Bręstanti elektrinių automobilių aušra, tradicinių sportiškų hečbekų gyvenimą kaip reikiant apsunkino. Juk už nežymiai didesnę sumą elektriniai modeliai gali pasiūlyti gerokai įspūdingesnę akceleraciją, kartu smarkiai nurėžiant išlaidas benzinui ar retkarčiais sunkiai išsprendžiamiems remontams.
Vis dėlto, bent mažą žiupsnelį benzino savo kraujyje turintys vairuotojai netruks pridurti, kad prie sėdynės prispaudžianti akceleracija tėra tik vienas iš daugelio elementų, dėl kurių „Audi RS3“, „Honda Civic Type R“ ar „Volkswagen Golf GTI“ turi tokią didelę sekėjų gvardiją. Ir vis dėlto, „Hyundai“ inžinieriai, sukūrę du fantastiško smagumo modelius („Hyundai i20 N“ ir „Hyundai i30 N“) ryžosi išspręsti labai sudėtingą uždavinį. „Hyundai“ sumanė į sterilią ir retkarčiais nuobodžią elektromobilio vairavimo patirtį įpūsti gyvybės.
Hyundai IONIQ 5 N verdiktas akimirksniu:
- Privalumai: Fenomenali dinamika, technologijos padeda sukurti unikalų charakterį, tinkamas naudoti kasdien
- Trūkumai: Didžiulis svoris, per maža bagažinė, salonas galėtų labiau skirtis nuo standartinio modelio
Hyundai IONIQ 5 N dizainas
Išsišokimas nėra ta savybė, kuri būtų būdinga šioje automobilių klasėje. Tai, galima sakyti, yra pamatinė sportiškų hečbekų savybė, mat bet kokie papildomi elementai privalo būti it skoningas makiažas. Aišku, kuomet gamintojas nori būtų pastebėtas, jis dešimtmečius puoselėtų tradicijų labai dažnai nepaiso ir „IONIQ 5 N“ galėčiau priskirti prie tų, kuriam nusistovėjusios taisyklės nė motais.
Apskritai, „IONIQ 5“ nėra tradicinių formų automobilis. Iš pirmo žvilgsnio jis primena gyvulių pašaro prisotintą hečbeką, tačiau vadovaujantis „Hyundai“ pareiškimais – tai tėra dar vienas krosoveris. Vadovaujantis „Hyundai“ filosofija, „IONIQ 5“ krosoveriu buvo pramintas dėl rimtų priežasčių. Matote, jis turėtų sujungti hečbeko kompaktiškumą ir SUV erdvumą bei praktiškumą, tačiau tokie gamintojo teiginiai mažų mažiausiai kelia sumaištį.
„IONIQ 5“ nėra kompaktiškas automobilis – jis yra ilgesnis ir platesnis už „Audi Q5“, tačiau tuo pačiu jis yra aukštesnis už „Volkswagen Golf“, Tad kaip matote – tai labai dailus, retro stiliaus griozdas, kuris buvo išsiųstas į N padalinio kūno kultūros pamoką.
Asmeninio trenerio pamokos „IONIQ 5“ buvo kaip niekada naudingos. „N“ versija dabar tupi 20 mm arčiau žemės, už 51 mm praplatintų arkų slypi masyvūs, 600 ir 400 mm skersmens stabdžių diskai bei gigantiškos, 275 mm pločio padangos (visai kaip „BMW M3“).
Apskritai, vizualiniai pakeitimai nėra tokie radikalūs kaip tai gali pasirodyti iš pirmo žvilgsnio. Nors „IONIQ 5“ neturi benzininio variklio, tačiau papildomos žiotys priekiniame buferyje atlieka baterijos aušinimo funkciją, o ištinusią lūpą primenantis galinis buferis taip pat yra sudedamoji aušinimo ir geresnės aerodinamikos dalis.
Hyundai IONIQ 5 N išmatavimai:
- Ilgis (mm): 4 715
- Plotis (mm): 1 940
- Aukštis (mm): 1 585
- Ratų bazės ilgis (mm): 3 000
- Kėbulo prošvaisa (mm): 142
- Automobilio svoris (kg): 2 200
- Apsisukimo spindulys (m): 12,42
Hyundai IONIQ 5 interjeras
Kaip ir pridera elektromobiliui, salonas buvo išnaudotas maksimaliai erdvei užtikrinti. Pavyzdžiui, čia nėra transmisijos tunelį juosiančios apdailos ar vairuotoją ir keleivį skiriančios pavarų perjungimo svirties. Vietoje to – čia gauni didžiulę konsolę, kuri gali pasitarnauti kaip pačių įvairiausių, smulkesnių daiktų talpykla.
Kaip bebūtų keista, tačiau norint į automobilį sutalpinti kuo daugiau daiktų – tai gali pasirodyti kaip sudėtingas uždavinys. Nors gamintojas deklaruoja, kad N versija turi 480 litrų talpos bagažinę, tačiau norint visapusiškai išnaudoti jos erdvę, iš pradžių reikės įjungti fantaziją.
Visų pirma – bagažinės angos forma – netolygi ir nepraktiška. Apatinė bagažinės angos forma – siauroka ir tik kažkur per vidurį išplatėja. Tad pavyzdžiui, norint namo parsivežti platesnį daiktą, iš pradžių reikės įkrauti jį iškėlus į viršų. Nelabai patogu, jeigu esate 1,7 metro ūgio.
Sekanti kliūtis – ratų arkų iškyšos, kurios neleidžia suformuoti lygaus kvadrato ar stačiakampio formos. Dėliodami daiktus sluoksniais, ratų arkų iškyšas dengiantis slidus plastikas privers lagaminus trankytis tai į vieną, tai į kitą pusę. Nebent tuščias angas užkaišiotumėte drabužiais. Kita vertus, su tuo galima susigyventi, nes erdvės pojūtis sėdint automobilio priekyje labiau primena gerokai didesnį automobilį.
Gale – taip pat neprastai. Nors vaizdelį į priekį užgožia išlenktos N modeliui būdingos sėdynės, tačiau gale sėdintiems keleiviams skirtas suolas yra pakankamai patogus ir universaliai pritaikomas. Priklausomai nuo norų galima reguliuoti atlošo kampą ar pačią sėdynių eilę pastumti į priekį ar atgal, taip suteikiant progą automobilį išnaudoti universaliau, kuomet turite aukštesnių bičiulių ar didesnių daiktų.
Kita vertus, sportiškoji „IONIQ 5 N“ versija turi tam tikrų pranašumų prieš savo nuosaikųjį brolį. Štai, kūną gaubiančių sėdynių pozicija – 20 mm žemesnė. Šis, nors ir nežymus pokytis, dabar nepriverčia jaustis, kad sėdi kažkur palubėse.
Dar vienas netikėtas pastebėjimas – N versija turi nemažai smulkių patobulinimų, dėl kurių automobilio salonas tapo jaukesnis. Pavyzdžiui, tam tikrose vietose akių nebebado pigios ir kietos detalės iš plastiko.
Hyundai IONIQ 5 N praktiškumas:
- Bagažinės tūris (l): 480
- Maksimali leistina apkrova (kg): 460
- Maksimali stogo apkrova (kg): 80
- Maksimalus leistinas automobilio svoris (kg): 2 660
- Triukšmo lygis važiuojant 80 km/val. greičiu (dBA): 68
- Triukšmo lygis važiuojant 120 km/val. greičiu (dBA): 71
Hyundai IONIQ 5 N technologijos
Tai yra viena iš tų sričių, kurioje „IONIQ 5 N“ priverčia galvą suktis, mat automobilyje diegiamos ne tik tradicinės avarinio stabdymo, adaptyvios eismo ir juostos palaikymo sistemos. Čia – šūsnis papildomų technologijų, sukurtų paaštrinti automobilio vairavimo pojūčius.
