„Apskritai ralio kroso lyderių mašinos pastaraisiais metais neįtikėtinai smarkiai pagreitėjo. Atsirado visiškai naujų inžinerinių sprendimų, todėl su žvyrinėms trasoms skirta, tik kietesniais amortizatoriais ir žemyn svorio centru nuleistu saviškiu automobiliu nieko nepešėm. Tada prasidėjo grandiozinių eksperimentų maratonas, pakabos konstrukcija buvo pakeista iš naujo perskaičiavus automobilio ilgio, pločio, aukščio ir svorio centrų santykį. Vėliau pakeista transmisija, leidžianti keisti diferencialų parametrus. Pastarieji testai parodė, kad itin didelius važiavimo greičio pokyčius lemia amortizatoriai. Kai tik sumontavom pritaikytus specialiai ralio kroso trasoms, leidžiantiems važiuoti per vadinamuosius „kerbus“, atsirado galimybė rinktis visiškai kitokias judėjimo trajektorijas. Be to, sumontavom aktyvaus rankinio stabdžio sistemą, padedančią koreguoti automobilio slydimą neprarandant greičio. Kol kas permainos duoda tikrai apčiuopiamą rezultatą“, – vardija lenktyninę „
Ford Fiesta“ prižiūrinčiai mechanikų komandai vadovaujantis Vladas Pleskovas.
Įdomu, kad naujieji amortizatoriai už buvusius ilgesni viso labo 35 mm, tačiau galimybes valdyti automobilį po šuolių per trampliną keičia drastiškai – ratai kur kas greičiau pasiekia kelio paviršių, leidžia efektyviai stabdyti ar greitėti. Geresnių pakabos eigos rezultatų būtų galima tikėtis tik pakeitus variklio komponuotę iš dabartinės išilginės į skersinę.
„Baltijos sportas“ komandos vyrai taip pat pastebi, kad galimybių sutrumpinti „dviračio išradinėjimo“ procesą praktiškai nėra, nes visos gamyklinės ir klubinės komandos, besivaržančios dėl podiumo kiekviename čempionato etape, inžinerinės paslaptis saugo akylai, kaip kreditinės kortelės PIN kodą. Vienintelis būdas sužinoti kaip ką jie padarė – nusipirkti čempiono automobilį ir po milimetrą narstyti. Tačiau tokia alternatyva ne tik kainuoja šešiaženkles sumas, bet ir neapsaugo nuo rizikos, kad prireikus adaptuoti automobilio nustatymus prie netradicinių sąlygų, nebus aišku kuriuose parametrus kaip derėtų keisti.
„Su savu automobiliu mes jau susikalbam sąlyginai gerai, todėl startas Silverstono trasoje bus itin įdomus, nes ralio kroso varžybos čia prasidėjo tik pernai ir jokių „paruoštukų“ neturi nei viena komanda. T. y. prisitaikyti prie naujų sąlygų reiks per itin trumpą laiką“, – pastebi P. Pleskovas.
Klaipėdiečių „Ford Fiesta“ ratus suka variklis, generuojantis 580 AG ir 860 Nm sukimo momentą, leidžiančius 100 km/val. greitį pasiekti tik šiek tiek maždaug per 2 sekundes.
„Euro RX“ čempionatas tradiciškai susideda iš šešių etapų. Kitos lenktynės vyks birž-elio 15-16 dienomis Nirvegijoje.