• tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

REKLAMA
Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Audi Q5“ – populiariausias šio vokiečių gamintojo modelis Jungtinėse Valstijose. Tačiau šiandien jis tapo ir simboliu to, kaip Donaldo Trumpo pertvarkyta pasaulinė prekybos tvarka trikdo automobilių gamintojų veiklą. Pasak su situacija susipažinusių šaltinių, kurie nenorėjo būti įvardyti viešai, JAV prezidento taikomi tarifai Q5 modelį paveikia trimis skirtingais būdais.

69

Audi Q5“ – populiariausias šio vokiečių gamintojo modelis Jungtinėse Valstijose. Tačiau šiandien jis tapo ir simboliu to, kaip Donaldo Trumpo pertvarkyta pasaulinė prekybos tvarka trikdo automobilių gamintojų veiklą. Pasak su situacija susipažinusių šaltinių, kurie nenorėjo būti įvardyti viešai, JAV prezidento taikomi tarifai Q5 modelį paveikia trimis skirtingais būdais.

REKLAMA

Pirmiausia, 25 proc. importo muitas taikomas tiek patiems automobiliams, tiek ne JAV pagamintoms jų dalims. Antra, dar vienas 25 proc. tarifas taikomas iš Meksikos atvežamoms prekėms – šis tarifas buvo įvestas dėl pasienio saugumo politikos. Trečia, papildomas 2,5 proc. mokestis taikomas dėl neatitikimo Trumpo administracijos pirmosios kadencijos metu sudarytai laisvosios prekybos sutarčiai.

Automobilių gamintojai vis dar laukia detalesnių nurodymų dėl to, kaip šie tarifai bus pritaikyti. Tačiau „Audi“ šiuo metu veikia remdamasi prielaida, kad visi trys mokesčiai bus taikomi Meksikoje gaminamam Q5 modeliui, o tai reikštų, kad bendra tarifų suma sieks bent 52,5 proc., teigia su naujienų agentūros „Bloomberg“ žurnalistais kalbėję šaltiniai.

Nors balandžio 9-ąją Trumpas paskelbė, kad didžioji dalis vadinamųjų „atsakomųjų tarifų“ bus sustabdyti 90 dienų laikotarpiui, automobilių sektoriui taikomos priemonės liko galioti.

„Q5 – puikus automobilis, bet jei jie jį gamina ten (Meksikoje), JAV jis tiesiog nebus konkurencingas“, – teigė Ambrose'as Conroy'us, automobilių pramonės konsultacinės bendrovės „Seraph“ vadovas.

Nepaisant to, įmonės atstovai leidiniui „Automotive News“ patvirtino, kad „Audi“ yra pasiryžusi išlaikyti Q5 JAV rinkoje ir ketina padaryti jį patrauklų klientams.

REKLAMA
REKLAMA

Augantys prekybos barjerai kelia grėsmę automobilių pardavimams ir griauna tiekimo grandines, kurios buvo kuriamos dešimtmečiais. „Stellantis“ laikinai sustabdė dalį gamybos Kanadoje ir Meksikoje, „Ford“ pirkėjams siūlo milžiniškas nuolaidas, o „General Motors“ didina pikapų gamybos apimtis JAV, siekdama kompensuoti galimus nuostolius dėl tarifų.

REKLAMA

Volkswagen“ – viena iš daugelio pasaulinių gamintojų, pastaraisiais metais investavusių į gamyklas Meksikoje, siekdama pasinaudoti žemesniais darbo jėgos kaštais ir laisvosios prekybos sutartimis su daugiau nei 50 šalių, įskaitant ir JAV. 

„Audi“ gamykla San Chosė Čiapoje buvo sukurta tam, kad padėtų patenkinti augančią paklausą regione ir iš dalies kompensuotų mažėjančius pardavimus Kinijoje, kur vis daugiau rinkos užima vietiniai gamintojai, tokie kaip BYD.

Nuo 2016 metų San Chosė Čiapoje „Audi“ čia surinko daugiau nei milijoną Q5 vienetų. Šis vidutinio dydžio visureigis yra perkamiausias „Audi“ modelis JAV – vien per pirmąjį šių metų ketvirtį jis sudarė maždaug trečdalį visų vokiškos markės pardavimų. Pasak šaltinių, ši gamykla turėjo būti pasaulinis eksporto centras, todėl atitikimas JAVMCA (JAV, Meksikos ir Kanados) laisvosios prekybos sutarčiai nebuvo prioritetas.

REKLAMA
REKLAMA

Q5 yra geras pavyzdys, kaip globalios automobilių tiekimo grandinės tapo kaip niekada sudėtingos. Dalis šiam modeliui skirtų variklių atkeliauja iš Vengrijos, pavarų dėžės atkeliauja iš Vokietijos, o kiti komponentai – iš kelių dešimčių tiekėjų įvairiose šalyse. Automobilis surenkamas Meksikoje ir eksportuojamas tiek į Europą, tiek į JAV – pastaroji yra viena pelningiausių rinkų krosoveriams ir SUV automobiliams.

Ši gamybos strategija ilgą laiką veikė be trikdžių, kol balandžio 3 dieną Trumpas paskelbė apie naujus tarifus. Pasak Nacionalinės greitkelių eismo saugumo administracijos, tik 2 proc. Q5 dalių yra pagamintos JAV arba Kanadoje.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Šiuo metu gamintojui ieškoti alternatyvų tampa sudėtinga. Net jei „Audi“ norėtų perkelti gamybą į JAV ir taip sumažinti nuostolius, bendrovės vadovai kol kas nesiryžta priimti sprendimų dėl šiuo metu vyraujančios nežinomybės ir painiavos, susijusios su Trumpo prekybos politika.

Q5 – ne vienintelis „Audi“ galvos skausmas. Q3 modelio pardavimai JAV pernai išaugo net 45 proc. Tačiau šis automobilis surenkamas Gyor mieste, Vengrijoje, tad jo pradinė 39 800 JAV dolerių kaina taip pat beveik neabejotinai kils dėl taikomų muitų.

REKLAMAAutobilis.lt
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų