikmėms. Vežti vaikus į mokyklą, keliauti su šeima prie jūros ar brūžinti šaligatvius miesto centre. Vis dėlto šio dyzelinio variklio ir „DSG“ kombinacija turi savų minusų. Mažu apetitu turėjęs pasižymėti variklis buvo pakankamai ėdrus ir viskas dėl „DSG“ automatinės pavarų dėžės. Toks pats modelis su mechanine pavarų dėže šimtui kilometrų suvartoja vos 5 litrus degalų, tai modifikacija su „DSG“ pavarų dėže - 6.5 ir daugiau.
Akivaizdžiausias skirtumas tarp hečbeko ir universalo - automobilio valdymas. Palyginus su hečbeku, geriausiu šeimos draugu turėsiantis tapti „Golf“, yra šiek tiek „minkštesnis“. Universalas prarado šiek tiek dinamiškumo ir jį iškeitė į aukštesnį komforto lygį. Dėl minkštesnių spyruoklių universalas geriau sugeria kelio nelygumus, tačiau norintiems bagažinėje esančius lagaminus išmesti pro bagažinę - teks nusivilti. Posūkiuose „Golf“ universalas nėra toks azartiškas ir retkarčiais jaučiasi šiek tiek inertiškas.
Jeigu kaip tik šiuo metu galvojate apie „Golf“ ir ieškote komfortiško automobilio, pasirinkite universalą. Dėka „minkštesnės“ važiuoklės, automobilis mieliau sugers kelio nelygumus negu analogiškas hečbekas.
Mūsų nuomone, patys aršiausi „Golf“ universalo konkurentai yra trys. Jeigu ieškote talpaus ir kompaktiško universalo, galite pasirinkti iš keletos opcijų : „Ford Focus“ universalo, „Opel Astra“ universalo. Taip pat reikėtų paminėti ir kitus du „VAG“ koncerno gaminius : „Volkswagen Passat“ ir „Škoda Octavia“. Čekijoje surinktas produktas yra ne tik panašiai įkainotas, bet ir didesnis ir talpesnis.
Vis dėlto „Golf“ universalui gyvenimą apkartins kitais metais prekyboje pasirodysiantis „Seat Leon“ universalas, atnaujintas „Renault Megane“ universalas, „Honda Civic“ universalas.
Neskubėkime aptarti konkurentų ir šiek tiek smulkiau aptarkime „Golf“ universalą.
Lietuvoje „Golf“ universalas kainuoja nuo 59.858 litų. Už tai gausite 1.2 litro benzininį motorą, kuris išvysto 85 arklio galias. Jeigu ieškote benzininio variklio, rekomenduojame pasirinkti 1.2 litro motorą išvystantį 105 arklio galias arba 1.4 litro ir 122 arklio galias išvystantį agregatą. Abudu varikliai turės pakankamai galios, dinamiškumo, vidutinės kuro sąnaudos neperžengs 7 - 8 litrų žymos. Versija su pastaraisiais varikliais kainuoja nuo 63.383 ir 66.387 litų.
Dyzelinių variklių gamoje yra du varikliai : 1.6 ir 105 AG ir 2 litrų ir 150 AG. Rekomenduotume dyzelinį variklį pirkti su mechanine, o ne su „DSG“ pavarų dėže. Pastaroji gali nustebinti didesnėmis negu nurodo gamintojas sąnaudomis. Dyzelinės versijos mūsų šalyje kainuoja nuo 74.056 litų.
Visų „Golf“ universalų bazinėje įrangoje gausite reguliuojamo aukščio vairuotojo sėdynę, signalizaciją, ABS, ASR, EDS elektroninės saugumo programas, „XDS“ elektroninį diferencialą, elektroninį rankinį stabdį, oro kondicionierių, elektra valdomus langus priekyje ir gale, elektra valdomus ir šildomus veidrodėlius, 8 garsiakalbius turinčią garso sistemą.
„Ford Focus“
Iki šiol vienas geriausių kompaktiškų universalų buvo „Ford Focus“. Jaunatviška išvaizda, puikios valdymo savybės, praktiškas ir erdvus interjeras buvo stipriosios šio modelio pusės. Palyginus su naujuoju „Golf“ universalu, europietiškas „Ford“ nusileidžia apdailos medžiagų kokybe ir garso izoliacija.
Lietuvoje „Ford Focus“ universalas kainuoja nuo 57.624 litų. Už šią sumą gausite 1.6 litro benzininį motorą, kuris išvystys 105 arklio galias. Jeigu norite „Focus“ universalo su benzininiu motoru, siūlome šiek tiek pataupyti ir įsigyti modelį su nuostabiu 1 litro „Ecoboost“ agregatu. Lankstus, žvitrus ir pakankamai pajėgus motoras šiais metais mus pakerėjo. Versija su šiuo varikliu kainuoja nuo 65.341 lito.
Dyzelinės „Focus“ universalo versijos kainuoja nuo 71.485 litų.
„Opel Astra Tourer“
Lietuvoje šis modelis greičiausiai bus pačiu rimčiausiu „Golf“ universalo konkurentu. Patraukli išvaizda, talpus ir praktiškas interjeras. O po neseniai atlikto atnaujinimo pagerėjusi apdailos medžiagų ir surinkimo kokybė, patrauklios kainos verčia rimtai pagalvoti apie šį vokišką automobilį.
Vienintelis trūkumas, kuris gali pakišti koją - varikliai. Benzininiai motorai per silpni ir ėdrūs, o dyzeliniai agregatai yra per daug triukšmingi. Vis dėlto „Astra“ yra vienas patikimiausių automobilių šiame segmente.
Lietuvoje „Astra“ universalas kainuoja nuo 49.954 litų. Versijos su dyzeliniais varikliais startuoja nuo 56.999 litų.
„Volkswagen Passat“ ir „Škoda Octavia“
Jeigu svarstote apie universalo pirkimą, greičiausiai dairysitės ir į šiuos du automobilius. Šiuo metu „Passat“ galima įsigyti su labai neblogomis nuolaidomis, todėl pradinę kainą galima sumažinti keliais tūkstančiais litų.
Geriausios „Passat“ savybės : rafinuotumas, aukštas komforto lygis, santūri ir nepretenzinga išvaizda, pakankamai gausi bazinė įranga ir nebloga išliekamoji vertė. Valdymo savybėmis jis jūsų nesužavės, tačiau kaip darbinis arklys jis turėtų tikti puikiai.
Lietuvoje „Passat“ kainuoja nuo 71.853 litų.
Neseniai „Lietuvos metų automobilio“ titulą iškovojęs automobilis neturi beveik jokių trūkumų. Vieninteliai trūkumai - blanki išvaizda ir vietomis pigios apdailos medžiagos.
Didesnė ir erdvesnė „Octavia Combi“ kainuoja nuo 51.080 litų. Versijos su dyzeliniais agregatais kainuoja nuo 58.040 litų.
Verdiktas
Naujasis „Golf“ universalas išskyrus kelis esminius skirtumas yra toks pats kaip ir praeitais metais pristatytas „Golf“ hečbekas. Rinkoje yra gražesnių, geriau valdomų ir pigesnių alternatyvų, tačiau vargu ar bent vienas iš jų bus toks išbaigtas kaip „Golf“.