Atsižvelgiant į faktą, jog šis „Clio Maxi“ svėrė tik 960 kilogramų, galite tik pabandyti įsivaizduoti kaip greitai prancūziškas hečbekas įveikdavo atkarpas tarp skirtingų posūkių.
Taip pat reikėtų paminėti, jog „Clio Maxi“ buvo vienas pirmųjų ralio automobilių, kurį inžinieriai aprūpino sekvencine pavarų dėže. Šio priedo anuomet neturėjo net ir patys geriausi „WRC“ bolidai.
2 ) Renault Megane Maxi
Raumeningai atrodžiusį „Renault Clio Maxi“ pakeitė šiek tiek didesnė ir gerokai pažangesnė „Megane Maxi“.
1996 metais į ralio trasas išriedėjęs buvo labai, labai greitas bolidas. Priekyje tūnojęs keturių cilindrų variklis išvystė 285 arklio galias ir jeigu ne „Peugeot 306 Maxi“, „Renault“ dabar galėtų didžiuotis iškovojusi ne vieną „FIA Cup for Manufacturers of Touring Cars“ pirmenybių titulą.
Žvelgiant iš komercinės pusės, prancūziškas kupė sulaukė visuotinio autosporto bendruomenės pripažinimo. „Renault Sport“ padalinys pagamino daugiau nei 80 „Megane Maxi“ vienetų.
3 ) Peugeot 306 Maxi
Pats sėkmingiausias ir populiariausias šios klasės atstovas. Automobilių sporto padalinys sugebėjo parduoti net 91 „306 Maxi“ vienetą, Francois Delecour iškovojo antrą vietą Monte Karlo ralyje, Gilles Panizzi užėmė trečią vietą Korsikos ralyje. Taip pat reikėtų paminėti du Prancūzijos ralio čempionato titulus.
(nuotr. Antoni Sió Melero)
Nesuklysime pasakę, jog tai buvo vienas gražiausių šios klasės atstovų. Agresyvus, sportiškas dizainas puikiai derėjo su „Peugeot“ inžinierių įdiegtais komponentais: net 308 arklio galias išvystęs motoras, gebėjęs tachometro rodyklę užlaužti iki pat 9600 sūkių! Įspūdinga!
4 ) Citroen ZX
Jeigu „Peugeot“ sukurtas šedevras buvo pats žinomiausias, tai kitoje populiarumo skalėje stūksojo štai šis „Citroen ZX“.
Mažai kam žinomas bolidas iš pradžių buvo sukurtas ne tradicinėms ralio varžyboms, o ralio ir kroso elementų turinčiai disciplinai - raliui krosui. Be to, automobilis buvo sukurtas praktiškai paskutinę akimirką, kai „Citroen“ ruošėsi „ZX“ iškeisti į gerokai modernesnę „Xsara“.
Techniškai – tai buvo įvairių gamintojų mišinys. Priekyje tūnojo iš „
Peugeot 405 Mi16“ pasiskolintas variklis, gebėjęs išvystyti 206 arklio galių. Transmisija atkeliavo iš „Xtrac“ specialistų.
(nuotr. Angel Vázquez Pereiras)
5 ) Citroen Xsara
Automobilis, kurio dėka „Citroen“ vėliau tapo sunkiai nugalima ekipa. „Xsara“ buvo aprūpinta „Peugeot“ specialistų sukurtu ir vėliau patobulintu „XU10J4RS“ varikliu. Keturių cilindrų variklis su turbina išvystė net 285 arklio galias (esant 8750 aps/min.).
Didžiausias automobilio išskirtinumas buvo elektronikos valdomas diferencialas, kuris priklausomai nuo pasirinkto važiavimo režimo ir važiavimo sąlygų, sugebėdavo suvaldyti priekinių ratų slydimą.
6 ) Seat Ibiza
Kol gamintojai iš Prancūzijos bandė savo varžovus pranokti technologinėmis inovacijomis, „VAG“ koncernui priklausanti „Seat“ vadovavosi laiko patikrintomis taisyklėmis.
Elementari automobilio konstrukcija leido „Seat“ tapti šių pirmenybių čempione: 1996, 1997 ir 1998 metais.
Žinoma, pergales skynęs bolidas turėjo ne iš kelmo spirtą variklį. „Mader“ įmonės specialistų sukurtas motoras išvystė 250 arklio galių standartinėje versijoje. Gamintojas ispanams taip pat pridėdavo du variklio valdymo kompiuterius. Dėl kokios priežasties?
Šveicarai pasiūlė ispanams naudoti ne vieną, bet kelias variklio valdymo programas. Viena padėjo išvystyti didesnį arklio galių skaičių (buvo naudojamas žvyriniuose raliuose), o kita – didesnį sukimo momentą. Pastaroji buvo naudojama asfaltiniuose raliuose.
7 ) Volkswagen Golf
„Volkswagen Motorsport“ padalinio kūrinys. Ar tai privalumas? Iš dalies, nes tam tikrais parametrais jis savo varžovus sugebėjo pranokti. Pavyzdžiui, automobilio plotis siekė net 1882 milimetrus!
Lietuvoje net ir dabar populiarų modelį į priekį varė daugeliui automanų puikiai pažįstamas 1,8 litro, keturių cilindrų benzininis variklis su turbina, šioje modifikacijoje išvystė 269 arklio galias. Teoriškai, to turėjo pilnai užtekti įsiveržti į lyderių gretas. Deja.
Automobilio patikimumas buvo pati didžiausia ir rimčiausia problema, kuri visuomet pakišdavo koją „Volkswagen Golf IV“ bolidą vairavusiems pilotams.
8 ) Nissan Sunny
Dar vienas automobilis, kurio projektą kuravo „Nissan“ kompanijos divizija – „Nissan Motorsport“.
Kompaktiškas, neįprastų formų, ne pats išvaizdžiausias automobilis turėjo pergalei reikalingus komponentus: „SR20DE“ variklį, išvystantį 265 arklio galias, „Ricardo“ sekvencinę pavarų dėžę, „Kayaba“ amortizatorius, „Brembo“ stabdžių sistemą.
Bent jau D.Britanijoje šis „Nissan“ bolidas sugebėjo pranokti savo varžovus ir 1997 metais iškovojo čempiono taurę.
9 ) Nissan Almera
Po pakankamai sėkmingo „Nissan Sunny“ pasirodymo skirtinguose ralio etapuose, tuometinė gamintojos vadovybė patvirtino naujo sportinio bolido kūrimą. Šį kartą dėmesys buvo sutelktas į „Nissan Almera“.
1998 metais vykusiame Pasaulio ralio čempionate, Marko Higginso vairuojama „Nissan Almera“, Suomijos ralyje sugebėjo užimti trečią vietą savo klasėje. Pakankamai geras rezultatas, kurį įvertino ir tuometinė gamintojo vadovybė.
Vis dėlto, ant bankroto slenksčio buvęs gamintojas pabėgo į „Renault“ glėbį. Prancūzijos gamintojas norėdamas „Nissan“ iš gilios duobės ištraukti tik su keliais įbrėžimais, pradėjo drastišką kaštų mažinimo programą. Į ją pateko ir automobilių sporto divizija, kuri buvo priversta sustabdyti tolimesnę „Nissan Almera“ dalyvavimą „WRC“ pirmenybėse.
10 ) Opel Astra
„Opel“ ir ralis – kai kuriems sunkiai įsivaizduojamas tandemas. Vis dėlto, daugelį metų nepelningai dirbusi „General Motors“ divizija sugebėjo į bendro naudojimo kelius išleisti štai šią „Opel Astra“ versiją, skirtą ralio varžyboms.
Vertinant gamintojo akimis – tai buvo nesėkmingas projektas. Tuo tarpu Vokietijoje, Švedijoje ir Norvegijoje įsikūrusios privačios komandos būtent su šiuo bolidu sugebėdavo laimėti nacionalinius čempionatus. Ironiška, ar ne?
11 ) Škoda Octavia
„Škoda“ kompanijos eksperimentas, kuris vėliau gamintojui atvėrė kelius į pačią aukščiausiąją lygą – Pasaulio ralio čempionatą.
Palyginus su kitais šios klasės atstovais, Čekijoje sukurta „Octavia“ buvo pakankamai sunki ir turėjo per silpną, maždaug 30 arklio galių, variklį, bet tai buvo nesvarbu.
„Škoda“ inžinierių sukaupta patirtis vėliau padėjo iškovoti Europos ralio čempionatą 1998 metais ir pereiti į rimtų žaidėjų aikštelę, kurioje „Škoda“ dabar laikoma savo amato specialiste.
12 ) Hyundai Coupe
Dar vienas eksperimentas, kurį „Hyundai“ kompanijai padėjo įgyvendinti D.Britanijoje įsikūrusi „Motorsport Developments“. Pastaroji kompanija autosporto pasaulyje buvo žinoma kaip puiki ralio bolidų konstruktorė, todėl nenuostabu, jog ne kokį įvaizdį visame pasaulyje turinti „Hyundai“ bandė jį pakeisti į pagalbą pasitelkdama savo srities specialistus.
Kaip bebūtų keista, pirmasis rimtas „Hyundai“ ralio bolidas sugebėjo kelis kartus užimti prizines vietas ir į save atkreipti „Seat“ ir „Peugeot“ komandų vadovų dėmesį.