Tai pirmas kartas, kai „Renault“ komerciniai automobiliai bus sukurti ant vieningos, universaliai pritaikomos platformos, siekiant palengvinti jų modifikavimą pagal skirtingų verslo klientų poreikius.
Nors šis sprendimas atspindi platesnę automobilių pramonės tendenciją diegti standartizuotas modulių sistemas, tokios architektūros sėkmė daugiausia priklausys nuo praktinio universalumo ir ilgaamžiškumo, kurio tikisi komercinių automobilių naudotojai.
„Traffic“: pažįstamas veidas su naujais sprendimais
„Traffic“ modelis, pristatytas dar 1980 metais, per daugiau nei keturis dešimtmečius išlaikė stiprias pozicijas komercinių furgonų segmente – visame pasaulyje jų parduota daugiau nei 2,5 milijono vienetų.
Naujausia, ketvirtoji „Traffic“ karta, išlaiko įprastus proporcijų sprendimus, bet su tam tikrais modernizavimais.
Automobilio priekinė dalis buvo sutrumpinta, o ratų bazė – pailginta, siekiant padidinti vidaus erdvę ir pagerinti manevringumą.
Ratai išdėstyti kampuose, o tai leidžia sumažinti apsisukimo spindulį, prilygstantį lengvajam automobiliui.
„Goelette“: modelis, atgimstantis po daugiau nei pusšimčio metų
„Goelette“ pavadinimas komercinių automobilių istorijoje pirmą kartą pasirodė 1956 metais, kai „Renault“ pristatė šio tipo krovininį furgoną.
Originalus modelis buvo gaminamas dešimtmetį, o dabar „Renault“ nusprendė sugrąžinti šį vardą.
Atkurtas modelis siūlomas keliomis kėbulo versijomis – nuo standartinio rėmo su kabina iki savivarčio ar krovininio furgono.
Gamintojas akcentuoja šio modelio pritaikomumą įvairioms užduotims: važiuoklė suprojektuota taip, kad būtų galima nesudėtingai montuoti papildomą įrangą ar pertvarkyti kėbulą.
„Estafette“: bandymas atgaivinti praeities legendą
Trečiasis modelis – „Estafette“ – dar vienas bandymas sugrąžinti praeities vardą į šiuolaikinę rinką.
Originalus „Estafette“ buvo gaminamas nuo 1959 iki 1980 metų ir tapo vienu atpažįstamiausių „Renault“ furgonų. Naujoji versija, sukurta pagal „Renault Estafette Concept“ prototipą, yra kompaktiška (5,27 m ilgio ir 1,92 m pločio), tačiau su aukštu, beveik 2,6 metro siekiančiu stogu, leidžiančiu patogiai judėti salone.
Šis modelis orientuotas į miesto logistiką – stumdomos šoninės durys su paslėptu bėgeliu ir žemi įlipimo laipteliai palengvina kasdienį naudojimą.
Dizaino sprendimuose matomas aiškus siekis išlaikyti sąsajas su istoriniu modeliu, tačiau integruoti ir modernius akcentus, tokius kaip panoraminis priekinis stiklas ar LED šviesų juosta. Nepaisant to, išlieka klausimas, ar toks nostalgija paremtas dizainas atlieps šiuolaikinių verslo klientų poreikius.
Visi trys modeliai bus gaminami Sandouville gamykloje Prancūzijoje, o prekyboje turėtų pasirodyti nuo 2026 metų.
Kol kas „Renault“ nepateikia detalesnės informacijos apie konkrečius techninius parametrus, kainodarą ar tikslines rinkas.
Aišku viena – konkurencija komercinių automobilių segmente yra didelė, o elektrifikacijos kryptis ir universalios platformos pasirinkimas yra žingsnis į šiuolaikinių rinkos tendencijų atitikimą.