Viena iš jų – „N Pedal“. Ši technologija buvo sukurta pagerinti akceleratoriaus ir stabdžių pedalo jautrumą ir natūralesnį, progresyvesnį veikimą, primenanti tradicinį benzininį „Hyundai i20 N“. Be to, „N-Pedal“ funkcija veikia kartu su energijos regeneracijos sistema, kad užtikrintų našesnį stabdžių sistemos veikimą, o ne sumažinti energijos sąnaudas.
Sekanti eilėje – „N Torque Distribution“ technologija, kuri yra skirta efektyviai paskirstyti elektrinės pavaros sukimo momentą tarp priekinių ir galinių ratų. Iš tiesų, „Hyundai“ vairuotojams leidžia rinktis iš net 11 skirtingų sukimo momento paskirstymo lygių.
Siautėti uždarose teritorijose mėgstantiems vairuotojams „Hyundai“ įdiegė „N Drift Optimizer“ sistemą. Jeigu dar nenumanote kam ji yra skirta, ši sistema padeda lengviau išprovokuoti šoninį slydimą. Be to, ši sistema turi „Torque Kick Drift“ technologiją, kuri imituoja staigų sankabos atleidimą, leidžiantį pradėti galinių ratų prasisukimą ir žinoma – automobilio slydimą.
Hyundai IONIQ 5 N saugumo įranga:
- Saugumo įranga bazinėje komplektacijoje: Avarinio stabdymo sistema, eismo juostos palaikymo sistema, priekiniai ir galiniai atstumo jutikliai, įspėjimas apie kliūtį lipant iš automobilio ar važiuojant atbulomis, adaptyvi atstumo ir greičio palaikymo kontrolė.
- Euro NCAP reitingas: 5 žvaigždučių
- Vaizdo kamerų konfigūracija: Priekyje, veidrodėliuose, gale.
- Oro pagalvių skaičius: 5
- „Android Auto“ ir „Apple CarPlay“ sąsaja: Belaidė
Hyundai IONIQ 5 N dinamika
Kad ir kokius automobilius esate vairavę per visą savo gyvenimą, pavadinti „IONIQ 5 N“ lėtu niekaip neapsiverčia liežuvis. Iš tiesų, šis daugiau nei 2 tonas sveriantis dičkis geba sutalpinti keturis suaugusius žmones, gali kasdien patogiai nutransportuoti iš taško A į tašką B ir džiuginti tokiais privalumais kaip ventiliuojamos sėdynės.
Norint pajusti šios elektrinės pavaros įniršį „Sport“ režimo įjungimas nėra reikalingas. Elementarus akceleratoriaus spustelėjimas „Normal“ važiavimo režime už savęs palieka praktiškai bet kurį gatvėje sutiktą automobilį, tačiau tarpgalaktinės kelionės po visatą prasideda į pagalbą pasitelkus vieną iš trijų funkcijų.
Įjungus „Sport“ važiavimo režimą, pasirinkus papildomą „N“ režimą (jis išjungia stabilumo kontrolę) ar paspaudus „Boost“ mygtuką, kuris 10 sekundžių išvysto absoliučiai maksimalų elektrinės pavaros pajėgumą. Jeigu manote, kad šios instrukcijos primena viršgarsinio erdvėlaivio variklių valdymą – jūs būsite visiškai teisūs.
Kaip ir daugelis galingų elektromobilių, 640 arklio galių generuojanti pavara sugeba palikti didžiulį įspūdį. Nuolatinė ir nepertraukiama jėga visada yra it koks kūjis prispaudžiantis vairuotoją ir keleivį prie sėdynės, tačiau nepavadinčiau tai unikalia „IONIQ 5 N“ savybe. Tokį patį vau efektą kaskart gali pasiūlyti „Audi e-Tron GT“, „BMW i4“, „Tesla Model 3“, ar „Porsche Taycan“, tačiau „IONIQ 5 N“ performansas yra efektyvesnis vien dėl netradicinių „IONIQ 5 N“ formų.
Jeigu anksčiau minėti automobiliai yra aptakūs, aerodinamiški ir prigludę prie kelio, „IONIQ“ atrodo kaip didžiulė plyta, kuri savo kampuotumu ir pločiu neturi teorinių šansų iki 100 km/val. įsibėgėti greičiau negu dauguma benzininių automobilių ar netgi elektrinių alternatyvų, tačiau elementarūs akceleracijos bandymai iki 100 km/val. nuo 60 iki 100 km/val. ar nuo 80 iki 120 km/val. tik patvirtina faktą, kad norint sukurti iš tiesų greitą automobilį, ne visada reikia vadovautis tradicinėmis vertybėmis.
Hyundai IONIQ 5 N dinamika ir degalų sąnaudos:
- Baterijos tipas: Ličio jonų
- Elektrinės pavaros galia (AG): 650
- Elektrinės pavaros sukimo momentas (NM): 740
- Elektrinių variklių skaičius: 2. Po vieną ant kiekvienos ašies.
- Akceleracija nuo 0 iki 100 km/val. (Gamintojo/Testo metu užfiksuotas laikas): 3,5 / 3,3 sekundės
- Akceleracija nuo 60 iki 100 km/val: 1,5 sekundės
- Akceleracija nuo 80 iki 120 km/val: 2,2 sekundės
- Maksimalus greitis: 260 km/val.
- Energijos sąnaudos testo metu (mieste/užmiestyje/greitkelyje): 24 kWh/100 km, 21 kWh/100 km, 25 kWh/100 km.
- Baterijos talpa: 84 kWh
- Vidutinis nuvažiuojamas atstumas (Bandymo metu): 380 kilometrų
- Įkrovimo sparta nuo 10 iki 80 proc. naudojant greitojo įkrovimo stotelę: 20-30 minučių
- Maksimali įkrovimo sparta: 249 kW
Hyundai IONIQ 5 N valdymas
Kuomet visi keturi ratai bando iš visų jėgų priversti pasaulį suktis priešinga kryptimi, nori to ar ne, tu negali į gatvę išleisti automobilio, kuris būtų it sunkiai suvaldomas žirgas. Žinoma, tokių pavyzdžių būta, tačiau „Hyundai“ į savo darbą nežiūrėjo taip atsainiai kaip praėjusiame dešimtmetyje pasirodžiusio „Shelby GT 500“ kūrėjai, kurie į automobilį sugrūdo 500 arklio galių viesulą, palikdami praktiškai „medinę“ (standartinę) automobilio pakabą.
Čia – triūso ir pastangų įdėta buvo gerokai daugiau. Vienas iš pavyzdžių – sukimo momento paskirstymo sistema, mechaninis, o ne elektroninis riboto praslydimo diferencialas. Be to, vairuotojui leidžiama pasirinkti net iš trijų diferencialo, elektroninės stabilumo kontrolės, vairo mechanizmo ir amortizatorių veikimo režimų.
Iš pradžių, tokia pasirinkimo įvairovė apsuka galvą, nes net nežinai nuo ko pradėti, o ir įprastomis sąlygomis šių sistemų veikimų skirtumai neatrodo turintys labai didelių skirtumų. Žinoma, turint labai daug noro, galima rasti sau labiausiai patinkančią konfigūraciją ir tiesiog ja mėgautis kasdien, tačiau dauguma „IONIQ 5 N“ vairuotojų tiesiog įjungs numatytąjį „N“ režimą ir pasikliaus „Hyundai“ inžinierių kompetencija.
Einant šiuo keliu, netrukus supranti, kad nepaisant didelio technologinio kraičio ir konfigūravimo galimybių, „IONIQ 5 N“ vairuoti greitai nėra sudėtinga. Atvirkščiai – tai daryti yra labai lengva ir, mano nuostabai, smagu.
Automobilis visada generuoja fantastišką trauką, dar geresnį sukibimą, kurį įprastai galima kitame kainų lygmenyje esančiuose modeliuose. Programinės įrangos stebuklais įdiegtos pavaros čia taip pat atlieka svarbų vaidmenį, mat galimybė „IONIQ 5 N“ vairuoti kaip tradicinį benzininį karštakošį vijurką jam suteikia unikalų charakterį ir prasmę.
