• tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

REKLAMA
Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Naujieji mokslo metai vienoje sostinės švietimo įstaigų prasidėjo nedidele revoliucija: buvusi Mikalojaus Daukšos vidurinė mokykla pertvarkyta į gimnaziją ir gavo Vilniaus inžinerijos licėjaus pavadinimą. Globoti tokį profilį pasirinkusią gimnaziją prieš metus ėmėsi Vilniaus Gedimino technikos universitetas, o šį rudenį paįvairinti moksleivių kasdienybę pasiūlė ir N40 vyrų autoklubas. Automobiliais, kaip viena iš inžinerijos sričių, besidomintiems vaikams bus sudarytos galimybės pamatyti profesionalių ralio automobilių ruošimo, priežiūros ir eksploatacijos užkulisius.


Kad šis Inžinerijos licėjaus ir N40 vyrų autoklubo bendradarbiavimas „pasmerktas“ sėkmei, tapo akivaizdu vos tik į šios mokymo įstaigos kiemą įsuko „kovinis“ automobilis „Mitsubishi EVO X“. Neįprastas rugsėjo 1-osios šventinių renginių rekvizitas iš „N40-NARVESEN“ komandos garažo, tapo bene labiausiai fotografuojamu objektu, o pedagogams dažniausiai užduodamu klausimu buvo – „ar galėsime su tuo automobiliu pasivažinėti?“
Į jį netruko atsakyti N40 vyrų autoklubo prezidentas Algirdas Kazlauskas. Licėjaus bendruomenės akivaizdoje ji pažadėjo, kad moksleiviams, norintiems ne tik išgirsti, bet ir savo akimis pamatyti ralio „virtuvę“, tokia galimybė tikrai atsiras. Kol bus derintos visos smulkmenos, autoklubo žmonės perdavė savo naujiems bičiuliams 400 „Narvesen“ kompanijos pagamintų atšvaitų ir smulkių dovanėlių kuponų.
Inžinerijos licėjaus direktorė Regina Mikalauskienė patvirtino, kad pažintis su ralio entuziastais pakėlė ūpą, nes galimybė gyvai pamatyti kaip varžyboms ruošiami ir remontuojami sportiniai automobiliai yra įdomesnė ir naudingesnė už tuziną teorijos pamokų.
„Inžinerijos pamokos pas mus vyksta nuo pat pirmosios klasės. Vėliau vaikai renkasi vieną kažkurią inžinerijos sritį. Nuo devintosios klasės prie šių disciplinų prisideda projektavimas, o dalis pamokų vyksta VGTU auditorijose bei laboratorijose. Tokie, nuo 2001-ųjų vykstantys užsiėmimai yra tikrai įdomūs ir pavydėtinai aukšto lygio. Tas pats pasakytina apie integruotus dalykus – tiek istorija, tiek anglų kalba, tiek matematika ir chemija mūsų licėjuje turi aiškiai išreikštą inžinerinį prieskonį“, – apie Inžinerijos licėjaus ypatumus pasakojo R. Mikalauskienė.
Pedagogė pabrėžė, kad licėjaus kolektyvas į inžineriją žiūri ne kaip į „sausą“ mokslą, bet kaip į kūrybą. Todėl „geru“ mokymo rezultatu laikomas puikiai erdvėje besiorientuojantis, racionaliai mąstantis ir laisvai mintis reikšti sugebantis vaikas. Čia netgi kai kurios klasės skiriasi nuo įprastų – daugiafunkciniame mechatronikos centre galima stebėti, kaip veikia įvairūs robotukai. Neatsitiktinai, lygiai prieš metus būtent čia buvo atidaryta Vilniaus universiteto Konfucijaus klasė – pirmasis Lietuvoje kinų kalbos centras vidurinėje mokykloje.
Inžinerijos licėjaus direktorė sakė nuoširdžiai tikinti, kad tokios pat naudingos bus ir vyresniųjų klasių mokiniams atsirasiančios galimybės susipažinti su sportinių automobilių konstrukcija, svarbiausių agregatų veikimo principais ir greitį lenktynėse lemiančiomis technologijomis sulauks didžiulio mokinių dėmesio.

