Tarybų Sąjungos laikotarpiu Ukrainoje veikė „ZAZ“ markės gamykla pro kurios vartus kasdien išriedėdavo kompaktiški hečbekai su galinių varančiųjų ratų pavara. Vyresnio amžiaus automanai turėtų prisiminti kaip mūsų šalies gatvėmis riedėdavo „ZAZ 968“ arba „ZAZ 965“.
Septinto dešimtmečio pradžioje prasidėjusi „ZAZ 965“ modelio gamyba privertė Ukrainoje esančią gamyklą veikti pilnu pajėgumu, tačiau „ZAZ“ markės inžinieriams to neužteko. Turėdami laisvą minutėlę, jie pradėjo darbuotis prie naujo „ZAZ“ modelio, kuris turėjo tapti ukrainietiška „Porsche 911“ ar „Volkswagen Karmann Ghia“ alternatyva.
Į dirbtuves atsivarę „ZAZ 965A“ važiuoklę, inžinieriai ant jos sumontavo iš stiklo pluošto pagamintą kėbulą, kuris buvo 3,7 metro ilgio ir vos 1,1 metro aukščio. Semdamiesi įkvėpimo iš vakarietiškų modelių, naujasis „ZAZ“ kūrinys buvo konstruojamas pagal klasikinę 2+2 tipo formulę. Tai reiškia, jog tiek priekyje, tiek gale turėjo tilpti du suaugę žmonės.
Kadangi automobilio kėbulas buvo pagamintas iš stiklo pluošto, inžinieriams pavyko „ZAZ 900 Sport“ svorį išlaikyti ties 500 kilogramų padala. Atsižvelgę į mažą automobilio svorį, inžinieriai neieškojo naujų, brangių jėgos agregatų, kurie galėtų sukti galinius „ZAZ“ modelio ratus.
Į automobilį buvo sumontuotas 0,9 litro darbinio tūrio, 27 arklio galias išvystęs jėgos agregatas, kuris leisdavo šiam ukrainietiškam kupė pasiekti 100 - 110 km/val. maksimalų greitį.
Sukūrę penkis prototipus, „ZAZ“ markės vadovai iškeliavo į Maskvą, kurioje aukšto rango pareigūnai turėjo suteikti leidimą „ZAZ 900 Sport“ pasiekti serijinę gamybą. Deja, apžiūrėję visus prototipus, Tarybų Sąjungos valdžia nusprendė nesuteikti šiam projektui tolimesnio finansavimo.