Pavyzdžiui, praėjusių metų Dakaro ralio čempionė „Audi RS Q e-tron“ buvo elektrinė – na, bent jau teoriškai. Iš tiesų tai buvo hibridinis automobilis, kuriame benzininis variklis tarnavo kaip generatorius baterijoms įkrauti. Tačiau ar žinojote, kad šią technologiją jau prieš daugiau nei dešimtmetį pralenkė latviai?
2012 metais Latvijos komanda pristatė „OSCar eO“ – pirmąjį automobilį, įveikusį Dakaro ralį naudodamas elektros energiją. Šis inovatyvus modelis savo techniniais sprendimais stebėtinai priminė vėliau pasirodžiusią „Audi“ hibridinę platformą.
„OSCar eO“ buvo varomas elektros motorais, kurių bendra galia siekė 210 kW. Energijos šaltiniu tapo 52,5 kWh talpos baterijų paketas, kuris, deja, pats vienas nebuvo pakankamas 600–700 km ilgio etapams įveikti. Štai kodėl komanda integravo 3,5 litro V6 benzininį variklį, veikusį kaip elektros generatorius.
Elektros energija buvo perduodama vienam elektriniam motorui, kuris buvo prijungtas prie šešių laipsnių sekvencinės pavarų dėžės. Transmisijos pasirinkimas buvo itin svarbus, nes tiesioginis elektros variklio prijungimas prie ratų būtų drastiškai sumažinęs baterijų veikimo laiką.
Kuriant „OSCar eO“, ypatingas dėmesys skirtas saugumui ir patikimumui. Automobilis buvo suprojektuotas taip, kad galėtų atlaikyti sudėtingiausias sąlygas, įskaitant vandens kliūtis ar virtimą. Taip pat buvo įdiegta unikali akumuliatorių aušinimo ir izoliacijos sistema.
Nors šiandien daugelis žavisi moderniomis technologijomis Dakaro ralyje, latvių „OSCar eO“ pasiekimas beveik pamirštas. Galbūt jie pasirodė per anksti? 2012 metais tvarumas dar nebuvo tokia aktuali tema kaip dabar. Tačiau jų darbas įkvėpė vėlesnius projektus, o inovacijų kelias Dakaro ralyje tęsiasi.
Šiandien tokie projektai kaip „Dakar Mission 1000“ rodo, kad tvarumas ir automobilių sportas gali eiti kartu. Tai, kas prieš dešimtmetį atrodė kaip drąsus eksperimentas, dabar tampa norma. Taigi, galima sakyti, kad latvių „OSCar eO“ buvo vienas pirmųjų žingsnių į lenktynių ateitį.
Patiko straipsnis? Užsiprenumeruokite mūsų naujienlaiškį ir gaukite svarbiausias dienos naujienas bei įdomiausius straipsnius kiekvieną darbo dieną 11 val. Tiesiai į Jūsų el. paštą!