Naujieji mokslo metai vienoje sostinės švietimo įstaigų prasidėjo nedidele revoliucija: buvusi Mikalojaus Daukšos vidurinė mokykla pertvarkyta į gimnaziją ir gavo Vilniaus inžinerijos licėjaus pavadinimą. Globoti tokį profilį pasirinkusią gimnaziją prieš metus ėmėsi Vilniaus Gedimino technikos universitetas, o šį rudenį paįvairinti moksleivių kasdienybę pasiūlė ir N40 vyrų autoklubas. Automobiliais, kaip viena iš inžinerijos sričių, besidomintiems vaikams bus sudarytos galimybės pamatyti profesionalių ralio automobilių ruošimo, priežiūros ir eksploatacijos užkulisius.


Kad šis Inžinerijos licėjaus ir N40 vyrų autoklubo bendradarbiavimas „pasmerktas“ sėkmei, tapo akivaizdu vos tik į šios mokymo įstaigos kiemą įsuko „kovinis“ automobilis „Mitsubishi EVO X“. Neįprastas rugsėjo 1-osios šventinių renginių rekvizitas iš „N40-NARVESEN“ komandos garažo, tapo bene labiausiai fotografuojamu objektu, o pedagogams dažniausiai užduodamu klausimu buvo – „ar galėsime su tuo automobiliu pasivažinėti?“
Į jį netruko atsakyti N40 vyrų autoklubo prezidentas Algirdas Kazlauskas. Licėjaus bendruomenės akivaizdoje ji pažadėjo, kad moksleiviams, norintiems ne tik išgirsti, bet ir savo akimis pamatyti ralio „virtuvę“, tokia galimybė tikrai atsiras. Kol bus derintos visos smulkmenos, autoklubo žmonės perdavė savo naujiems bičiuliams 400 „Narvesen“ kompanijos pagamintų atšvaitų ir smulkių dovanėlių kuponų.
Inžinerijos licėjaus direktorė Regina Mikalauskienė patvirtino, kad pažintis su ralio entuziastais pakėlė ūpą, nes galimybė gyvai pamatyti kaip varžyboms ruošiami ir remontuojami sportiniai automobiliai yra įdomesnė ir naudingesnė už tuziną teorijos pamokų.
„Inžinerijos pamokos pas mus vyksta nuo pat pirmosios klasės. Vėliau vaikai renkasi vieną kažkurią inžinerijos sritį. Nuo devintosios klasės prie šių disciplinų prisideda projektavimas, o dalis pamokų vyksta VGTU auditorijose bei laboratorijose. Tokie, nuo 2001-ųjų vykstantys užsiėmimai yra tikrai įdomūs ir pavydėtinai aukšto lygio. Tas pats pasakytina apie integruotus dalykus – tiek istorija, tiek anglų kalba, tiek matematika ir chemija mūsų licėjuje turi aiškiai išreikštą inžinerinį prieskonį“, – apie Inžinerijos licėjaus ypatumus pasakojo R. Mikalauskienė.
Pedagogė pabrėžė, kad licėjaus kolektyvas į inžineriją žiūri ne kaip į „sausą“ mokslą, bet kaip į kūrybą. Todėl „geru“ mokymo rezultatu laikomas puikiai erdvėje besiorientuojantis, racionaliai mąstantis ir laisvai mintis reikšti sugebantis vaikas. Čia netgi kai kurios klasės skiriasi nuo įprastų – daugiafunkciniame mechatronikos centre galima stebėti, kaip veikia įvairūs robotukai. Neatsitiktinai, lygiai prieš metus būtent čia buvo atidaryta Vilniaus universiteto Konfucijaus klasė – pirmasis Lietuvoje kinų kalbos centras vidurinėje mokykloje.
Inžinerijos licėjaus direktorė sakė nuoširdžiai tikinti, kad tokios pat naudingos bus ir vyresniųjų klasių mokiniams atsirasiančios galimybės susipažinti su sportinių automobilių konstrukcija, svarbiausių agregatų veikimo principais ir greitį lenktynėse lemiančiomis technologijomis sulauks didžiulio mokinių dėmesio.

REKLAMA

 

REKLAMAAutobilis.lt
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų