• tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

REKLAMA
Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Kai „Dacia“ pristatė „Bigster“ modelio koncepciją, daugelis manė, kad tai yra tiesioginė užuomina į trečią „Duster“ modelio kartą. Žvelgiant į automobilio išorė, pirminės prielaidos buvo taiklios ir teisingos, tačiau konkretaus modelio atžvilgiu – „Bigster“ koncepcija evoliucionavo į visiškai naują, didesnį modelį. 

103

Kai „Dacia“ pristatė „Bigster“ modelio koncepciją, daugelis manė, kad tai yra tiesioginė užuomina į trečią „Duster“ modelio kartą. Žvelgiant į automobilio išorė, pirminės prielaidos buvo taiklios ir teisingos, tačiau konkretaus modelio atžvilgiu – „Bigster“ koncepcija evoliucionavo į visiškai naują, didesnį modelį. 

REKLAMA

Pirmosios užuominos apie naują „Dacia“ šeimos narį gamintojas pranešė dar 2023 metų pradžioje. Vėliau sekė įvairūs pranešimai ir pareiškimai apie naujo modelio galimybes, konstrukcinius ypatumus ir galiausiai – kainodarą, tačiau dabar atėjo metas jį išbandyti kelyje. Ir ne bet kur, o Marselio apylinkėse.

Į Marselyje surengtą tarptautinį „Dacia Bigster“ pristatymą gamintojas pristatė dešimtis vienodai sukomplektuotų modelių. Kiekvienas iš jų – aukščiausios komplektacijos, dėvintis 19 colių skersmens ratlankius, turintys panoraminį stoglangį bei 155 arklio galių generuojančią hibridinę pavarą. Įprastai, tai tarp gamintojų yra standartinė praktika, tačiau šiuo atveju, būtent tokia konfigūracija dažniausiai išriedės iš skirtingose šalyse esančių „Dacia“ salonų. 

Nauji, pirmieji kartai

Iki šiol „Dacia“ siūlomos saugumo ir komforto įrangos gausa buvo ribota arba kaip pasakytų pats gamintojas, skirtinguose „Dacia“ modeliuose vairuotojai gaudavo tik tai, kas yra būtiniausia. Ir panašu, kad ši strategija „Sandero“, „Jogger“ ar „Duster“ pirkėjams patiko, tačiau su „Bigster“ – pirkėjų lūkesčiai ir reikalavimai yra gerokai didesni. 

„Dacia“ pripažįsta, kad „Bigster“ dydžio automobilių pirkėjai yra pripratę gauti daugiau visokiausių priedų, kurie padidina komforto lygį ar tiesiog pradžiugina vaikus. 

Pavyzdžiui, pirmą kartą „Dacia“ markės istorijoje, „Bigster“ gali būti komplektuojamas su panoraminiu stoglangiu, dviejų zonų klimato kontrole, priekiniu šildomu stiklu (per visą plotą). „Bigster“ netgi gali turėti šaldomą daiktadėžę ir bevielį telefono įkroviklį ar elektra valdomą bagažinės dangtį.

REKLAMA
REKLAMA

Lengvai atpažįstamas

Pažvelgę į „Bigster“ iškart suprasite, kad jis paveldėjo nemažai mažesniojo „Duster“ bruožų, tačiau tam tikrų, subtilių skirtumų taip pat netrūksta. 

Pavyzdžiui, priekiniai rūko žibintai – LED lemputės tipo. Be to, jie įrengti šiek tiek aukščiau nei įprasta, tad, teoriškai, jų funkcionalumas naktį turėtų būti veiksmingesnis. 

REKLAMA

Kita vertus, patys pastebimiausi pokyčiai prasideda nuo automobilio vidurinės dalies. Aiškiai matyti, kad tai gerokai didesnis automobilis. Jo ilgis siekia 4 570 mm ir jis tėra 188 mm trumpesnis už „Škoda Kodiaq“, tačiau esminis skirtumas tarp jų – „Bigster“ siūlomas išskirtinai kaip penkiavietis automobilis. 

Kodėl? „Dacia“ atstovų teigimu, C segmente, kuriam „Bigster“ yra formaliai priskiriamas, vos 10 proc. potencialių pirkėjų ieško septynviečių automobilių. 

Be to, net jeigu „Dacia“ bandytų įrengti trečią sėdynių eilę, automobilio galinė dalis turėtų būti statesnė, labiau dėžutės formos, o tai pareikalautų didesnių investicijų į pakoreguotą automobilio dizainą. Galiausia, jeigu „Dacia“ pirkėjas nori septynviečio automobilio, šiuos poreikius gali patenkinti „Jogger“.

REKLAMA
REKLAMA

Viena stipriausių savybių – erdvė gale

Esminis ir pats svarbiausias argumentas įsigyti „Bigster“, o ne „Duster“ – didesnė erdvė šeimos nariams ir jų daiktams. „Bigster“ vertinant per šią prizmę, abejoju ar daugelis turės jam didelių priekaištų. 

Hibridinėje versijoje, dėl joje montuojamos baterijos, bagažinės tūris siekia 546 litrus (ne hibridinės versijos – 667 litrus). Palyginus su „Duster“ – tai 116 litrų daugiau, tačiau 41 litru mažiau nei „Kia Sportage“ ar 106 litrais mažiau nei „Volkswagen Tiguan“. Tačiau šį sunkiai apčiuopiamą tūrį „Bigster“ ganėtinai lengvai kompensuoja. 

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

„Bigster“ yra vienas iš nedaugelio šios klasės automobilių, kuriame rasite atsarginį ratą. Bagažinėje taip pat rasite keturis kabliukus maišams, vieną „YouClip“ laikiklį, atskirus valdiklius, kuriais nulenksite sėdynes ir papildomą 12 V elektros lizdą. Be to, bagažinės forma – kone ideali, primenanti lygų kvadaratą. 

Persėdus ant galinių sėdynių, automobilis palieka dar geresnį įspūdį – erdvės čia tikrai daug. Nesu pats didžiausias pasaulyje keleivis (178 cm), tačiau už vairuotojo sėdynės, nustatytos pagal savo poreikius, galėjau džiaugtis milžiniškas erdve kojoms. Apie tai „Duster“ būtų galima tik pasvajoti. 

REKLAMA

Gale sėdintiems keleiviams taip pat buvo sumontuotas papildomas porankis. Jis integruotas į galinės sėdynės vidurinę atlenkiamą dalį. Nulenkus ją, keleiviai gali naudotis puodelių laikikliais ir dviem nišom mobiliems telefonams – įdomus ir praktiškas sprendimas, jeigu kelionės metu nereikia įkraudinėti išmaniųjų įrenginių. Tačiau nulenkus vidurinę sėdynių dalį ribojama dešinės (arba kairės) kojos judėjimo laisvė. Be to, jeigu bagažinėje yra smulkių daiktų, staigiai stabdant jie gali įskristi į saloną. 

Priekyje – patobulinta „Duster“ koncepcija

Įsitaisius vairuotojo vietoje, netrukus įžvelgti akivaizdžias sąsajas su mažesniuoju „Duster“, tačiau tam tikrų skirtumų tikrai yra. Pirmiausia, „Bigster“ gavo didesnės raiškos skaitmeninį prietaisų skydelį, su nauja grafine sąsaja. 

REKLAMA

Jo veikimas sklandesnis ir, svarbiausia, kur kas spartesnis. Jame taip pat galima matyti navigacijos žemėlapį, tačiau ne tą, kuris įdiegtas automobilio sistemoje. „Here“ navigacija kartais veikė netiksliai, todėl vietoje rekomenduočiau prisijungti telefoną ir naudotis „Waze“ navigacijos programėle. 

„Bigster“ taip pat turi aukštesnę centrinę konsolę. Joje – du puodelių laikikliai, atskira išmaniajam telefonui skirta dėtuvę (su belaidžio įkrovimo funkcija), o porankyje įrengta vėsinama daiktadėžė – visa tai jau standartinėje įrangoje komplektuojama modelyje su „Journey“ įrangos lygiu. 

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Verta pažymėti, kad dėl aukštesnės konsolės sumažėja erdvės vairuotojo keliams, ypač jeigu vairuotojas yra stambesnio sudėjimo. Tačiau visa kita – identiška „Duster“ modeliui. Nuo patogaus prietaisų valdymo iki aiškaus matymo lauko. 

Kelyje – labiau subrendęs

Kuo didesnis ratlankių skersmuo, tuo didesnė tikimybė, kad jie išryškins važiuoklės trūkumus, ypač jeigu pastaroji nesugeba suvaldyti papildomos masės ir padidėjusio inercijos poveikio. Tad išvydęs „Bigster“ su 19 colių ratlankiais šiek tiek sunerimau. 

REKLAMA

Vis dėlto, įveikus pirmus kilometrus nerimo ženklai išsisklaidė. Pakaba nelygumus sugeria gerai, iš ratų arkų nesklinda nemalonūs garsai, pakaba nepradeda demonstruoti silpnumo požymių, jeigu važiuojama dinamiškesniu, bet vis tiek gana ramiu režimu – tokiu, kokiu dauguma pirkėjų naudosis kasdien. 

Padidėjusi automobilio galinė dalis taip pat prisideda prie stabilesnio valdymo. Automobilyje važiavome dviese, su minimaliu daiktų kiekiu, tačiau automobilis visada išliko ramus, o net ir prastesniuose keliuose gana švelniai sugėrė dangos nelygumus. Inžinieriai, akivaizdu, skyrė pakankamai dėmesio „Bigster“ važiuoklės derinimui.

