Būtent šis „Maserati“ – „5000 GT“, buvo sukurtas pagal specialų užsakymą. Oficiali šio automobilio istorija prasideda nuo Mohamado Rezos Pahlavio – Irano šacho, kuris nuolatos žavėjosi vakarų kultūra ir visuomet stengėsi į Įraną įpūsti daugiau vakarietiškos kultūros. Jis taip pat buvo žinomas ir dėl to, jog neracionaliai švaistė šalies biudžetą. „Maserati 5000 GT“ buvo vienas iš tų švaistūniško gyvenimo objektų.
Šeštojo dešimtmečio pradžioje Irano šachas kreipėsi į „Maserati“ su prašymu pagaminti unikalų automobilį, kuris turėtų itin pajėgų 5 litrų, 8 cilindrų benzininį variklį. Variklį, kuris anuomet buvo montuojamas tik į „Maserati 450S“ lenktyninį bolidą.
„Maserati“ vadovai nenorėdami atbaidyti itin turtingo kliento – sutiko. Ši užduotis buvo patikėta tuometiniam „Maserati“ vyriausiajam inžinieriui Giulio Alfieri, kuris savo komanda pasiėmė „Maserati 3500 GT“ važiuoklę ir ją pagardino „Maserati 450 S“ komponentais.
Iš pradžių „Maserati“ planavo pagaminti tik vieną „5000 GT“ modelio egzempliorių, tačiau kai gamintojas šį unikalų projektą pristatė Turino automobilių parodoje, 1959 metais, jie labai greitai suprato, jog norinčių įsigyti šią mašiną yra gerokai daugiau.
Netrukus „Maserati“ specialistai pakoregavo pakabos nustatymus, pagerino garso izoliaciją bei atliko reikalingus patobulinimus, kurie leistų „5000 GT“ naudoti kiekvieną mielą dieną. Ir galiausiai, italai užsiprašė dvigubai didesnės kainos negu už analogišką „Maserati 3500 GT“.
Net ir sunkiai suvokiama automobilio kaina neatbaidė itin pasiturinčių entuziastų, tarp kurių buvo Italijos magnatas – Gianni Agnelli ar Jungtinėse Valstijose gerai žinomas atletas ir verslininkas – Briggsas Cunninghamas. Apskritai „Maserati“ pagamino 34 „5000 GT“ modelio vienetų.
Tuo tarpu štai šis gražuolis įdomus ir dėl dar vienos priežasties. Matote, didžioji dalis „5000 GT“ egzempliorių buvo pagaminti „Carrozzeria Touring Superlegger“ dirbtuvėse. Trys buvo sukurti Pietro Frua, du „Carrozzeria Monterosa“ ir po vieną „Pininfarina“, „Bertone“ bei „Ghia“ dirbtuvėse.
Tuo tarpu štai šis, devintuoju numeriu pažymėtas „5000 GT“ buvo sukurtas „Ghia“ dirbtuvėse. Būtent „Ghia“ dirbtuvėse sukurtas modelis pasižymėjo kitokia išvaizda bei turėjo išskirtinai šiam modeliui būdingus dizaino elementus, ir tai – vienintelis pasaulyje egzistuojantis „Maserati 5000 GT“ egzempliorius, pagamintas „Ghia“ dirbtuvėse. Daugiau tokių tiesiog nėra.
Šis vienetinis „Maserati“ priklausė keliems skirtingiems kolekcionieriams. Vis dėlto, ilgainiui jis pateko į Saudo Arabijoje gyvenančio entuziasto rankas, kuriose jis išbuvo iki pat vyro mirties.
Liūdniausia yra tai, jog Saudo Arabijoje jis daugiau laiko prastovėjo negu važinėjo bendro naudojimo keliais. Iš tiesų, keletą dešimtmečių jis stovėjo lauke, nejudinamas ir neprižiūrimas. Situacija pasikeitė tik, kai automobilį įsigijęs vyras mirė, o jo giminaičiai susirūpinę automobilio būkle įstūmė jį į garažą, o dabar – siūlo jį įsigyti.
Tai yra viena iš priežasčių, kodėl dabar aukcione parduodamas „Maserati 5000 GT“ už įspūdingą sumą šlamančių. Aukciono organizatoriai tikisi, jog jiems pavyks jį parduoti už 500 000 - 700 000 dolerių sumą.