Matote, įjungus „N e-Shift“ režimą, „Hyundai“ inžinierių įdiegta programinė įranga padeda persikelti į tradicinio automobilio simuliaciją. Maksimali 8 000 sūkių riba, progresyvus galios perteikimas, grubus pavarų perjungimas ir netgi stabdymas varikliu čia veikia it tradiciniame automobilyje.
Tai gali pasirodyti kaip tik dar vienas vienkartinis žaisliukas, tačiau būtent dėl šios gudrybės pradedi geriau jausti patį automobilį, jo galią ir galimybes, nes eilinis paspaudimas akceleratoriumi nesibaigia tik staigia akceleracija. Ją lydi papildomi garsai ir veiksmai, dėl kurių sportišką automobilį ir yra įdomu vairuoti.
Verta pridurti, kad šis režimas sumažina bendrą „IONIQ 5 N“ našumą, tačiau aš asmeniškai būčiau linkęs paaukoti dalį įspūdingos akceleracijos už didesnį įsitraukimą ir kvailą kikenimą, kiekvieną kartą išgirdus kompiuterizuotos „Hyundai i30 N“ išmetimo sistemos garsą atleidus akceleratoriaus pedalą ar perjungus į aukštesnę ar žemesnę pavarą. Visgi, tokio kalibro automobilis privalo generuoti emociją ir ties šiuo aspektu „Hyundai IONIQ 5 N“ savo užduotį išpildo kone nepriekaištingai.
Hyundai IONIQ 5 N konstrukcija:
- Priekinės pakabos konstrukcija: „MacPherson“ kolonos
- Galinės pakabos konstrukcija: Penkių svirčių, daugiasvirtė
- Vairo stiprintuvas: Elektrinis
- Padangų išmatavimai bandytame modelyje: 275/35 R21
Hyundai IONIQ 5 N eksploatacija
3,5 sekundes trunkantį pagreitį iki 100 km/val. siūlančių automobilių gretos nėra labai didelės, o ir praktiškai kiekvienas tokio kalibro automobilis kainuoja nuo maždaug 100 000 eurų ar netgi daugiau.
Jeigu šiuo metu tikėtis išgirsti, kad „IONIQ 5 N“ taip pat peržengia šią ribą – turiu jums gerų naujienų. Lietuvoje „IONIQ 5 N“ kainuoja nuo 78 990 eurų, arba 23 126 eurais mažiau už „BMW M3“, 34 750 eurų mažiau už „Mercedes-Benz EQE 53 AMG“.
Atsižvelgiant į tai, kad retas BMW ar „Mercedes-Benz“ vairuotojas perka bazinę modelio versiją, kainų skirtumas tarp šių vokiškų balistinių raketų ir „Hyundai“ tampa dar didesnis, mat vienintelė papildoma opcija, kurią galite pasirinkti perkant „IONIQ 5“ yra stoglangis – 1 190 eurų ir labiau širdį džiuginanti spalva – nuo 330 iki 990 eurų. Visa kita, ką tik gali turėti modernus automobilis – „IONIQ 5 N“ turi standartinėje įrangoje.
Vertinant tik kainos kriterijų, „Tesla Model 3 Performance“ tėra vienintelis logiškas konkurentas, kuris nors ir yra greitesnis iki 100 km/val. tačiau daugeliu kitų parametrų „IONIQ 5 N“ yra įdomesnis ir pranašesnis, o tai – nepaprastas pasiekimas.
Hyundai IONIQ 5 N kaina, aptarnavimo kaštai:
- Pigiausio modelio kaina: 78 990 eur
- Bandyto modelio kaina: 78 990 eur
- Garantinis laikotarpis: 5 metų, be ridos apribojimų
- Preliminari išliekamoji vertė po 5 metų: N.D
- Planinių aptarnavimų kaina 5 metų laikotarpiui: N.D
- Atstovybių tinklas: Vilnius, Kaunas, Klaipėda, Šiauliai