Prancūziški automobiliai visada buvo liaupsinami dėl savo išraiškingų linijų ir išskirtinumo, tačiau trečios kartos modelis labiau priminė vokišką kempinę, o ne prancūzišką kavos puodelį. Renault norėdami ištaisyti šią padėti, kurdami naujos kartos Clio pakvietė keletą labai jaunų dizainerių, kurie turėjo padėti sukurti jaunatviško ir modernaus hečbeko išvaizdą.
Segmente, kuriame dominuoja daugiau-mažiau panašūs automobiliai, kompaktiškas Renault Clio yra tikras šviežaus oro gūsis. Iš tikrųjų net keista, kad Renault nusprendė naujos kartos Clio apdovanoti agresyviomis formomis, kai tuo tarpu Peugeot pasirinko konservatyvesnį, bet saugesnį ėjimą. Anksčiau viskas būdavo atvirkščiai.
Renault pakeitė ne tik išvaizdą, bet ir interjerą papuošė minimalistinio dizaino elementais. Interjere nėra jokių nereikalingų mygtukų, tik tiek, kiek reikia.
Kadangi automobilis šiek paaugo, naujos kartos Clio viduje bus šiek tiek daugiau erdvės ne tik sėdintiems priekyje, bet ir gale. Nors gale sėdintys keleiviai neturėtų skųstis keliams ir galvai skirta erdve, tačiau norėtųsi, kad pečiams būtų daugiau vietos.
Dėl padidėjusių automobilio išmatavimų daugiausiai išlošė bagažinės tūris. Jis dabar padidėjo iki 300 litrų.
Akivaizdžiausias pasikeitimas - apdailos medžiagos. Palyginus su trečios kartos modeliu jos tikrai geresnės, bet ne tokios geros, kurias naudoja Volkswagen ar Ford.
Vietomis sumontuotas labai pigus ir grubus plastikas, kuris ieškant priekabių bado akis. Vis dėlto, naujos kartos Renault Clio interjeras atrodo patraukliau negu daugelio konkurentų, ypač, jeigu automobilyje sumontuota pagyrimų verta R-Link sistema su lietimui jautriu ekranu.
Mums taip pat patiko futuristiškai atrodantys ciferbalatai, kuriuose rodoma tik pati svarbiausia informacija. Kairėje tachometras, viduryje spidometras, o dešinėje kuro likutis.
Ketvirtos kartos Renault Clio komplektuojamas su keturiais varikliais : dviem benzininiais ir dviem dyzeliniais. Benzininių variklių gamoje yra 0.9 ir 1.2 litro agregatai, kurių galios diapazonas svyruoja nuo 75 iki 120 arklio galių. Tuo tarpu 1.5 lito dyzeliniai varikliai išvysto 75 arba 90 arklio galių, priklausomai nuo modifikacijos.
Mums į rankas pakliuvo automobilis su 0.9 litro, trijų cilindrų benzininiu agregatu, kuris išvysto 90 arklio galių ir 135 NM sukimo momentą. Su šiuo mažyčiu varikliu Renault Clio iki 100 km/val. įsibėgėja per 12.2 sekundės ir išmeta vos 104 g/km CO2.
Baltame popieriaus lape šios charakteristikos atrodo neblogai, tačiau variklis turi gerąją ir blogąją pusę.
Geroji variklio pusė : Mieste ir užmiestyje Renault Clio su šiuo varikliu jaučiasi kaip žuvis vandenyje. Variklis skleidžia malonų ausiai garsą, visada žvitriai reaguoja į akceleratoriaus pedalą, o pasiekti leistiną maksimalų greitį yra daug smagiau negu su didesnio tūrio varikliais.
Blogoji pusė : variklis turi labai mažą sūkių diapazoną, kuris teikia malonumą, todėl jį pamesti yra labai lengva. Važiuojant greitkeliu, varikliui trūksta didesnio sukimo momentą, nes norint aplenkti lėčiau važiuojantį senjorą, reikės ne tik paspausti akceleratoriaus pedalą, bet ir įjungti žemesnę pavarą.
Populiariausias Renault markės automobilis visada galėjo pasigirti puikiomis valdymo savybėmis. Net ir pirmosios modelio kartos buvo vertinamos dėl žvitraus charakterio, tačiau naujasis Clio galės prilygti savo seniesiems broliams?
Nerimauti yra dėl ko, nes hidraulinį vairo stiprintuvą pakeitė elektrinis, kuris su savimi atsineša trūkumų maišelį. Kaip ir tikėjomės, vairo mechanizmas nėra toks informatyvus kaip ankstesniuose modeliuose, tačiau palyginus su moderniais konkurentais, kurie taip pat kenčia nuo elektrinio vairo stiprintuvo, Renault Clio gali vaikščioti su šiek tiek aukščiau pakelt galva. Vairas yra truputėlį per sunkus, tačiau pakankamai greitai reaguoja į komandas.
Jeigu mėgstate spausti iki dugno, Clio posūkyje neišsigąs. Posūkyje padangos šiek tiek sucyps, o priekiniai varomieji ratai pradės šiek tiek slysti, tačiau viską greitai išsprendžia akceleratoriaus pedalas.
Lietuvoje ketvirtos kartos Renault Clio kainuoja nuo 36.400 litų už kuriuos gausite 1.2 litro benzininį variklį, penkerių durų hečbeką, ABS su elektroniniu stabdymo jėgos koregavimo įtaisu (EBD), priekinės oro pagalvės, elektroninė stabilumo palaikymo sistema (ESP), greičio reguliatorius-ribotuvas, borto kompiuterį, centrinį užraktą, reguliuojamo aukščio vairuotojo sėdynė, elektra valdomi priekinių durų langai, elektra reguliuojami šoniniai veidrodėliai, 15 colių plieninius ratlankius.
Mūsų bandytas automobilis su 0.9 litro, trijų cilindrų agregatu buvo įkainotas 48 170 litų suma. Sumokėdami maždaug 8000 litų daugiau, gausite energingesnį variklį, visus elektra valdomus langus, R-link sistemą su lietimui jautriu ekranu, lengvo lydinio ratlankius, oro kondicionierių, šildomus veidrodėlius, lietaus daviklį, 7 garsiakalbius.
Oficialus modelio kainininkas :
Patys realiausi Renault Clio konkurentai yra trys : Ford Fiesta, Peugeot 208 ir Kia Rio. Kodėl čia nėra Volkswagen Polo? Atvirai sakant, kam pirkti morališkai pasenusį automobilį, kuris gerokai nusileidžia anksčiau išvardintiems modeliams.
Nereikia būti automobilių ekspertu, kad suprasti, kas labiausiai trauks pirkėjus į Renault atstovybes. Naujos kartos Clio išvaizdos galėtų pavydėti visi konkurentai, tačiau kompaktiškas hečbekas turi ir daugiau teigiamų savybių. Naujasis Clio kaip ir jo pirmtakai pasižymi praktiškumu, erdviu interjeru ir puikiu kainos/kokybės santykiu, tačiau didesnės personalizacijos galimybės ir energingi varikliai padės pritraukti daugiau konkurentų salonuose stoviniuojančių pirkėjų.