REKLAMA

Lūkesčius pateisino ir naujasis hibridinis jėgos agregatas, kurį palaipsniui gaus ir kiti „Dacia“ modeliai, šiuo metu varomi senuoju 1,6 litro motoru. 

Atnaujintos sistemos veikimo principas išliko toks pats. Keturių cilindrų benzininis variklis, pagrindinis elektros variklis ir papildomas starteris-generatorius, visi veikiantys su pavarų dėže, kurioje naudojami dantračiai be sankabos ir sinchronizatorių. Pavarų perjungimo delsimas nuspaudus akceleratoriaus pedalą iki dugno, vis dar, jaučiamas, bet palyginti su pirmomis šios sistemos versijomis – pažanga akivaizdi. 

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Didžiausias pokytis – visiškai naujas 1,8 litro benzininis variklis, pakeitęs senąjį 1,6. Jis turi tiesioginį įpurškimą, išvysto 107 AG, o papildomas 50 AG elektrinis variklis padeda tiek įsibėgėjant, tiek važiuojant vien elektra. Įdomu tai, kad net esant didžiausiai apkrovai variklis išlieka gana tylus, o jo skleidžiamas garsas – netgi malonus.

Važiuojant įprastu režimu pavarų dėžė nestrigčioja, o tai iš dalies paaiškinama tuo, kad automobilis išties dažnai naudoja elektros variklį. Teigiama, kad mieste jis veikia iki 80 proc. laiko, tačiau mūsų bandymo metu, 30 kilometrų atkarpą užmiesčio kelyje, važiuojant 80 km/val. greičiu, maždaug du trečdalius maršruto pavyko įveikti vien elektra. Tokiu režimu degalų sąnaudos sugeba nukristi iki vos 4,3 l/100 km/ 

REKLAMA

Žinoma, važiuojant greitkeliu 130 km/val. greičiu, degalų sąnaudos išauga, tačiau sumažinus greitį iki 100–110 km/val., degalų sąnaudų vidurkis pradeda greitai kristi. 50 km greitkelio atkarpoje fiksavome 5,4 l/100 km sąnaudas, iš jų 16 km nuvažiuota vien elektra.

Apskritai, visą pirmosios dienos maršrutą, įveikėme sunaudodami 5,1 l/100 km degalų. Tai – puikus rezultatas, ypač turint omenyje, kad kalbame apie daugiau nei 1,7 m. aukščio SUV, kurio svoris siekia beveik pusantros tonos. 

Svarbiausia buvo tai, kad nė vienoje situacijoje netrūko galios atsargų, net greitkelyje. Juk visi bent kartą esame patekę į tokią situaciją: lenki automobilį ir staiga už nugaros pasirodo žymiai greičiau važiuojantis automobilis. Su „Bigster“ hibridu nereikia panikuoti ir nerti tarp vilkikų. Tiesiog užteko ryžtingiau spustelėti akseleratorių.

REKLAMA

Kaina – didžiausias koziris

Nissan Qashqai“, „Kia Sportage“ ir „Volkswagen Tiguan“ – tai yra trys pagrindiniai „Dacia Bigster“ varžovai Lietuvoje. Kaip didžiausias „Dacia“ modelis lygiuojasi su savo pagrindiniais varžovais bus galima palyginti šiam modeliui atvykus į Lietuvą, tačiau dabar galima pažvelgti į elementarius skaičius. 

Taigi, pradėkime nuo elementarių dalykų – kainos. Pradinė „Nissan Qashqai“ kaina siekia 29 490 eurų, „Kia Sportage“ – nuo 31 442 eurų, o „Volkswagen Tiguan“ – nuo 33 645 eurų. Tuo tarpu „Dacia Bigster“ kainuoja nuo 22 890 eurų. 

REKLAMA
REKLAMA

Už šykščiausią sumą, žinoma, gausite ir pačią kukliausią modelio versiją su 130 arklio galių išvystančiu benzininiu varikliu, tačiau net ir versijos su visų varančiųjų ratų (26 090 eurų) ar hibridine pavara (27 590 eurų) vis tiek nėra brangios.

Geriausia yra tai, kad pasirinkus aukščiausią įrangos lygį, sužymėjus praktiškai visas varneles ties papildomos įranga, galutinė suma vis tiek išauga iki vos 33 tūkst. eurų. Bet tai dar ne viskas. 

„Dacia“ pažadėjo šiemet pristatyti dvi naujas „Bigster“ modifikacijas, kurios turės gamyklinę dujų įrangą ir hibridinę versiją su keturių varančiųjų ratų pavara, ir automatine pavarų dėže. Vėlgi, už gerokai mažesnę kainą negu konkurentai ir tai, panašu, gali būti lemiamu sprendimu, kuris visiems laikams privers iš naujo apsvarstyti kodėl kiti tos pačios klasės automobiliai kainuoja brangiau, bet nesiūlo daugiau. 

REKLAMAAutobilis.lt
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų