„Legionierių“ pagalba
Didelę patirties injekciją „N40-Egzotika“ ralio komanda gavo pačioje varžybų sezono pradžioje, kai sukirto rankomis su gyva Latvijos ralio legenda Janiu Vorobjovs, ne tik dėl „metodologinės“ pagalbos, bet ir dėl startų mūsiškiame čempionate po klubo vėliava.
Šį, neeilinio talento pilotą mielai būtų priglaudusi bet kuri kita komanda ir netgi užtikrinusi tam tikrą finansinę pagalbą (paprastai klubai apmoka savo lyderių startinius mokesčius), tačiau Janis sutiko „N40-Egzotika“ garbę ginti be jokio atlygio. Tik todėl, kad jam, kaip ir R. Lipeikiui, priimtina šio klubo ideologija, ir nuostata, kad būtent „pilotai mėgėjai“ papuošia renginius, padeda sukurti sveiką, draugišką atmosferą, naujas tradicijas, keičia visų su raliu susijusių žmonių supratimą apie šį sportą. Tokiu būdu „N40-Egzotika“ komanda ne tik ūgtelėjo kiekybine prasme, bet gavo galimybę naudotis milžiniška J. Vorobjovo patirtimi ruošiant techniką, treniruojantis, dalyvaujant varžybose. Galiausiai, „N40 – Egzotika“ sustiprėjo galingiausių automobilių klasėje rungtyniaujančių Lietuvos ralio žvaigždžių akyse, nes komandos garbę šioje įskaitoje gynė pats Janis.
Beje, netrukus po „vestuvių“ su J. Vorobjovs, prie komandos prisijungė dar vienas Latvijos lenktynininkas Danila Belokns bei vienas greičiausių Rusijos ralio meistrų Alexander Gorelov. Šie vyrai užėmė „sidabrines“ vietas Lietuvos ralio čempionato 2-ojoje ir 3-ojoje įskaitose, o pats Janis padarė tai, ko slapčia tikėjosi visi jo gerbėjai stebėdami paskutiniąsias šiųmetines ralio varžybas Druskininkuose – „Rally Classic“. Galingiausių automobilių įskaitoje, kurioje į ralio karaliaus sostą pretendavo net keturi ekipažai, J. Vorobjovs pergalę išplėšė pačiame paskutiniame greičio ruože.
Pastaroji pergalė ypač saldi dar ir todėl, kad padėjo pelnyti čempionų titulą komandinėje įskaitoje. Janio indėlis čia milžiniškas, tačiau faktas, kad vien jo pelnytų taškų tokiam rezultatui nebūtų pakakę – prie „N40-Egzotika“ komandos sėkmės prisidėjo visi Lietuvos ralio čempionate startavę klubo ekipažai, atskiruose etapuose užimdami prizines vietas. Antai Edvino ir Andriaus Bieliauskų ekipažas „300 Lakes Rally“ V įskaitoje užėmė pirmą vietą, kai visi kiti komandos draugai dėl techninių kliūčių nebaigė varžybų. Būtent dėl šio ekipažo pergalės „N40 – Egzotika“ tapo etapo prizininke. Komandai nesutrukdė techninės nesėkmės bei avarijų virtinės, kuriose savo mašinas ilgam iš rikiuotės išvedė „N40-Egzotika“ vyrai (ko vertas vien A. Kazlausko ir A. Petruškevičiaus ekipažo skrydis į upę, apdainuotas Latvijos naujienų portaluose), tačiau visų komandos atvežti taškai ne tik nutiesė kelią į LRČ komandinės įskaitos viršūnę, bet tapo savotiška kompensacija už įdėtas pastangas.
„Drąsu teigti „esu geriausias“, bet „N40 – Egzotika“ komanda šiais metais įrodė, kad čempionais tampama ne tik dėl greito automobilio, o dėl to, kad komandos narius sieja bendra idėja, noras gyventi visavertį gyvenimą ir „užkrėsti“ kitus elgtis taip pat“, – teigė A. Kazlauskas.
Pasak N40 idėjinio vado, nors metai buvo sunkūs ir pareikalavę permąstyti kai kurias vertybes, tačiau būtent komandine dvasia pasiektas rezultatas motyvuoja kurti strategijas ateinančiam ralio sezonui.
Žygis į ralio Meką
Apibendrinant sezono nuotykius reikia prisiminti dar vieną žygį, kurio herojai buvo N40 sportininkai, net ir po atšaukto „Halls Winter Rally“ paragavę tikro žiemos ralio. Ir ne bet kokio, o vienų sudėtingiausių žieminių lenktynių pasaulyje – „Arctic Lapland Rally“. Sausio pabaigoje nukeliavę anapus Poliarinio rato mūsiškiai keletą dienų (varžybų organizatoriai leidžia būsimais greičio ruožais važiuoti tiek kartų, kiek tik mano esant reikalinga sudarant kokybišką stenogramą) treniravosi bobslėjaus trasas primenančiuose sniego tuneliuose ir puikiai pradėjo varžybas. Deja, pačios lenktynės baigėsi pusiaukelėje: šeštajame (iš dešimties) greičio ruože pradėjus strigti degalų siurbliui, Igno Taletavičiaus vairuojamas „Renault Clio KitCar“ buvo priverstas trauktis į šalikelę.
Gaila, tačiau šį ekipažą ir vėliau persekiojo techninės problemos, neleidusios prisidėti prie komandos žygių kitose Lietuvos čempionato ar kaimyninių šalių ralio varžybose.
„Teko prisijungti prie ralio gerbėjų armijos, varžybas stebinčių ne pro priekinį automobilio langą, bet sėdint ant sulankstomos kėdės greta trasos. Šiek tiek apmaudu dėl tokios rokiruotės, bet žiūrint kokius rezultatus atnešė mūsų „užkeikimai“ palaikant komandos draugus, jaučiamės nuveikę ne taip ir mažai“, – juokavo I. Taletavičius.
Statistika
2016 m. Lietuvos ralio čempionate, „N40-Egzotika“ ralio komandos sudėtyje startavo septyni ekipažai. Ekipažams sekėsi skirtingai, apibendrinus metinius rezultatus Janio Vorobjovs ekipažas tapo Lietuvos ralio čempionu greičiausioje ir bendroje įskaitose. Aleksandras Gorelovas su šturmanu Igor Skuridin užėmė antrą vietą antroje įskaitoje. Danila Belokons su Toms Freibergs taip pat iškovojo antrą vietą, tik trečioje sportinių automobilių įskaitoje. Markas Judzentavičius su Mariumi Lipnicko liko penkti trečioje įskaitoje. Igno Taletavičiaus ir Dariaus Augūno ekipažas startavo trečioje įskaitoje, bet deja dėl aibės sudėtingų problemų tapo neklasifikuojame bendroje čempionato įskaitoje. Algirdas Kazlauskas su Andriumi Petruškevičiumi po rimtų nesėkmių viduryje sezono, su komandos draugais Edvinu bei Andriumi Bieliauskais pasidalino ketvirta bei penkta vietomis penktoje, gamyklinių automobilių įskaitoje. Na o visą komanda bendrai kartu, iškovojo didžiausią įmanomą titulą – Lietuvos ralio čempionai.