Iki šiol „Savi Ratai“ dalyviai daugiausia dėmesio skyrė savo lūkesčių ir idėjų suformavimui, o vėliau – jų derinimui su projekto specialistais. Iš pirmo žvilgsnio viskas atrodo paprasta, tačiau realybė pasirodė kur kas sudėtingesnė.
Kiekvieno dalyvio patirtis patvirtino, kad automobilio konversija į elektromobilį sukelia daugiau klausimų nei pateikia atsakymų. Techniniai iššūkiai, komponentų suderinamumas, optimalūs sprendimai – visa tai reikalauja ne tik kantrybės, bet ir lankstaus požiūrio į nestandartines situacijas.
Dilema dėl durelių
Automobilio durys – atrodytų, savaime suprantamas elementas, tačiau „Land Rover“ konversija į elektromobilį verčia permąstyti net ir iš pirmo žvilgsnio akivaizdžius sprendimus. Kokio tipo durelių norėtum? Klausimas, kuris šio projekto kontekste tampa kur kas svarbesnis, nei galėtų atrodyti iš pirmo žvilgsnio.
„Land Rover“ specialistai Rūtai Mur pateiks du skirtingus pasirinkimus, kurie nulems ne tik pačių durelių dydį, bet ir jų konstrukciją. Pirmasis variantas – tradicinės durys, turinčios nuleidžiamą langą ir galimybę naudotis centriniu užraktu. Tai praktiškas, patogus ir išbandytas sprendimas.
Antrasis pasirinkimas – kur kas netikėtesnis ir drąsesnis. Jis ne tik pakeistų automobilio išvaizdą, bet ir suteiktų naujų funkcionalumo aspektų. Ar Rūta Mur pasirinks standartinį sprendimą, ar ryšis kažkam originalesniam?
Meistrai parodė savo kolekciją
Andriaus Tapino projektą prižiūrintis automobilių kolekcionierius ir restauratorius Nerijus Keturakis šiuo metu turi progą skirti daugiau dėmesio savo asmeninei kolekcijai. Itališkam kabrioletui iškeliavus pas kolegas, kurie ruošia jį dažymui, Nerijus rado laiko praverti savo garažo duris ir pademonstruoti jo gėrybes.
O grožėtis tikrai yra kuo – nuo klasikinių „Saab“ modelių iki skoningai modifikuotų „Volvo“ ir kitų markių automobilių, kurie akimirksniu išsiskiria bendrame eismo sraute. Tačiau kiekvienas iš šių automobilių turi savo istoriją ir ypatingą reikšmę pačiam Nerijui.
Norbe nenori gaišti laiko įkrovimo stotelėje
Projekte „Savi Ratai“ vienu žingsniu nuo kolegų atsiliekantis Norbe priartėjo prie sprendimo, kuris gali nulemti tolimesnę projekto eigą. Jis turės nuspręsti kokios talpos bateriją montuoti į 3 serijos kabrioletą, kuris nebuvo sukurtas kaip elektromobilis.
Šiuolaikiniai BMW elektromobiliai, galintys nuvažiuoti daugiau nei 400 km vienu įkrovimu, paprastai turi bent 80 kWh talpos bateriją. Tačiau tokio akumuliatoriaus montavimas į jam nepritaikytą automobilį būtų ne tik sudėtingas, bet ir labai brangus sprendimas.
Dėl to projekto dalyviams talkinantys ekspertai rekomenduoja ieškoti optimalaus varianto, kuris užtikrintų gerą nuvažiuojamo atstumo ir kaštų balansą. Nors specialistų argumentai bus grįsti racionaliais skaičiavimais, Norbe taip pat turės priimti sprendimą, atsižvelgdamas į savo lūkesčius ir projekto tikslus. Tai – ne tik techninė, bet ir strateginė dilema, kuri gali turėti įtakos visam automobilio transformacijos procesui.
Naujas „Savi Ratai“ epizodas – kiekvieną sekmadienį, 18 val., tik per TV3!|