Tarp šimtų istorinių automobilių entuziastų – ir du lietuviški ekipažai, kurie lenktyniauja itin permainingomis sąlygomis. Dalį maršruto sportininkus lydi gausus sniegas, o kitoje pusėje jų laukia sausos, pavasariškai šiltos Alpių trasos.
„Jau įpratome prie šio ralio kaprizingų sąlygų, kurios keičiasi kas kelias dešimtis kilometrų. Tai – be galo įdomus, tačiau tikrai nelengvas ralis, kuriame kiekvienas sprendimas gali lemti šimtus pozicijų“, – sekmadienio vakarą po paskutinio greičio ruožo pasakojo jau trečią kartą šiame ralyje dalyvaujantis „Vilduja Racing“ ekipažo lenktynininkas Tadas Vitkevičius, kuris kartu su Linu Žvinakevičiumi varžosi vairuodamas 1978 m. gamybos „Saab 96 V4“.
Karolis Raišys – tarp lyderių, Tadas Vitkevičius siekia stabilumo
Vos prieš kelias savaites Dakaro ralio finišą pasiekęs Karolis Raišys, į Lietuvą parvežęs beduino statulėlę, Monte Karlo istoriniame ralyje demonstruoja įspūdingą tempą. Kartu su Ovidijumi Meilūnu jis vairuoja 1961 m. gamybos „Jaguar MKII“, o jam įpusėjus užima trečiąją vietą absoliučioje įskaitoje su 1070 baudos taškų.
Tuo tarpu T. Vitkevičiaus ir L. Žvinakevičiaus ekipažas po aštuonių greičio ruožų klasifikuojamas 71-oje pozicijoje, jų sąskaitoje – 4270 baudos taškų.
Primename, kad šiame ralyje svarbiausia – surinkti kuo mažiau baudos taškų. Skirtingai nei klasikiniame ralyje, čia ekipažai nesivaržo dėl greičiausio laiko, o privalo kiek įmanoma tiksliau laikytis nustatyto vidutinio greičio. Net menkiausi nukrypimai gali lemti dešimtis ar net šimtus baudos taškų.
Navigacijos klaidos ir trasos spąstai
Kaip teigia Tadas Vitkevičius, ralis jam ir šturmanui L. Žvinakevičiui klostosi permainingai – sekmadienį iš keturių greičio ruožų trijuose jie buvo greitesni už Karolį Raišį, tačiau bendroje įskaitoje juos skiria dešimtys pozicijų.
„Viskas priklauso nuo smulkmenų. Štai viename iš serpantinų tiesiog neįtilpau į siaurą posūkį. Kadangi mūsų „SAAB 96 V4“ turi gana didelį posūkio spindulį, teko stabtelėti ir įsijungti atbulinę pavarą. Už tai gavome 80 baudos taškų – ir tokie epizodai šiose varžybose yra itin dažni“, – pasakojo T. Vitkevičius.
Tačiau didžiausias iššūkis – ne techniniai niuansai, o navigacijos klaidos, kurios ralyje yra baudžiamos itin griežtai.
„Navigacijos klaidos yra esminis mūsų varžybų faktorius. Teisėjai jas baudžia labai skaudžiai, o kartais jos lemia net didesnius baudos taškus nei netikslus važiavimas trasoje“, – atviravo lenktynininkas.
Lietuviai jau pasiekė karjeros rekordus
Nepaisant visų iššūkių, Tado Vitkevičiaus ir Lino Žvinakevičiaus ekipažas pasiekė savo geriausią rezultatą Monte Karlo istoriniame ralyje. Šeštadienį jie finišavo treti viename iš greičio ruožų, o kitame pakilo net iki antrojo rezultato. Tai – kol kas aukščiausia jų pozicija šiame ralyje.
Tuo tarpu Karolis Raišys su „Jaguar MKII“ tęsia kovą dėl absoliučios pergalės. Lietuvių ekipažas išlieka tarp lyderių, o raliui artėjant prie finišo, kiekviena detalė gali tapti lemiama.
Kas pirmauja?
Po aštuonių greičio ruožų „Rallye Monte Carlo Historique“ lyderiauja Michel Decremer ir Jennifer Hugo iš Belgijos. Jie vairuoja „Alfa Romeo Giulia TI“ ir kol kas turi vos 690 baudos taškų – gerokai mažiau nei artimiausi persekiotojai.
Lietuviams liko dar devyni greičio ruožai, kurie lems galutinę jų vietą turnyrinėje lentelėje. Kova intensyvėja, o jau vasario 5 dieną paaiškės, ar Karolis Raišys sugebės išlaikyti savo poziciją tarp lyderių, o Tado Vitkevičiaus ekipažas – pakilti į dar aukštesnę vietą.