Šis rezultatas pademonstravo „M-Sport“ potencialą viename iš sudėtingiausių automobilių sporto renginių, atskleidžiant tiek jų sportinių automobilių pajėgumus, tiek vairuotojų įgūdžius.
Nors Carloso Sainzo techninės problemos išryškino tobulintinas sritis, Mattias Ekströmo užimta trečioji vieta podiume įtvirtino komandos pastangas ir suteikė tvirtą pagrindą tolimesniam dalyvavimui Dakaro ralyje.
Kaip praneša portalas „Dirtfish“, prieš metus „M-Sport“ įkūrėjas Malcolmas Wilsonas buvo susidomėjęs stebėtojas, kuris įdėmiai sekė būsimo projekto gaires. Tuomet komanda svarstė, kokį naują iššūkį pasirinkti ir kokį projektą pradėti per artimiausius 12 mėnesių. Šis laikotarpis tapo strateginiu „M-Sport“ žingsniu, kuris galiausiai nuvedė prie sprendimo dalyvauti Dakaro ralyje.
Kai praėjusį penktadienį baigėsi 47-asis Dakaro ralis, „M-Sport“ įkūrėjas Malcolmas Wilsonas stovėjo greta Mattiaso Ekströmo ir Emilio Bergkvisto ant finišo podiumo. Švedų duetas ką tik užsitikrino trečiąją vietą vienose sunkiausių pasaulyje ralio-reido varžybose, simbolizuodamas įspūdingą komandos debiutą Dakaro ralyje. Ši akimirka pažymėjo svarbų etapą „M-Sport“ istorijoje, pabrėžiant jų technikos patikimumą ir vairuotojų meistriškumą.
„Galite įsivaizduoti, mes visi esame labai, labai laimingi,“ – teigė „M-Sport“ įkūrėjas Malcolmas Wilsonas po sėkmingo Dakaro ralio finišo.
„Akivaizdu, kad turėjome didelių ambicijų, tačiau pirmą kartą užlipti ant podiumo – tai tikrai džiugina. Šis rezultatas ne tik patvirtina mūsų komandos pastangas, bet ir suteikia daug naudingų pamokų. Mes tikrai daug išmokome ir nekantriai laukiame, ką galėsime pademonstruoti kitais metais.“
Dakaro ralis prasidėjo sudėtingai
„Ford“ pirmasis pilnavertis gamyklinis debiutas Dakaro ralyje nebuvo lengvas. Komandos lyderis Carlosas Sainzas jau antrajame etape patyrė rimtą incidentą – apsivertęs smarkiai apgadino savo automobilį. Dėl pažeistų apsauginių lankų ispanų lenktynininkas buvo priverstas pasitraukti iš varžybų.
Antrajame etape nesėkmės persekiojo ne tik Carlosą Sainzą. Tą pačią dieną jo komandos draugas ir tautietis Nani Roma patyrė techninių problemų – sugedo variklis, priversdamas dar vieną „M-Sport“ komandos nario pasitraukimą iš varžybų.
„Carloso praradimas buvo labai skaudus momentas, tačiau žinojome, kad Nani gali tęsti, ir tikėjome, jog galime tą išnaudoti produktyviai kitą savaitę,“ – teigė Malcolmas Wilsonas, „M-Sport“ Dakaro projekto vadovas.
Wilsonas atskleidė, kad situaciją dar labiau apsunkino tai, jog Carloso ir Nanio problemos įvyko beveik vienu metu. „Tai reiškė, kad iš esmės lenktynėse liko tik du automobiliai. Tačiau turiu pakelti kepurę prieš Nanį – jo vaidmuo padedant likusiems kovoje dėl podiumo buvo tiesiog neįkainojamas, ir jis tai atliko be jokių klausimų,“ – pabrėžė Wilsonas.
Džiuginantis progresas
Nors „M-Sport“ pirmasis pilnavertis bandymas Dakaro ralyje prasidėjo sudėtingai, komanda pademonstravo savo kovinę dvasią. Carloso Sainzo pasitraukimas dėl automobilio apvirtimo ir saugumo reikalavimų, o taip pat Nanio Romos variklio gedimas sudarė įspūdį, kad debiutas gali tapti nesėkmingu. Tačiau tai neatitiko „M-Sport“ filosofijos – komanda visuomet siekia aukščiausių rezultatų.
Šį požiūrį įrodė tiek Mattias Ekström su Emiliu Bergkvistu, iškovoję podiumą, tiek Mitcho Guthrie jaunesnysis, užėmęs garbingą penktąją vietą. Ekströmas savo taktiškai apgalvotu vairavimu jau trečiame etape įsitvirtino trečioje vietoje ir nebeužleido jos iki pat ralio finišo. Priešpaskutiniame greičio ruože, kai Nasseras Al-Attiyah prakirto dvi padangas, Ekströmas užsitikrino vietą ant podiumo.
„Būti ant podiumo yra nuostabus jausmas,“ – sakė Ekströmas portalui „DirtFish“.
„Čia lenktyniauja tiek daug stiprių komandų ir greitų vairuotojų, todėl su nauju automobiliu, sukurtu „Ford“ ir „M-Sport“, tikėtis daugiau nei podiumo būtų nerealu. Tai įkvepia dar stipriau ruoštis kitiems metams.“
Komandinė strategija buvo esminis sėkmės Dakare veiksnys. Po Sainzo pasitraukimo, „M-Sport“ organizavo savo pajėgas taip, kad Roma ir Guthrie atliktų pagalbinius vaidmenis, prisidėdami prie likusių komandinių rezultatų. Roma ypač išsiskyrė padėdamas Ekströmui kovoje dėl podiumo, o pats Guthrie, būdamas „Challenger“ programos absolventas, užtikrintai užėmė penktąją vietą.
„Net ir po Carloso netekties nesijautėme palaužti,“ – pripažino Ekströmas. „Komanda veikė kaip vientisas mechanizmas. Jei nori būti konkurencingas šiame ralyje, turi turėti stiprius komandos draugus. Tokia strategija padėjo mums išnaudoti visas galimybes.“
„M-Sport“ komanda, nepaisydama iššūkių, Dakare įrodė savo potencialą. Du etapo laimėjimai kopose ir galiausiai užimta trečioji vieta ne tik suteikė pagrindą tolesniems pasiekimams, bet ir parodė, kad naujasis „Raptor T1+“ yra pasiruošęs konkuruoti su geriausiais. Wilsono žodžiais: „Tai buvo puikus debiutas. Mes daug išmokome, turėjome puikų greitį ir patikimumą. Nekantraujame, ką galėsime parodyti kitąmet.“
Kas laukia toliau?
Po sėkmingo debiuto Dakaro ralyje „M-Sport“ komanda savo pastangas nukreips į likusius W2RC etapus, kurių pirmasis – Abu Dabio dykumos iššūkis – vyks vasario pabaigoje. Nepaisant stiprios keturių „Raptor“ automobilių sudėties Dakare, kiekviename likusiame čempionato etape komanda planuoja sumažinti savo dalyvavimą iki dviejų automobilių.
„Planavome turėti bent po du automobilius kiekviename W2RC etape – tai visada buvo mūsų planas,“ – sakė Malcolmas Wilsonas, atskleisdamas, kad komandos dėmesys bus sutelktas į efektyvesnį resursų paskirstymą.
Wilsonas taip pat užsiminė apie galimybę ateityje pasiūlyti „Raptor“ automobilius klientams, jei atsiras paklausa. „Jei bus pakankamai susidomėjimo, tai yra kažkas, ką esame darę gana sėkmingai praeityje.
Turint tokį rezultatą, tikimės, kad sulauksime dėmesio,“ – pridūrė jis. Tačiau pabrėžė, jog šiuo metu keturi automobiliai gamykliniam projektui yra optimalus skaičius.
Patiko straipsnis? Užsiprenumeruokite mūsų naujienlaiškį ir gaukite svarbiausias dienos naujienas bei įdomiausius straipsnius kiekvieną darbo dieną 11 val. Tiesiai į Jūsų el. paštą!