2 ) Lincoln MK VII
- Variklio galia – 116 AG
- Variklio kodas – M21D24
Devinto dešimtmečio pradžioje amerikietiškų automobilių gamintojai ne savo noru gavo milžinišką šalto dušo dozę. Sparčiai išaugusios degalų kainos paskatino vartotojus atsisukti į ekonomiškesnius, efektyvesnius motorus turinčias transporto priemones. O tai buvo didžiulė problema vietiniams gamintojams, kurie daugelį metų jojo ant milžiniško darbinio tūrio 8 cilindrų variklių.
Ilgametė „Ford“ koncerno šeimos dalimi buvęs „Lincoln“, nelabai malonią situaciją nusprendė ištaisyti į pagalbą pasitelkę „BMW“ kompanijoje dirbusius kolegas.
„Lincoln“ ant pietų stalo padėjo bendradarbiavimo sutartį, kurioje „BMW“ įsipareigotų „Lincoln“ markei tiekti dyzelinį variklį, kurį vokiečiai tuomet montavo į „524td“ modelį.
„BMW“ neatsisakė papildomų pajamų, o „Lincoln“ gavo vieną geresnių to meto dyzelinių variklių.
3 ) Bertone Freeclimber
- Variklio galia – 131 AG
- Variklio kodas – M20B27
„Bertone“ buvo ne tik visame pasaulyje gerbiama dizaino studija. „Bertone“ taip pat buvo pilnavertis automobilių gamintojas, kuris tam tikru metu gamindavo jų filosofiją ir reikalavimus patenkinančius modelius. Vienas iš jų – štai šis dailus visureigis.
Tai – kelių skirtingų modelių kratinys. Pavyzdžiui, rėminė konstrukcija buvo pasiskolinta iš „Daihatsu Rocky“, o variklių gamą sudarė trys skirtingi „BMW“ varikliai. Vienas iš jų – „M20B27“.
- Variklio galia – 136 AG
- Variklio kodas – M51D25M1
Visi puikiai žinome, jog 2002 metais pasirodžiusi „Range Rover“ modelio karta buvo sukurta vadovaujant „BMW“ kompanijos specialistams. „L332“ kartos modelis turėjo „BMW“ 8 cilindrų benzininį, 6 cilindrų dyzelinį variklius, „E39“ kartos 5 serijos „BMW“ elektrinę sistemą. Vis dėlto, „L322“ nebuvo pirmasis „Range Rover“, kuris turėjo „BMW“ agregatus.
1994 metais „Range Rover“ net po 25 metus trukusios gamybos pristatė antros kartos „Range Rover“, kuris sugebėjo patobulėti visose įmanomose srityse.
Variklių gamoje galėjome surasti legendinį „Rover V8“ motorą bei kukliai atrodžiusį 2,5 litro dyzelinį agregatą, kuris mažai kuo skyrėsi nuo to, kurį galėjome surasti „BMW 525tds“.
5 ) Opel Omega DTi
- Variklio galia – 150 AG
- Variklio kodas – M57D25
Tai greičiausiai buvo vienas labiausiai nuvertintų automobilių per visą „Opel“ istoriją.
Talpus, patogus, komfortiškas, pigiai eksploatuojamas ir turėdamas 150 arklio galių išvystantį variklį – pakankamai dinamiškas bei ekonomiškas. Be to, patogų fotelį į bagažinę galėjusi priimti „Omega“ turėjo galinius varančiuosius ratus!
Ko daugiau buvo galima norėti?
- Variklio galia – 193 AG
- Variklio kodas – M52B28
„Land Rover“ buvo vienas didžiausių „BMW“ kompanijos klientų, bet ar tuo reikėtų stebėtis? Skirtingi „BMW“ motorai buvo montuojami į „Freelander“, „Range Rover“ bei „Defender“ modelius.
Nuo 1997 iki 2001 metų „Land Rover Defender“ buvo komplektuojamas su varikliu, kuriuo tuo metu galėjo džiaugtis „328i“, „528i“, „728i“ ir „Z3“ vairuotojai.
6 cilindrų variklis išvystė 193 arklio galias ir 280 Nm sukimo momentą. Kone idealus agregatas tokiam lengvam visureigiui.
Jeigu dabar galvojote – „Kodėl aš niekada nemačiau šios versijos?“ Atsakymas į šį klausimą yra labai paprastas. „Defender“ su šiuo varikliu buvo parduodamas tik Pietų Afrikos respublikoje.
7 ) Rayton-Fissore Magnum
- Variklio galia – 211 AG
- Variklio kodas – M30B35
Kad ir kaip baisiai atrodo šis visureigis, dėl tam tikrų priežasčių jis buvo labai įdomus eksponatas.
Automobilio dizainą kūrė garsusis Tomas Tjaarda, važiuoklė buvo pasiskolinta iš „Iveca“ atsarginių detalių sandėlio. Priklausomai nuo Jūsų poreikių, automobilis galėjo būti komplektuojamas su „VM Motor“ 6 cilindrų dyzeliu (šią versiją mėgo Italijos policija) arba su fantastišku „Busso V6“ ar amerikietišku V8.
Po pirmojo atnaujinimo variklių gamoje atsirado dar viena opcija – „BMW“ 3,5 litro motoras.
8 ) De La Chapelle Atalante 57S
- Variklio galia – 231 AG
- Variklio kodas – M54B30
Klasikinių automobilių gerbėjai pažvelgę į šį modelį turėtų surasti ne vieną bendrą bruožą su „Bugatti Type 57“. Ar tai tik sutapimas? Tikrai ne, nes „De La Chapelle Atalante 57S“ projekto autoriai turėjo tik vieną tikslą – sukurti nepriekaištingą „Bugatti Type 57“ repliką.
Savadarbio automobilio autoriai norėdami „De La Chapelle Atalante 57S“ suteikti pagirtinas dinamines savybes, kurio neverstų vairuotojų nuobodžiauti, į variklio skyrių montavo skirtingo galingumo „BMW“ variklius.
9 ) CMC E7 Police Interceptor
- Variklio galia – 300 AG
Ambicingas „Carbon Motors“ kompanijos bandymas sukurti policijos reikmėms skirtą automobilį baigėsi...fiasko.
Tuometiniai projekto autoriai tikėjosi, jog senutėlių, morališkai pasenusių „Ford Crown Victoria“ atsikratyti siekiantys policijos departamentai susidomės štai šiuo, aštrių formų sedanu. Deja.
Galinius automobilio ratus suko galingas ir efektyvus „BMW“ dyzelinis variklis, kuris, kūrėjų teigimu, galėjo pasiūlyti užtikrintą dinamiką bei galimybę su vienu degalų baku nuvažiuoti maždaug 800 kilometrų.
Nepaisant patrauklios kainos bei įdomių techninių sprendimų, policijos automobiliams skirtą konkursą laimėjo „Ford“.
10 ) Hartge F1
- Variklio galia – 330 AG
- Variklio kodas – M88/3
„BMW“ variklis „Mercedes Benz“ automobilyje? Ar Jūs juokaujate? Tai bus vienas iš tų projektų, kuris gali sukelti didžiulį tam tikrų entuziastų pyktį.
Šį projektą reikėtų priskirti prie eksperimentinių ir netradicinių, nes „Hartge“ daugelį metų buvo ištikima „BMW“ partnerė, kuri vieną dieną nusprendė padaryti išimtį ir „BMW“ motorą sumontuoti į populiarųjį „W124“.
Galutinis rezultatas – įdomus. Priekyje tūnojo 3,5 litro darbinio tūrio, 6 cilindrų variklis, kuris buvo montuojamas į „M1“ bei „M5“ modelius.
11 ) MINI ALL4 X-Raid
- Variklio galia – 340 AG
- Variklio kodas – M57D30TU2
Tai vienintelis „Mini“ markės automobilis, kuris turėjo 6 cilindrų dyzelinį variklį su dvejomis turbinomis. Puikus pasirinkimas, ypač atsižvelgiant į šio bolido paskirtį.
Tik pabandykite įsivaizduoti tokį ne visai mažą „Mini“ modelį, kuris būtų skirtas bendro naudojimo keliams ir turėtų tokį patį variklį. Fantastika!
12 ) Bentley Arnage Green Label
- Variklio galia – 354 AG
- Variklio kodas – M62B44
Vienu metu „Rolls-Royce“ ir „Bentley“ buvo kaip vienas kūnas, iki akimirkos, kai „Rolls-Royce“ nusprendė įsigyti „BMW“, o Bentley“ – „Volkswagen Group“ koncernas.
Štai šis elegantiškas sedanas iš „BMW“ specialistų rankų gavo visiems puikiai žinomą 4,4 litro darbinio tūrio, 8 cilindrų agregatą, kuris su kiekvienu akceleratoriaus paspaudimu į darbą pasitelkdavo dvejas turbinas.
13 ) Morgan Aero 8 Supersports
- Variklio galia – 367 AG
- Variklio kodas – N62B48
Automobilis – važinėjantis anekdotas, kurio gimimo istorija labiau primena tik filmuose matytas istorijas.
Le Mano 24 valandų lenktynių metu, tuometinis „Morgan“ vadovas, Charlesas Morganas, susitiko su keliais „BMW“ kompanijos atstovais išgerti... skanių gėrimų.
Smagiai vakarą leidę vyrai netikėtai pradėjo šnekėtis apie darbinius reikalus. Tuomet Charlesas Morganas juokaudamas paklausė – „Galbūt Jūs norėtumėte mums tiekti variklius?“ Sprendžiant iš modelių, kurie išriedėjo iš „Morgan“ gamyklos, vokiečiai su didžiuliu malonumu sutiko tiekti 8 cilindrų variklius sportiškų automobilių gamintojui iš D.Britanijos.
14 ) Wiesmann MF5
- Variklio galia – 555
- Variklio kodas – S63B44O0
„BMW X5 M“ ir „BMW X6 M“ yra greiti automobiliai. Būtų keista, jeigu būtų kitaip, nes juos į priekį varo itin pajėgūs 8 cilindrų motorai.
„Wiesmann“ konstruktoriai, panašu, išbandė anksčiau minėtus „SUV“ automobilius ir panoro tą patį variklį sumontuoti į 190 000 eurų įkainotą kupė.
„Wiesmann“ ir „BMW“ partnerystė prasidėjo gerokai anksčiau negu pasirodė „MF5“. Iš pradžių gamintojas naudojo „M54B30“ ir „BMW S54“ agregatus, kol galiausiai perėjo prie moderniausių kompanijos agregatų.
15 ) Ascari A10
- Variklio galia – 600 AG
- Variklio kodas – S62B50
„Ascari“ markės karjera prasidėjo bendro naudojimo keliuose, o ne kaip įprasta – lenktynių trasose. Iš pradžių gamintojas naudojosi „Chevrolet“ bei „Ford“ 8 cilindrų varikliais, nes jie buvo pigūs ir siūlė daugybę galimybių juos patobulinti.
„Ascari“ vadovams nusprendus tapti dar viena „Porsche“ bei „Ferrari“ alternatyva, gamintojas įsigijo „E39“ kartos „M5“ sedane naudotą 4,9 litro, 8 cilindrų variklį ir jį įgrūdo į štai šį ribotos laidos „A10“.
16 ) McLaren F1
- Variklio galia – 627 AG
- Variklio kodas – S70/2
Tai pati žinomiausia „BMW“ ir kito gamintojo kolaboracija. Ilgametis greičio rekordo savininkas, net ir dabar žavi aerodinamiškomis formomis bei netradiciniais inžineriniais sprendimais. Pavyzdžiui, automobilio gamyboje buvo panaudotas anglies pluoštas, titanas, auksas, magnis – medžiagos, kurios dešimto dešimtmečio pradžioje skambėjo ir atrodė egzotiškai.
17 ) Vermot Veritas RSIII
- Variklio galia – 647 AG
- Variklio kodas – S85B50L
Ekstravagantiškas, brangus ir tik 5 minutes šlovės gavęs gamintojas bandė automobilių entuziastų dėmesį patraukti futuristiškomis formomis bei garbingą titulą užsitarnavusiais varikliais.
„Veritas“ rodsteris buvo komplektuojamas su keliais skirtingais „BMW“ varikliais. Vienas iš jų – 4 litrų, 8 cilindrų, kuris atkeliavo iš „M3“. Vėliau automobilio kūrėjai bandė išspręsti dinamikos problemas ir „Veritas“ aprūpino „BMW M5“ V10 varikliu.