• tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

REKLAMA
Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Kiekviena automobilių gamintoja savo dirbtuvėse turi niekur nematytų prototipų, serijinės gamybos nepasiekusių projektų, kurie dėl tam tikrų priežasčių nesugebėdavo įtikinti projekto vadovų ar markės vairą savo rankose laikusių specialistų. 
Šį kartą papasakosime apie automobilį, kuris gimė ne Vokietijoje, ne Prancūzijoje, ne Ispanijoje ir ne Jungtinėse Valstijose. Šį kartą papasakosime apie automobilį, kuris gimė Ukrainoje, šalyje, kuri yra netolima mūsų kaimynė.
Ukraina yra didžiulė šalis, turinti pakankamai didžiulė ir išvystytą pramonę, tačiau automobilių pramonė nėra stiprioji Ukrainos pusė. Šalyje veikia keletas automobilių gamyklų, kuriose surenkami vietinei rinkai skirtų vakarietiškų arba rytietiškų markių modeliai.

Kiekviena automobilių gamintoja savo dirbtuvėse turi niekur nematytų prototipų, serijinės gamybos nepasiekusių projektų, kurie dėl tam tikrų priežasčių nesugebėdavo įtikinti projekto vadovų ar markės vairą savo rankose laikusių specialistų. 
Šį kartą papasakosime apie automobilį, kuris gimė ne Vokietijoje, ne Prancūzijoje, ne Ispanijoje ir ne Jungtinėse Valstijose. Šį kartą papasakosime apie automobilį, kuris gimė Ukrainoje, šalyje, kuri yra netolima mūsų kaimynė.
Ukraina yra didžiulė šalis, turinti pakankamai didžiulė ir išvystytą pramonę, tačiau automobilių pramonė nėra stiprioji Ukrainos pusė. Šalyje veikia keletas automobilių gamyklų, kuriose surenkami vietinei rinkai skirtų vakarietiškų arba rytietiškų markių modeliai.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

2


Tarybų Sąjungos laikotarpiu Ukrainoje veikė „ZAZ“ markės gamykla pro kurios vartus kasdien išriedėdavo kompaktiški hečbekai su galinių varančiųjų ratų pavara. Vyresnio amžiaus automanai turėtų prisiminti kaip mūsų šalies gatvėmis riedėdavo „ZAZ 968“ arba „ZAZ 965“.
Septinto dešimtmečio pradžioje prasidėjusi „ZAZ 965“ modelio gamyba privertė Ukrainoje esančią gamyklą veikti pilnu pajėgumu, tačiau „ZAZ“ markės inžinieriams to neužteko. Turėdami laisvą minutėlę, jie pradėjo darbuotis prie naujo „ZAZ“ modelio, kuris turėjo tapti ukrainietiška „Porsche 911“ ar „Volkswagen Karmann Ghia“ alternatyva.

REKLAMA

1


Į dirbtuves atsivarę „ZAZ 965A“ važiuoklę, inžinieriai ant jos sumontavo iš stiklo pluošto pagamintą kėbulą, kuris buvo 3,7 metro ilgio ir vos 1,1 metro aukščio. Semdamiesi įkvėpimo iš vakarietiškų modelių, naujasis „ZAZ“ kūrinys buvo konstruojamas pagal klasikinę 2+2 tipo formulę. Tai reiškia, jog tiek priekyje, tiek gale turėjo tilpti du suaugę žmonės.
Kadangi automobilio kėbulas buvo pagamintas iš stiklo pluošto, inžinieriams pavyko „ZAZ 900 Sport“ svorį išlaikyti ties 500 kilogramų padala. Atsižvelgę į mažą automobilio svorį, inžinieriai neieškojo naujų, brangių jėgos agregatų, kurie galėtų sukti galinius „ZAZ“ modelio ratus.
Į automobilį buvo sumontuotas 0,9 litro darbinio tūrio, 27 arklio galias išvystęs jėgos agregatas, kuris leisdavo šiam ukrainietiškam kupė pasiekti 100 - 110 km/val. maksimalų greitį.
Sukūrę penkis prototipus, „ZAZ“ markės vadovai iškeliavo į Maskvą, kurioje aukšto rango pareigūnai turėjo suteikti leidimą „ZAZ 900 Sport“ pasiekti serijinę gamybą. Deja, apžiūrėję visus prototipus, Tarybų Sąjungos valdžia nusprendė nesuteikti šiam projektui tolimesnio finansavimo.

REKLAMAAutobilis.lt
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų