Kaip ir ankstesnieji „Clio RS“ modeliai, taip ir „Clio 197“ buvo komplektuojamas su 2.0 litrų, 4 cilindrų benzininiu varikliu. 197 arklio galias jis pasiekdavo esant 7250 aps/min, o didžiausią sukimo momentą ( 214 Nm ) variklis pasiekdavo 5500 aps/min. Maksimalus „Clio 197“ greitis buvo 214 km/val. Tai nebuvo pats geriausias rodiklis klasėje, tačiau „Clio 197“ visada už savo konkurentus buvo pranašesnis ne tiesiojoje, o posūkiuose.
„Renault Sport“ inžinieriai norėdami pagerinti galinės automobilio dalies stabilumą posūkiuose, į „Clio 197“ sumontavo galinį difuzorių, kuris važiuojant didesniu greičiu sugeba sukurti iki 40 kilogramų prispaudžiamosios jėgos. Būtent dėl šio sprendimo „Clio 197“ neturi galinio spoilerio.
„Renault“ norėdama tinkamai atšvęsti puikų pasirodymą 2006 metų Formulės-1 čempionate, 2007 metų pavasarį „Renault Sport“ pristatė ribotos laidos modelį - „F1 Team R27“. Nuo standartinės versijos ši skyrėsi geltona kėbulo spalva, „Recaro“ sėdynėmis ir standesne pakaba, kuri vėliau buvo pakrikštyta „Cup“ vardu.
Vėliau, visi žaisliukai matyti šiame modelyje atsirado ir įprastose „Clio 197“ versijose. „Clio 197“ su „Cup“ paketo pagalba padeda automobilio pakabą sužeminti 7 milimetrais. Pakabos standumas padidėja 27 (priekyje) ir 30 (gale) procentų.
Praėjus dar vieneriems metams, 2008 metų rugpjūtį, „Renault“ dar kartelį atnaujino „Clio 197“. „Renault Sport“ atsižvelgė į daugelio pirkėjų kritiką ir pakeitė pavarų dėžės perdavimo skaičius. Nuo 2008 metų rudens gaminti modeliai pasižymi ilgesniu 6 bėgiu, kuris leidžia šiek tiek atsipalaiduoti važiuojant tolimesnį atstumą. Nuo 2008 metų „Renault Clio 197“ galėjo turėti lietaus daviklį, klimato kontrolę ir odines sėdynes.
2009 vasarą „Renault“ nutraukė „Clio 197“ gamybą ir jo vietą užleido „Clio 200“. Iš esmės, tai buvo vienas ir tas pats automobilis, tačiau atlikti įvairiausi pakeitimai pagaliau leido išnaudoti „Clio“ potencialą. „Renault Sport“ į variklį sumontavo storesnę variklio galvos tarpinę, pakeitė vožtuvų valdymo sistemos ir variklio valdymo kompiuterio parametrus. Šių pakeitimų dėka variklio galia ūgtelėjo iki 200, o įsibėgėjimo laikas iki 100 km/val. sumažėjo nuo 6.9 iki 6.6 sekundės.
„Clio 200“ taip pat gavo naujus amortizatorius, spyruokles bei patobulintą vairo mechanizmą. Šių naujų komponentų dėka „Renault Clio 200“ kelyje elgėsi kaip tikrų tikriausias atletas ir niekuo nenusileido savo didesniajam broliui - „Megane RS“.
Kadangi „Clio 197“ ir „Clio 200“ turėjo atmosferinius variklius, jie pasižymi pakankamai didžiuliu apetitu kurui. Turint lengvą dešinę koją, vidutinės kuro sąnaudos sieks 9.4 - 8.6 litro 100 kilometrų. Tuo tarpu labai dažnai naudojant akceleratoriaus pedalą, vidutinės kuro sąnaudos sieks 10.1 - 11.3 litro 100 kilometrų.
Patarimai perkant
Sportiškasis „Renault Clio 197“ ir „Clio 200“ yra pakankamai patvarūs automobiliai. Nesvarbu kaip ir kokiomis sąlygomis automobilis buvo eksploatuotas, reikėtų įsitikinti, jog paskirstymo diržas būtų pakeistas kas 115 tūkst. kilometrų arba 5 metus.
Nors tai nėra problema, tačiau beveik visi „Clio 197“ ir „Clio 200“ savininkai teigia, jog šaltas variklis maždaug dvejas minutes skleidžia nelabai malonius ausiai garsus. Nors kituose automobiliuose tokie pašaliniai garsai reikėtų nieko gero, tačiau tik ne „Clio 197“ ir „Clio 200“. Vis gi, reikėtų atsižvelgti ar pašalinis garsas pradingsta po maždaug dvejų minučių. Jeigu ne - variklis įspėja apie artėjančius nemalonumus.
Silpną vietą turi ir mechaninė pavarų dėžė. Po intensyvaus naudojimo greitai nusidėvi pavarų dėžės sinchronizatorius. Įsitikinkite, jog visi bėgiai persijungia sklandžiai, be jokių pašalinių garsų. Sinchronizatorių gyvenimui einant į pabaigą, sunkiai jungiasi trečias ir ketvirtas bėgis.
Dar viena silpnoji vieta - vairo kolonėlės. Tad, kai stovėsite prie automobilio, įsitikinkite, jog sukant vairą iš kairės į dešinę ar atvirkščiai, nesigirdi jokie pašaliniai garsai. Pakeisti vairo kolonėlę nėra labai brangu, tačiau visi juk norime įsigyti kuo geresnės būklės automobilį, ar ne?
Detalių kainos
- Pakabos statramsčio atraminis guolis ~ 60 eurų.
- Vikšro valdymo svirtis ~ 100 eurų.
- Rato guolio komplektas ~ 150 eurų.
- Išleidimo kolektorius ~ 20 eurų.
- Lambda jutiklis ~ 90 eurų.
- Smagratis ~ 420 eurų.
- Sankabos komplektas ~ 160 eurų.
- Žvakė ~ 10 eurų.
- Generatorius ~ 170 eurų.
- Starteris ~ 30 eurų.
- Stabdžių apkaba ~ 150 eurų.
- Stabdžių žarnelė ~ 20 eurų.
- Stabdžių diskas ~ 40 eurų.
- Stabdžių trinkelių komplektas ~ 30 eurų.
Savininko atsiliepimas
Edvardas : 2008 metų, rida - 86.587 kilometrai.
Iškart noriu pasakyti, jog nesu prancūzofilas. Tai yra pirmasis mano prancūziškas automobilis, tad reikėjo labai daug drąsos perėsti iš „Honda“ į „Renault“. Automobilį pirkau prieš vienerius metus, Vokietijoje. Tada automobilis buvo nuvažiavęs beveik 75 tūkst. kilometrų, dabartinė rida yra virš 86 tūkst. kilometrų.
Labiausiai man patinka : automobilio išvaizda, erdvus salonas, puikus valdymas ir atmosferinis variklis, kuris man labai primena „Honda“ motorus. Norint išspausti kuo daugiau, reikia kuo ilgiau laikyti akceleratorių ir laukti, kol jis pasieks 6000 ar 7000 aps/min.
Man nepatinka : garso izoliacija prasta, kuro sąnaudos toli gražu neatitinka gamintojo deklaruojamų duomenų, priekinės padangos labai greitai dėvisi, o ir elektronika mėgsta kartais išeiti atostogų.
Per 12 mėnesių keičiau paskirstymo diržą, stabdžių kaladėles, priekinius diskus ir tris priekinių padangų komplektus.
Ar pirkčiau kitą „Renault Sport“ gaminį? Greičiausiai taip, tačiau pirkčiau ne „Clio“, bet „Megane RS“.