• tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

REKLAMA
Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS


Aivaras Grigelevičius / 

Daugelį metų mūsų visų automobilius į priekį varė benzininis arba dyzelinis variklis. Šių dviejų kuro rūšių varomi vidaus degimo varikliai padėjo ištobulinti vieną geriausių žmogaus kūrinių - automobilį. Per daugiau kaip 100 automobilio gyvavimo metų, šis unikalus kūrinys tapo neatsiejama mūsų gyvenimo dalimi. Tai - transporto priemonė, tai - gyvenimo būdas, tai - daiktas praturtinantis mūsų gyvenimą.
Faktų_lentelė
Daugeliui aplinkosaugininkų automobilis yra tik dėžutė su ratais, kuri tik teršia gamtą. Tačiau jeigu savo kraujyje turite bent kruopelytę automaniškumo, jūs žinosite kiek daug skirtingų automobilių šiais laikais gaminama. Nebūtina norėti naujo automobilio, užtenka atsidaryti naudotų automobilių portalą ir pamatyti kiek daug pasirinkimų turime.
Maždaug kas dešimt metų automobilių gamintojai pasirenka naują kryptį, kuria norima dirbti, tobulėti, vystyti technologijas. 1980-1990-ųjų metų laikotarpiu labai daug dėmesio buvo skiriamas ekonomiškiems dyzeliniams varikliams, 1990 - 2000-ųjų metų laikotarpiu visi gamintojai investavo milžiniškas sumas pinigų į automobilių saugumą, 2000-2010-ųjų metų laikotarpiu automobilius okupavo technologijos be kurių šiandien sunkiai išsiverstume. Tuo tarpu prieš penkerius metus prasidėjęs naujas dešimtmetis buvo skirtas benzinui ir dyzeliui alternatyvioms jėgainėms, kurių pagalba pavyktų sumažinti gamtos taršą ir priklausomybę nuo naftos.


Aivaras Grigelevičius / 

Daugelį metų mūsų visų automobilius į priekį varė benzininis arba dyzelinis variklis. Šių dviejų kuro rūšių varomi vidaus degimo varikliai padėjo ištobulinti vieną geriausių žmogaus kūrinių - automobilį. Per daugiau kaip 100 automobilio gyvavimo metų, šis unikalus kūrinys tapo neatsiejama mūsų gyvenimo dalimi. Tai - transporto priemonė, tai - gyvenimo būdas, tai - daiktas praturtinantis mūsų gyvenimą.
Faktų_lentelė
Daugeliui aplinkosaugininkų automobilis yra tik dėžutė su ratais, kuri tik teršia gamtą. Tačiau jeigu savo kraujyje turite bent kruopelytę automaniškumo, jūs žinosite kiek daug skirtingų automobilių šiais laikais gaminama. Nebūtina norėti naujo automobilio, užtenka atsidaryti naudotų automobilių portalą ir pamatyti kiek daug pasirinkimų turime.
Maždaug kas dešimt metų automobilių gamintojai pasirenka naują kryptį, kuria norima dirbti, tobulėti, vystyti technologijas. 1980-1990-ųjų metų laikotarpiu labai daug dėmesio buvo skiriamas ekonomiškiems dyzeliniams varikliams, 1990 - 2000-ųjų metų laikotarpiu visi gamintojai investavo milžiniškas sumas pinigų į automobilių saugumą, 2000-2010-ųjų metų laikotarpiu automobilius okupavo technologijos be kurių šiandien sunkiai išsiverstume. Tuo tarpu prieš penkerius metus prasidėjęs naujas dešimtmetis buvo skirtas benzinui ir dyzeliui alternatyvioms jėgainėms, kurių pagalba pavyktų sumažinti gamtos taršą ir priklausomybę nuo naftos.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

SAMSUNG CSC


Pirmieji 
Japonijos automobilių koncernas „Toyota“ ne veltui daugelį metų yra didžiausias gamintojas visame pasaulyje. Nepaisant įvairiausių krizių, nuopolių ir pakylimų, atskirą miestelį Japonijoje turintis koncernas išlieka numeris vienas. Tačiau išlaikyti lyderio poziciją šiam koncernui padėjo ne gausus kiekis masiškai gaminamų automobilių, bet įvairiausių technologijų kūrimas ir pritaikymas masinei gamybai.
Vienas svarbiausių „Toyota“ koncerno vadovų žingsnis buvo padarytas prieš maždaug 20 metų. 1995 metais, po ilgų metų praleistų laboratorijose ir bandymų poligonuose, „Toyota“ pristatė hibridinio automobilio koncepciją, kuri vos po dviejų metų pateko į serijinę gamybą. Palaipsniui hibridinės jėgainės išplito ir kituose „Toyota“ bei „Lexus“ modeliuose. Hibridinė jėgainė labai greitai tapo „Lexus“ markės vizitine kortele, tačiau tuo stebėtis nereikėtų.

REKLAMA

Toyota Auris


Modernizacija 
2015 metai „Toyota“ kompanijai buvo labai svarbūs. Šiemet Europoje japoniškų automobilių gamintojas pristatė ne vieną atnaujintą modelį, kurių pagalba „Toyota“ markei turėtų pavykti sustiprinti pozicijas senajame žemyne. Viena svarbiausių „Toyota“ naujienų šiemet - atnaujinta „Toyota Auris“ modelių gama.
Pirmą kartą antros kartos „Toyota Auris“ buvo pristatytas 2012 metais. Šio automobilio debiutą puikiai prisimename net ir šiandien, nes būtent su 2012 metais pasirodžiusiu modeliu išvykome į Ženevos automobilių parodą. Praėjus trejiems metams nuo antrosios kartos „Auris“ debiuto, japoniškų automobilių gamintojas pristatė atnaujintą, modernizuotą „Auris“ modelių šeimą.

REKLAMA
REKLAMA

SAMSUNG CSC


Įprastai, feisliftu vadinami modeliai mažai kuo skiriasi nuo tų, kurie buvo pristatyti prieš keletą metų. Tačiau „Toyota“ inžinieriai šį kartą pranoko net patys save. Atnaujintame modelyje buvo atlikta žymiai daugiau pakeitimų negu esame pratę matyti įprastai.
Pažvelgus į automobilio eksterjerą - išvystumėte naujo dizaino priekinius ir galinius žibintus, radiatoriaus groteles. Priekinis buferis gavo didesnes oro paėmimo angas. Kuklūs, tačiau bendrą automobilio išvaizdą pagyvinantys pakeitimai yra džiuginantys.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

SAMSUNG CSC


Patys didžiausi ir maloniausi pakeitimai buvo atlikti automobilio viduje. Jeigu turėjote galimybę pačiupinėti ir pavairuoti 2012 - 2014 metais gamintą modelį, įlipę į atnaujintą „Auris“, iš pirmo žvilgsnio, didelių pakeitimų neišvysite. Vis dėlto, atsisėdus į vairuotojo vietą ir uždarius dureles, akys užklius už naujos centrinės konsolės su lietimui jautriu ekranu, kokybiškesnių apdailos medžiagų, naujos formos, prie rankos geriau „limpančio“ vairaračio. Net ir surinkimo kokybė mūsų bandytame modelyje buvo kur kas geresnė.
Vis dėlto, devintą dešimtmetį primenantis skaitmeninis laikrodis niekur nepradingo, tačiau galbūt „Toyota“ dizaineriai nori, jog tai būtų vizitinė japoniškų automobilių kortelė.

REKLAMA

SAMSUNG CSC


Mažiau triukšmo, mažiau kuro
„Toyota“ inžinierių hibridinei jėgainei daug dėmesio skirti nereikėtų. Ją sudaro tradicinis benzininis ir elektros motorai, kurie suka priekinius ratus. Bendras šios hibridinės jėgainės pajėgumas siekia 136 arklio galias esant 5200 aps/min. ir 142 Nm sukimo momentą esant 4000 aps/min. Nors hibridinės jėgainės raumenų galia nepasikeitė, tačiau patirtis vairuojant atnaujintą „Auris“ hibridą pasikeitė. Ir netgi labai.
Pirmiausia reikėtų paminėti faktą, jog „Toyota“ išsprendė didžiausią „Auris“ hečbeko trūkumą - prastą garso izoliaciją. Senesniame modelyje garso izoliacijos trūkumas pasireikšdavo stipriau paspaudus akceleratoriaus pedalą arba išvažiavus į užmiestį bei pasiekus 90, 110 ar 130 km/val. greitį. Važiuoti automobiliu tiesiog nebuvo labai malonu.

REKLAMA

SAMSUNG CSC


Atnaujintas modelis bet kokioje situacijoje keleivius nuo pašalinio garso apsaugo žymiai geriau. Kadangi „Auris“ nėra vienas iš tų, su kuriuo norėtųsi konkretų kelio ruožą įveikti kuo greičiau, pagerėjusi garso izoliacija leidžia atsipalaiduoti ir tiesiog mėgautis kelione.
Atpalaiduojantį vairavimo būdą automobilis labiausiai stengiasi propaguoti mieste. Būtent tada geriausiai ir efektyviausiai veikia hibridinė jėgainė. Važiuojant mažesniais greičiais, kiekvieną kilometrą galima įveikti naudojant tik elektrinio motoro ir automobilyje esančių baterijų energiją. Tokiu būdu kuro sąnaudas ir išlaidas benzinui sumažinate iki minimumo.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

SAMSUNG CSC


Vis dėlto, hibridinė jėgainė turi vieną trūkumą - nepastovumą. Jeigu važinėjate tik mieste ir pakankamai trumpus atstumus, pasinaudoti automobilyje esančių akumuliatorių energija galima tik labai retai. Jeigu vieną kelio ruožą pravažiuosite naudodami tik elektros energiją, tai apsisukę ir bandydami tą patį kelio ruožą įveikti nenaudodami nė lašelio benzino - jums nepavyks. Akumuliatoriuose esanti energija labai greitai išsenka, o ją pakrauti važinėjant tik labai trumpais atstumais nepavyks.
Tai puikiai atsispindi vidutinėse kuro sąnaudose. Nenaudojant benzininio variklio mums pavyko nuvažiuoti keturis kilometrus. Borto kompiuteryje iškart pradėjo žibėti stebuklingos 1 litro 100 kilometrų sąnaudos. Apsukę ratuką, tą patį kelio ruožą važiavome su išsikrovusiomis baterijomis ir naudojome tik benzininį variklį. Borto kompiuteryje iškart skaičiai iškart pasikeitė. Mūsų vidutinės kuro sąnaudos pakilo iki 7.2 litro. Tačiau dėl to nereikėtų kaltinti automobilio.
Hibridinę jėgainę turintis „Auris“ prie jūsų neprisitaikys. Jūs privalote prisitaikyti prie jo. Perpratus hibridinės jėgainės veikimo subtilybes ir pradėjus planuotis maršrutą, vidutinės kuro sąnaudos (mieste) gali labai greitai nukristi iki vos 4 litrų 100 kilometrų. Visgi, jeigu „Auris Hybrid“ naudosite kaip tradicinį automobilį, vidutinės kuro sąnaudos sieks maždaug 7 litrus 100 kilometrų.

REKLAMA

SAMSUNG CSC


Visada komfortiškas, visada ramus
Vairuojant „Toyota Auris“ supranti, kodėl žmonės renkasi būtent šį, o ne kurį nors kitą automobilį pagamintą Europoje, kuris ne tik atrodo patraukliau, bet ir pasižymi geresnėmis manieromis kelyje.
Išlipus iš „Toyota Auris“ norisi pasakyti, jog tai klasikinė „Toyota“. Komfortiška, patogi, daugybės emocijų nekelianti mašina, tačiau ko dar paprasti vartotojai gali reikalauti iš automobilio, jeigu ne šių savybių?

REKLAMA

SAMSUNG CSC


„Toyota“ puikiai išstudijavo tradicinių vartotojų poreikius ir sukūrė automobilį, kuris sportiškumu net nekvepia. Mums asmeniškai, automobilio elgesys kelyje asocijuojasi su saugumu, stabilumu ir nuoboduliu. Tačiau dabar mes dar kartą norime pakartoti klausimą - „Ko dar paprasti vartotojai gali reikalauti iš automobilio“?
Kas be ko, jeigu automobilis jums nėra tik transporto priemonė, hibridine jėgaine aprūpintas „Toyota Auris“ tikrai nepateks į svajonių automobilių sąrašą, tačiau jis juo ir nesistengia būti.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

SAMSUNG CSC


Nuolatos kamuojantis klausimas
Kiekvieną kartą, kai išbandome automobilį su hibridine jėgaine, užduodame sau klausimą - Ar verta pirkti automobilį su hibridine jėgaine ir ar verta iškeisti automobilį, kuris turi variklį varomą tik benzinu arba dyzelinu? Jeigu savo garažą norėtume papildyti aukščiausios komplektacijos „Toyota Auris“ su hibridine jėgaine, mes turėtume savo piniginę paploninti 24 920 eurų.
24 tūkst. eurų už kompaktišką hečbeką su vos 136 arklio galių išvystančia jėgaine yra pakankamai daug. Už tą pačią sumą galima įsigyti aukščiausios komplektacijos „Auris“ su dyzeliniu motoru arba bet kurį nors kitą konkurentą. Pridėjus šiek tiek daugiau nei 1000 eurų galima įsigyti „Seat Leon FR“ su 184 arklio galias išvystančiu dyzeliniu motoru. Tad jeigu ant jūsų stalo guli „Toyota Auris Hybrid“ ir „Seat Leon FR TDI“ brošiūros, logiškai mąstant, reikėtų rinktis „Leon“ ar ne?

REKLAMA

SAMSUNG CSC


Reikėtų paminėti, jog prižiūrėti ir aptarnauti „Auris Hybrid“ bus kur kas pigiau. Pasak „Toyota“ kompanijos atstovų, hibridinę jėgainę turinčio modelio eksploatacijos kaštai yra net 25% mažesni už automobilių, kurie turi dyzelinį motorą.
Visgi, galutinį žodį reikėtų tarti išbandžius tiek vieną, tiek kitą automobilį ir suprasti, ko trokšta jūsų širdis. Atnaujintas „Toyota Auris“ pagaliau tapo tuo automobiliu, kuriuo ir turėjo būti pačioje pradžioje.
Tylus, komfortiškas, patogus, kantrus, praktiškas ir pakankamai erdvus. O išmokus naudotis hibridinės jėgainės teikiamais privalumais - ekonomiškas. Tačiau ar to šiais laikais užtenka?
verdiktas3 pliusai ir minusai

REKLAMAAutobilis.lt
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų