• tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

REKLAMA
Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Elektrifikacija tampa viena svarbiausių sunkiasvorių transporto priemonių ateities krypčių, tačiau lėtai plėtojama infrastruktūra riboja elektrinių sunkvežimių plėtrą. „Scania“ atsižvelgdama į susidariusią padėtį ryžosi pristatyti alternatyvų sprendimą, kuris turėtų tapti tarsi technologiniu kompromisu, padedančiu išspręsti riboto nuvažiuojamo atstumo problemą iki tol, kol sunkiasvorei technikai skirtos infrastruktūros plėtra įgaus pagreitį. 

Elektrifikacija tampa viena svarbiausių sunkiasvorių transporto priemonių ateities krypčių, tačiau lėtai plėtojama infrastruktūra riboja elektrinių sunkvežimių plėtrą. „Scania“ atsižvelgdama į susidariusią padėtį ryžosi pristatyti alternatyvų sprendimą, kuris turėtų tapti tarsi technologiniu kompromisu, padedančiu išspręsti riboto nuvažiuojamo atstumo problemą iki tol, kol sunkiasvorei technikai skirtos infrastruktūros plėtra įgaus pagreitį. 

REKLAMA

Švedijos gamintoja „Scania“ į elektrinių modelių gamos plėtrą investuoja jau keletą metų iš eilės. Be to, „Scania“ taip pat ruošiasi ženklioms investicijoms į vandeniliu varomas sunkiasvores transporto priemonėms. Tačiau naujausias bendrovės sprendimas patvirtina, kad pereinamasis laikotarpis link mažiau taršių transporto priemonių gali būti ilgesnis negu buvo tikėtasi iš pradžių. 

„Scania“ bendradarbiaudama su siuntų pervežimo gigante „DHL“, Vokietijoje pradėjo hibridinio sunkvežimio bandymus, kuriame 416 kWh talpos baterija veikia kartu su tradiciniu vidaus degimo varikliu. Vis dėlto, verta pažymėti, kad pastarasis šiame sunkvežimyje veikia generatorius. 

REKLAMA
REKLAMA

Tokio pobūdžio konstrukcija nėra išskirtinė. Dar 2013 metais panašų sprendimą BMW pasiūlė „i3“ elektromobilių pirkėjams. Dabar ši technologija sparčiai populiarėja Kinijoje, tačiau „Scania“ yra viena pirmųjų bendrovių pasaulyje, pritaikiusi šį metodą sunkiasvoriam transportui

REKLAMA

Šios sistemos veikimo esmė yra labai paprasta. Sunkvežimis didžiąją kelionės dalį įveikia naudodamas elektros energiją, o kai baterijos įkrovos nepakanka, generatorius užtikrina papildomą galią. „Scania“ skaičiavimais, ši technologija leidžia nuvažiuoti iki 800 km, beveik dvigubai daugiau nei įprasti elektriniai modeliai.

Kol kas, šis prototipas varomas benzinu, tačiau ateityje planuojama pereiti prie dyzelino ar HVO (hidrinio augalinio aliejaus). Sistemoje taip pat įdiegta programinė įranga, kuri galės optimizuoti vidaus degimo variklio naudojimą pagal reikalavimus, siekiant sumažinti anglies dvideginio emisijas.

Tačiau „Scania“ šiuo projektu siekia ne tik technologinės pažangos, bet ir politinio pripažinimo. „Sacnia“ vadovas Christianas Levinas pabrėžia, kad šis sprendimas yra pereinamojo laikotarpio technologija, galinti paspartinti sunkvežimių dekarbonizaciją dar prieš visišką perėjimą prie elektra varomų modelių. Jo teigimu, „tobulumo siekis neturėtų tapti gero sprendimo priešu“, todėl būtina ieškoti lankstesnių būdų mažinti transporto poveikį aplinkai.

REKLAMAAutobilis.lt
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų