„Jokios kompensacijos nebus išmokėtos, kol kiekvienas prašymas nebus individualiai ištirtas ir patvirtintas“, – rašoma C. Freeland pranešime.
Ministrė taip pat nurodė transporto departamentui peržiūrėti būsimų „iZEV“ programų reikalavimus, kad „Tesla“ automobiliai nebūtų įtraukiami į subsidijų programą iki tol, kol Jungtinės Valstijos neatšauks muitų, nutaikytų prieš Kanadą.
Muitų karas tarp JAV ir Kanados
JAV prezidentas Donaldas Trumpas įvedė naujus tarifus daugumai importuojamų prekių iš Kanados ir Meksikos. Didžioji dalis šių mokesčių įsigalios balandžio pradžioje, tačiau D. Trumpas nurodė, kad ne visi griežčiausi tarifai bus taikomi nuo balandžio 2 d.
Dėl šių prekybinių ginčų Kanados vyriausybė jau sustabdė subsidijų mokėjimą „Tesla“ elektromobilių pirkėjams, kurių bendra suma siekia 43 milijonus Kanados dolerių (30,11 mln. JAV dolerių). Sprendimas įšaldyti išmokas buvo priimtas dar prieš Kanados premjerui Markui Carney paskelbiant apie visuotinius rinkimus, numatytus balandžio 28 d.

Subsidijų skandalas
Šį griežtą Kanados vyriausybės sprendimą taip pat paskatino „Toronto Star“ paskelbta naujiena, kurios epicentre atsidūrė „Tesla“. Elektromobilių gamintoja įtariama galimai manipuliavusi subsidijų sistema, siekdama gauti kuo didesnę paramą per patį trumpiausią laiką.
„Toronto Star“ pranešė, kad vos per 72 valandas net keturios „Tesla“ atstovybės pateikė paraiškas dėl 8 653 elektromobilių subsidijų.
Toks staigus paraiškų antplūdis galutinai išmušė iš vėžių paramos sistemą, o šimtai kitų automobilių atstovybių liko be galimybės gauti pirkėjams pažadėtas kompensacijas.
Nepriklausomos automobilių pardavimo atstovybės skaičiuoja milijoninius nuostolius. Jos iš savo kišenių išmokėjo apie 10 mln. Kanados dolerių, siekdamos kompensuoti pirkėjams žadėtas subsidijas.
Dabar Kanados Automobilių pardavėjų asociacijos (CADA) atstovas Huw Williams kelia klausimą dėl „Tesla“ veiksmų teisėtumo ir įtaria, kad bendrovė galėjo manipuliuoti sistema.
„Pardavėjai, veikdami sąžiningai, iš anksto išmokėjo pirkėjams pažadėtas subsidijas, pasitikėdami paramos programa, kuri visada buvo kompensuojama,“ – teigia H. Williamsas. – „Valstybė neturėtų versti jų dengti išlaidų iš savo kišenės.“
„Transport Canada“ taisyklės nurodo, kad paraiškos dėl subsidijų privalo būti pateiktos dar prieš elektromobilio perdavimą klientui. Tačiau šį kartą paaiškėjo, kad šių taisyklių nebuvo laikomasi. Kai kurios paraiškos galėjo būti pateiktos prieš pat subsidijų programos pabaigą.
Pareigūnai šią situaciją prilygino tikram „Black Friday“ išpardavimui. Staigus masinis paraiškų antplūdis per trumpą laiką išmušė sistemą iš vėžių, o nepriklausomi pardavėjai liko be galimybės susigrąžinti kompensacijas.