• tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

REKLAMA
Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Elektromobiliai jau seniai nebėra skirti naudoti tik mieste arba jo prieigose. Vis daugiau naujų modelių siūlo vilkimo galią, prilygstančią benzininiams ar dyzeliniams automobiliams. Tačiau kurie elektromobiliai gali patempti daugiausiai?

Elektromobiliai jau seniai nebėra skirti naudoti tik mieste arba jo prieigose. Vis daugiau naujų modelių siūlo vilkimo galią, prilygstančią benzininiams ar dyzeliniams automobiliams. Tačiau kurie elektromobiliai gali patempti daugiausiai?

REKLAMA

Ankstyvaisiais elektromobilių raidos laikais retas modelis buvo pritaikytas vilkimui. Daugelis net neturėjo tam reikalingų techninių sprendimų. Tačiau laikai keičiasi. Gamintojai vis dažniau orientuojasi į platesnius vairuotojų poreikius, o kai kurie modeliai jau tampa patraukliu pasirinkimu net komercinėms reikmėms.

Skandinavijoje, kur elektromobiliai yra pakankamai populiarūs, vairuotojai juos vertina dėl didelio sukimo momento ir sklandžios traukos, suteikiančios stabilumą tempiant sunkias priekabas. 

Vis dėlto šis privalumas turi savo kainą – ženkliai išaugusias energijos sąnaudas. Juk prieš fiziką nepakovosi. Be to, ne visos įkrovimo stotelės pritaikytos ilgesniems sąstatams, todėl įkrovimas gali tapti nemaloniu iššūkiu tiek manevruojant, tiek ieškant tinkamos vietos.

REKLAMA
REKLAMA

Kurie elektromobiliai gali vilkti daugiausiai?

Šiuo metu didžiausią vilkimo galią tarp elektromobilių siūlo du modeliai – „BMW iX“ ir „Kia EV9“. Abu jie gali patempti iki 2,5 tonos sveriantį krovinį.

REKLAMA

Įdomu tai, kad Lietuvoje „BMW iX“ kainuoja mažiau – nuo 82 100 eurų, o „Kia EV9“ – nuo 89 990 eurų. Taip yra todėl, kad mūsų rinkoje siūlomas tik aukščiausios komplektacijos „EV9“ modelis.

Iš viso daugiau nei 2 tonas sveriančią priekabą gali vilkti 15 skirtingų elektromobilių. Pavyzdžiui, „Audi Q6 e-Tron“ pajėgus tempti iki 2 400 kg sveriančią priekabą.

Ne ką mažesnius „raumenis“ turi „Lotus Emeya“ ir „Tesla Model X“, galintys vilkti iki 2 250 kg.

REKLAMA
REKLAMA

Tuo tarpu „Porsche Macan“ ir „Nio ET7“ šiame sąraše atrodo kiek kukliau – jų maksimalus vilkimo pajėgumas siekia 2 tonas.

Elektromobiliai, kurių vilkimo galia siekia daugiau nei 2 tonas:

Ne visi elektromobiliai gali būti sunkiasvoriai

Nors ne visi elektromobiliai gali varžytis su „BMW iX“ ar „Kia EV9“ vilkimo galios srityje, daugelis jų vis tiek siūlo solidžias tempimo galimybes.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Didžiausia elektromobilių dalis patenka į 1 000–2 000 kg vilkimo galios kategoriją. Pavyzdžiui, „Mercedes-Benz EQE SUV“, „EQS SUV“ ir „Volvo EC40“ gali tempti iki 1 800 kg sveriančią priekabą.

Tuo tarpu vieni populiariausių elektromobilių Europoje, „Tesla Model Y“ ir „Hyundai IONIQ 5“, gali vilkti 1 600 kg svorį, suteikdami vairuotojams daugiau lankstumo.

REKLAMA

Elektromobiliai, kurių vilkimo galia siekia mažiau nei 2 tonas:

Elektromobiliai, kurių vilkimo galia siekia mažiau nei 1 toną:

Tai – trečioji elektromobilių kategorija, kurią sudaro kukliausiais parametrais pasižymintys modeliai. Daugiausia tai kompaktinės klasės automobiliai, tokie kaip „Fiat Grande Panda“ ar „Ford Puma“, tačiau čia galima rasti ir netikėtų išimčių.

Pavyzdžiui, net nuo 59 000 eurų kainuojantis „Lexus RX“ gali vilkti vos 750 kg sveriančią priekabą. Panašiai kuklius parametrus demonstruoja ir „BMW iX3“, kurio tempimo pajėgumas taip pat apsiriboja ties 750 kg.

REKLAMA

Elektromobiliai, kurių vilkimo galia siekia mažiau kaip 1 toną

Kokią priekabą galima tempti turinti B kategoriją?

B kategorijos vairuotojai gali vairuoti lengvuosius automobilius, kurių didžiausia leidžiama masė neviršija 3500 kg, o keleivių skaičius, neskaičiuojant vairuotojo, neviršija aštuonių.

Turint B kategoriją, leidžiama tempti priekabą, kurios bendroji masė su kroviniu neviršija 750 kg. Tikslios ribos ir leistini svoriai nurodyti transporto priemonės techniniame pažymėjime.

Norint vairuoti automobilį su sunkesne priekaba ar vilkti neriboto svorio krovinį, būtina įgyti BE kategoriją.

REKLAMAAutobilis.lt
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų